افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
معاون استاندار کرمان خبر داد:

شیب ملایم افزایش کرونا در استان کرمان

  • کد خبر : 6937
  • 05 مهر 1399 - 19:03
شیب ملایم افزایش کرونا در استان کرمان

اگر اپیدمی شدت بگیرد، محدودیت‌ها برمی‌گردد | فقط ۶۵ درصد مردم ماسک می‌زنند

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، معاون استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان و کل کشور وضعیت قرمز کرونا حاکم است، گفت که میزان ابتلا به کرونا در استان، شیب خیلی ملایمی دارد و مرگ‌ومیر هم در حالت تثبیت قرار گرفته که نشان‌دهنده‌ی فعالیت شدید کادر درمان، رعایت مردم و بازرسی‌های خوب صورت گرفته در استان است.

بصیری با اشاره به اینکه از سوی ستاد ملی کرونا، به استان‌ها اختیاراتی داده شده تا برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها به مدت یک هفته اعمال شود، اظهار کرد: «در این راستا باید پیشنهاداتی به وزارت‌ کشور و وزارت بهداشت بدهیم و اگر مصوب شود، اعمال خواهد شد».

او در عین‌حال تصریح کرد: «امیدواریم در استان کرمان وضع طوری نشود که قرار باشد برخی مراکز تعطیل شود اما شرط این است که مردم رعایت کنند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، محمدصادق بصیری، روز پنجم مهرماه در جلسه‌ی استانی ساد مدیریت کرونا اظهار کرد: «همچنان در استان کرمان و کل کشور وضعیت قرمز حاکم است و جای امیدواری است که کرمان از نظر خیز ابتلای به بیماری کرونا و مرگ‌و‌میر نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است».

وی افزود: «امروز در ستاد ملی کرونا کرمان و تعدادی از استان‌های دیگر که خیز ابتلا را به صورت ملایم طی می‌کنند مورد تقدیر قرار گرفتند؛ اما به مردم اعلام می‌کنیم این وضعیت موقتی است و هر لحظه ممکن است آمار تغییر کند و باید به جد رعایت پروتکل‌ها و تشدید نظارت‌ها را داشته باشیم».

وی با اشاره به اینکه ۲۳ گروه نظارتی کار خود را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان، انجام می‌دهند، گفت: «میزان استفاد از ماسک در بین مردم استان مقداری پایین آمده و اکنون ۶۵ درصد رعایت را داریم که تاکید داریم این میزان رعایت خوب نیست و باید بیش‌تر باشد».

بصیری با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در تجمعات بیان کرد: «ادارات و دستگاه‌های اجرائی موظف هستند ماسک مورد استفاده کارکنان خود در محیط اداری را فراهم کنند».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: «امسال با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا پیاده‌روی نمادین اربعین نیز برگزار نمی‌شود و ستاد تنها مجوز داده موکب‌های صوتی برای تبلیغات و فضاسازی در سطح شهر فعالیت کنند».

وی افزود: «اعلام شد اختیاراتی به استان‌ها برای اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها به مدت یک هفته داده شود و در این راستا باید پیشنهادی به وزارت‌خانه های کشور و بهداشت بدهیم و اگر مصوب شود، اعمال خواهد شد».

بصیری تصریح کرد: «امیدواریم در استان کرمان به دلیل بازرسی‌هایی که با شدت ادامه دارد، با چنین محدودیت‌هایی مواجه نشویم که قرار باشد برخی مراکز تعطیل شود و فشار اقتصادی مضاعف به مردم وارد شود اما شرط این است که مردم رعایت کنند».

وی تاکید کرد: «اگر منحنی ابتلاء به بیماری کرونا سیرصعودی بگیرد مجبور هستیم برای سلامت مردم مجدا محدودیت‌ها را اعمال کنیم».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطر نشان کرد: «فرمانداران باید بر روند بازرسی در شهرستان‌ها نظارت و مشکلات را ریشه‌یابی کنند تا دلیل ضعف بازرسی در برخی شهرستان‌ها مشخص و نواقص رفع شود».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6937

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.