افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024

یادداشت کوتاه محمد علی علومی در خصوص یکی از اهالی زحمتکش مطبوعات بم

  • کد خبر : 4470
  • 22 مرداد 1398 - 13:02
یادداشت کوتاه محمد علی علومی در خصوص یکی از اهالی زحمتکش مطبوعات بم

آقای امیر یعقوبی فعال مطبوعاتی و نماینده برخی مطبوعات کشوری که سالهاست در این حوزه فعالیت می کند به دعوت صندوق هنر به مراسم روز خبرنگار در تهران با حضور وزیر ارشاد دعوت شد. او در این مراسم حضوری فعال و چشمگیر داشت. او که شخصیتی ناب و انسانی دارد دغدغه های عظیم و فرهنگی […]

آقای امیر یعقوبی فعال مطبوعاتی و نماینده برخی مطبوعات کشوری که سالهاست در این حوزه فعالیت می کند به دعوت صندوق هنر به مراسم روز خبرنگار در تهران با حضور وزیر ارشاد دعوت شد.

او در این مراسم حضوری فعال و چشمگیر داشت. او که شخصیتی ناب و انسانی دارد دغدغه های عظیم و فرهنگی بم را به مسئولان اصلی و عالی رتبه وزارت ارشاد یعنی وزیر محترم ارشاد و حتی به سخنگوی دولت منتقل می کند. کمبودهایی که همه ما می شناسیم و می دانیم که زیرساخت های فرهنگی هر شهری احتیاج به پافشاری مداوم دارد. در واقع آقای یعقوبی در این مراسم سخنگوی همه هنرمندان و اهالی فرهنگ و همچنین روزنامه نگاران و گزارشگران بم بوده و از این لحاظ کار ایشان در خور ستایش و تحسین بسیار است.

این امر بخصوص وقتی اهمیت بیشتری می یابد که همه می دانیم در روزگاری به سر می بریم که هر کس سنگ خود را به سینه می زند طوری که اغلب اوقات رسیدگی و پافشاری به امور عام المنفعه عموما شعارهای توخالی و حتی مضحک و بی معنی شده اند. اما همچنان که در ابتدا اشاره شده شخصیت انسانی و ناب آقای امیر یعقوبی با دروغگویی و ریاکاری و تقلب بیگانه است.

روزگاری را بیاد می آورم که از زلزله سهمگین و دردناک بم چندین هفته بیشتر نگذشته بود در آن شرایط دشوار آقای یعقوبی نمایندگی چندین روزنامه و مجله را بر عهده داشت. در نیمه های شب های سرد و سخت زمستان به ایستگاه اتوبوس می رفت تا مطبوعات ارسال شده از کرمان و تهران را با امانت داری و با سلیقه و دقت به دست مخاطبان برساند روزهایی که خیلی ها برای بازسازی و کار به بم آمده بودند و همچنین هنوز مطبوعات دچار بحران امروز نشده بودند و مخاطبان تقریبا زیادی داشتند. آقای امیر یعقوبی اگر چه مانند همه بمی ها داغدار بود اما مسئولیت مطبوعاتی خود را با دقتی مثال زدنی رعایت می کرد و آن طور که مورد تحسین همه و از جمله ریاست ارشاد قرار گرفت و در واقع می توان گفت که سالها تنها امیر یعقوبی اعتبار و احترام مطبوعات و فرهنگ شهر را حفظ می کرد الان خوشبختانه روزنامه نگاران جوان آمده اند و صحبت ما البته متوجه زمان و دورانی است که زلزله بحران های متعددی بوجود آورده بود. روزنامه نگاران و مطبوعاتی های نسل قبل کمابیش بازنشسته شده بودند و چنان که همه شاهد بودیم آقای یعقوبی در آن روزگار به طرز عالی امور مطبوعات شهر را انجام می داد و به احتمال قریب به یقین مسئولان اصلی و بالای وزارتخانه این موضوعات را منظور داشته اند که امیر یعقوبی را از استان کرمان انتخاب کرده اند. نوشتن درباره آقای امیر یعقوبی منحصر به همین مختصر نیست ایشان با انتشار چند کتاب از تالیفات خود و همچنین انتشار اشعار عموی بزرگوارشان وجه فرهنگی شایسته ای دارد که این موضوع بماند تا بعد و اما سخن پایانی یکی از دوستان شاغل در روزنامه ایران یادداشت آقای یعقوبی به وزیر ارشاد را دیده بود ایشان ضمن ستایش شخصیت مهربان امیر یعقوبی می گفت که آن یادداشت حاوی سه نکته بود نخست اینکه شهر اولین هنرپیشه زن ایران هنوز فاقد سینماست. دوم شهر موسیقیدانان و آواز و ترانه هنوز سالن مناسب برای برپایی کنسرت ندارد. سوم بهتر و حتی ضروری است که باغ هنر توسط هنرمندان مدیر و مدبر اهل شهر بم اداره شود. دوست مطبوعاتی من می گفت که آن یادداشت تاثیرگذاری زیادی بر مسئولان عالی رتبه داشت. چونکه سخن از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

با احترام محمدعلی علومی

جمعی از خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آقای امیر (علیرضا) یعقوبی نفر اول از سمت چپ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.