افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024
مرضیه جعفری:

اولویتم همیشه بم و تیم خاتون است

  • کد خبر : 13858
  • 28 فروردین 1403 - 10:40
اولویتم همیشه بم و تیم خاتون است

تیم فوتبال خاتون بم امسال در حالی فاتح رقابت‌های لیگ بانوان شد که این قهرمانی با تمام قهرمانی‌هایش فرق داشت. نخست به خاطر سوگ ملیکا محمدی که داستان این قهرمانی را متفاوت کرد و دوم به سبب درو کردن همه عنوان‌ها و رکوردها توسط این تیم. بهترین خط حمله، بهترین دفاع و البته قهرمانی بدون […]

تیم فوتبال خاتون بم امسال در حالی فاتح رقابت‌های لیگ بانوان شد که این قهرمانی با تمام قهرمانی‌هایش فرق داشت. نخست به خاطر سوگ ملیکا محمدی که داستان این قهرمانی را متفاوت کرد و دوم به سبب درو کردن همه عنوان‌ها و رکوردها توسط این تیم. بهترین خط حمله، بهترین دفاع و البته قهرمانی بدون شکست که خاتون بم را به دو‌رقمی کردن تعداد قهرمانی‌هایش رساند که حالا یکه‌تاز لیگ فوتبال بانوان است. بیراه نیست اگر بگوییم تاثیرگذارترین فرد در این قهرمانی مرضیه جعفری است؛ سرمربی خاتون بم که با روحیه برای قهرمانی تیمش ایستاد و با وجود تلخی‌ و سختی‌های بسیار، امسال هم تیمش را به قهرمانی رساند. او در گفت‌وگو با با «فرهیختگان» تاکید کرد که این قهرمانی مزد تلاش بازیکنان تیم بود و اولویتش برای انتخاب همیشه مردم شهر بم و تیم خاتون هستند.

به نظر قهرمانی امسال با همه قهرمانی‌هایتان فرق داشت. تمامی رکوردها را از‌آن خود کردید و البته رویای ملیکا محمدی برای قهرمانی را تحقق بخشیدید.
همه ما اول فصل هم‌قسم شدیم که قهرمان شویم ولی متاسفانه در همان ابتدای فصل در یک اتفاق بسیار تلخ سه تا از بهترین بازیکنان‌مان را هم از دست دادیم ولی ادامه دادیم. ما ملیکا را از دست دادیم و دو بازیکن دیگر ما هم آسیب شدید دیدند. اما خدا خیلی به ما کمک کرد و بچه‌ها بسیار تلاش کردند و با وجود مصدومیت‌های زیاد و سختی بسیار همه‌جوره برای تیم صدشان را گذاشتند و توانستیم به آن هدفی که داشتیم برسیم. بعد از آن اتفاق ناگوار تمام تیم هرچه در توان داشتند گذاشتند تا تیم قهرمان شود و بتوانند ملیکا را خوشحال کنند.

و قهرمانی بدون شکست لذتی مضاعف دارد؟
قطعا همین‌طور است.

تیم شما از ابتدای فصل دست خالی بود و با رفتن ملیکا و مصدومیت بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی دست شما خالی‌تر شد. این خلأ روحی و البته دست‌خالی بودن شما چطور جبران شد؟
متاسفانه همان‌طور که گفتید از همان اول ما تعداد بازیکنان‌مان کم بود و سه تا را هم از دست دادیم. من در بازی با ملوان حتی گرایلی را هم در اختیار نداشتم، یعنی چهار بازیکن را نداشتم. ولی بقیه بچه‌ها تلاش‌شان را بیشتر کردند و واقعا از جان مایه گذاشتند. خدا هم کمک کرد. با اطمینان می‌گویم که بچه‌ها واقعا خواستند و برای خواسته‌شان تلاش کردند و با این قهرمانی مزد تلاش‌شان را گرفتند.

شما در بم بسیار محبوب هستید و مردم بم بسیار شما را دوست دارند. حال و هوای آنها بعد از قهرمانی چطور بود؟
مردم بم به من خیلی لطف داشتند و من همیشه گفته‌ام هرکاری کردم برای خوشحالی این مردم بوده است. مردم شهر من شرایط بسیار سختی را داشته‌اند؛ از زلزله تا دیگر شرایطی که می‌دانم چقدر سخت بوده است و من تنها کاری که می‌توانستم برای این مردم کنم این بود که بتوانم یک لبخند روی لب‌هایشان بیاورم. مردم بم این تیم را خیلی دوست دارند و من برای خوشحال کردن آنها هرکاری که از دستم بربیاید انجام می‌دهم. الان یکی از دلایل خوشحالی من این است که مردم شهرم خوشحال هستند.

زمزمه‌هایی هم در‌مورد جدایی شما از تیم خاتون بم بود و هست.
اولویت من قطعا تیم شهر خودم است و تیمم و شهرم را بسیار دوست دارم. حالا امیدوارم هرچه خیر است پیش ‌آید.

به عنوان بهترین مربی ایران به نظرتان در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه و مشکل فوتبال دختران‌مان چیست که مسئولان باید به آن توجه کنند و برای حل آن اقدام‌هایی صورت گیرد؟
اگر فوتبال بانوان بیشتر دیده شود، قطعا اسپانسرها بیشتر به این حوزه ورود می‌کنند. با توجه به اینکه بانوان ما در سطح بین‌المللی کمتر دیده می‌شوند و کمتر در تورنمنت‌های خارج از کشور شرکت می‌کنند، این در پیشرفت آنها تاثیر منفی دارد. وقتی دختران ما دیده شوند و اسپانسرها بیشتر ورود کنند قطعا می‌توانیم در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت کنیم. این یکی از مهم‌ترین مسائلی است که حتما باید به آن توجه شود و بسیار تاثیرگذار است. ما همچنین به بسترهایی مانند زمین‌های چمن برای بانوان در سطح کشور احتیاج داریم و پخش زنده مسابقات هم حتما تاثیرگذار خواهد بود. من نمی‌گویم هم‌سطح فوتبال آقایان به این حوزه توجه شود اما فوتبال دختران این سرزمین باید بیشتر از چیزی که الان هست، دیده و حمایت شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13858

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.