افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

پوشش بیمه سلامت کرمان به ۶۵ درصد رسید

  • کد خبر : 11397
  • 20 آبان 1401 - 17:01
پوشش بیمه سلامت کرمان به ۶۵ درصد رسید
مدیرکل بیمه سلامت کرمان گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معادل ۶۵ درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه‌ سلامت قرار گرفته اند و از خدمات بیمه ای این سازمان بهره مند هستند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمد جعفری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان افزود: سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های بیماران سرپایی را زیر پوشش خود قرار می دهد.
وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی بین سازمان بیمه سلامت استان کرمان با بیمارستان ها، مراکز درمانی و داروخانه ها جریان دارد به ره به حذف بخشی از ارز ترجیحی دارو نیز بیان و تاکید کرد: افزایش قیمت دارو از محل حذف ارز مورد توجه بیمه سلامت قرار گرفته است تا مردم در زمان دریافت دارو متحمل هزینه کمتری شوند.
وی ادامه داد: بیماران سخت درمان، خاص و افرادی که مبتلا به بیماری نادر هستند تقریبا در هزینه های دارو به صورت ۱۰۰ درصد زیر پوشش بیمه‌ سلامت هستند و برای تهیه داروهای گران قیمت نیز هیچ هزینه ای نمی‌پردازند.
جعفری در ادامه تاکید کرد: در بحث ناباروری بیش از ۹۰ درصد هزینه های زوج های نابارور توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود که افراد پس از بیمه رایگان سلامت به مراکز درمانی معرفی می شوند.
وی تصریح کرد: همه در بحث فرزند آوری و صیانت از خانواده مسئول هستیم و به همین علت مادران باردار و فرزند تا پنج سالگی زیرپوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: همچنین ۷۰ درصد هزینه های سنگین افراد معلول برای بازتوانی، توان بخشی، شنوایی سنجی و کار درمانی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: پیچیدگی های زندگی ماشینی سلامت افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است و باید با فعالیت های ورزشی، تغذیه سالم و پرهیز از استرس و کنترل اضطراب از بروز بیماری ها جلوگیری کنیم.
جعفری بیان کرد: خدمات بیمه سلامت به صورت کامل به طور الکترونیکی انجام می شود و ۱۸۰ نقطه استان کرمان نیز این خدمات را حضوری به افراد ارائه می دهد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11397

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.