افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم عنوان کرد:

وجود ۸۰ طرح نیمه‌تمام بهداشتی در شرق کرمان/ برخی پروژه‌ها از سال ۹۴ بلاتکلیف مانده‌اند

  • کد خبر : 12996
  • 12 مهر 1402 - 10:08
وجود ۸۰ طرح نیمه‌تمام بهداشتی در شرق کرمان/ برخی پروژه‌ها از سال ۹۴ بلاتکلیف مانده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به برنامه‌های عمرانی این دانشگاه گفت: ۸۰ پروژه بهداشتی نیمه تمام در شهرستان‌های شرقی استان کرمان وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها از سال ۹۴ تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

دکتر علی صدیقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین برنامه ما در بخش عمرانی تکمیل پروژه های نیمه تمامی است که برخی از آن ها هنوز آغاز نشده اند به طور مثال در هر شهرستان شرق استان کرمان چهار خانه بهداشت ۹۰ متری باید احداث شود که عملیات ساخت آنها هنوز آغاز نشده است.

وی اظهارداشت: طبق رایزنی های به عمل آمده تا پایان سال جاری حدود ۴۰ طرح از پروژه های بهداشتی نیمه تمام شرق استان کرمان تکمیل می شود.

جذب ۱۲ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار جذب شده است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار آن جذب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: این بیمارستان مربوط به شرکت مادرتخصصی و از زیرمجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و پیمانکار نیز توسط همین شرکت انتخاب شده و دانشگاه علوم پزشکی فقط در این پروژه بهره بردار است و هیچگونه دخل و تصرفی در وضعیت عمران آن ندارد.

وی بیان کرد: از اعتبار در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت بوده و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر آن از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه بوده است.

به گفته وی اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان بم باید طی مدت سه سال به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شد که از برنامه زمانبندی حدود یک سال و نیم عقب است و با گذشت یک سال و نیم تنها ۱۲ درصد اعتبار یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است طی ۶ ماه پایان سال بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم تا پروژه پیشرفت بهتری داشته باشد.

صدیقی عنوان کرد: این پروژه با قراردادی که پیمانکار دارد از لحاظ ساختمانی و بدون تجهیزات با اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر تکمیل می شود و اگر ۵۰۰ میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کند پروژه ۹۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ۱۲ درصد اعتبار جذب شده نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه بودجه بوده است و وزارت بهداشت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای احداث این طرح در نظر گرفته که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: اگر پیمانکار قرارداد خود را فسخ کند و این پروژه مجدد وارد مناقصه شود با اعتباری بالغ بریک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه بسته می شود.

بم، پایلوت پزشک خانواده شهری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت پزشک خانواده شهری انتخاب شده که باید در سطح شهر ۳۰ پایگاه بهداشتی داشته باشیم و به ازای هر سه هزار شهروند بمی یک پایگاه بهداشتی به همراه یک تیم بهداشتی پزشک خانواده به مظنور ارائه خدمات مستقر شود.

وی توضیح داد: تاکنون ۲۴ تیم بهداشتی در شهرستان بم تشکیل شده اما در برخی از مراکز جامع سلامت ما به دلیل کمبود فضا چهار تیم مستقر شده اند و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی می گوید این تیم ها شامل پزشک خانواده، ماما، بهداشت خانواده، روانشناس و تغذیه است تا تمام خدمات در مانی را به شهروندان ارائه دهند و از طریق پزشک خانواده سیستم ارجاع عملیاتی شود.

دکتر صدیقی عنوان کرد: در طرح سلامت خانواده به ازای هر کد ملی یک پرونده سلامت برای فرد تشکیل، پزشک خانواده ها مشخص و نظام ارجاع فعال می شود.

به گفته وی با اجرای طرح سلامت بیشتر به بحث بهداشتی و پیشگیری پرداخته می شود و همچنین به اطلاعاتی در خصوص وضعیت فشار، قلب و بیماران دیابتی دست پیدا می‌کنیم و قبل از وقوع بیماری تیم پزشکی مشکلات بیمار را پیگیری می کند.

پاستور بم جزو سه اورژانس شلوغ کشور است

وی با اشاره به الحاق اورژانس بیمارستان پاستور بیان کرد: پروژه توسعه اورژانس پاستور ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبقه اول آن به پاستور الحاق پیدا می‌کند و طبقه دوم آن بخش انژیوگرافی، اتاق عمل قلب و آی سی یو قلب است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

صدیقی اظهارداشت: اورژانس پاستور بم جزو سه اورژانس شلوغ کشور است که یکی از دلایل آن هم قرار گرفتن آن در جاده ترانزیتی و تک بیمارستانی بودن شهرستان بم است.

به گفته وی با الحاق این اورژانس به پاستور ۷۵۰ متر به فضای کنونی اورژانس این بیمارستان اضافه می شود و به یک اورژانس استاندارد تبدیل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم خاطرنشان کرد: در سفر وزیر بهداشت به بم درخواست دستگاه سی تی آنژیوگرافی داده شد زیرا با داشتن این دستگاه بسیاری از تشخیص بیماران قلبی در بم نیز امکان پذیر و بسیاری از ارجاعات ما به کرمان نیز کمتر می شود.

وی در خصوص خوابگاه دانشجویی داشنگاه بم نیز اضافه کرد: خوابگاه دانشجویی در ارگ جدید در حال احداث است که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبارات آن از محل وام بانکی و منابع دانشگاه است.

بهره وری و ساماندهی نیروها در دستور کار قرار دارد

صدیقی با اشاره به بهره وری و ساماندهی نیروها تصریح کرد: بهره وری در سیستم دانشگاه علوم پزشکی بم آغاز شده و تاکید بر این است تا از منابع مالی و انسانی موجود استفاده بهتری داشته باشیم که در همین ارتباط بحث بهره‌وری را در سطح دانشگاه را آغاز کرده ایم.

وی گفت: در زمینه نیروی انسانی نیز بهره وری آغاز شده که بی شک تبعاتی نیز خواهد داشت اما در ستاد دانشگاه در برخی از قسمت‌ها طبق چارت وزارتخانه و دانشگاه شاید پنج نیرو نیاز بوده اما تا دوبرابر یا بیشتر نیرو وجود دارد در صورتی بسیاری از محیط ها با کمبود نیرو مواجه هستیم.

دکتر صدیقی افزود: در برخی جاها ممکن است تعداد زیادی پرستار و ماما یا نیروهای عملیاتی وجود داشته باشد اما در ستاد مستقر شده اند در صورتی که مکان های عملیاتی ما با کمبود نیرو روبرو هستند./ایرنا

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12996

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.