افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
ولندیاری مدیر خیریه ثامن الحجج شرق استان کرمان تاکید کرد:

نباید دوران طلایی پیوند مغز استخوان را از دست داد

  • کد خبر : 12408
  • 17 خرداد 1402 - 17:43
نباید دوران طلایی پیوند مغز استخوان را از دست داد

مدیر خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص و صعب العلاج شرق استان گفت:زیر ۱۵ سال طلایی ترین دوران پیوند مغز استخوان است که نباید آن را از دست داد.

مدیر موسسه خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص و صعب العلاج شرق استان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گلدشت کرمان با بیان اینکه مرکز مذکور قریب به ۵۰۰ بیمار خاص و ۲ هزار بیمار صعب العلاج دارد که تقریبا ۲۰۰ مورد آنها مبتلا به تالاسمی هستند و بقیه بیماران هموفیلی و ام اس نیز می باشند؛ گفت: علاوه بر این، تعدادی بیمار دیالیز، پیوند کلیه، کبد و سرطان خون داریم.

محورهای اصلی فعالیت خیریه ثامن الحجج

ولندیاری محورهای اصلی فعالیت این خیریه را درمان، معیشت، اشتغال و ساخت مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: در رابطه با ساخت مراکز درمانی، یک ساختمان ۳ طبقه با متراژ ۶۰۰ متر مربع، در زمین اهدایی مرحوم حاج قنبر بنی اسدی در اختیار داریم که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده سقف زنی است و در صورت تکمیل می توان از آن بعنوان یک مرکز درمانی تخصصی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج استفاده کرد.

وی افزود: زمین دیگری از طرف مرحوم حاج حسین اکبری به این موسسه اهدا شده که قصد داریم با همکاری خانواده مرحوم، از آن بعنوان یک کلینیک و همراه سرا برای بیمارانی که از شرق استان برای تزریق به مراکز درمانی مراجعه می کنند استفاده نمائیم.

ولندیاری در ادامه با بیان اینکه می توان این کلینیک را در صورت حمایت خیرین، برای بیماران سرطانی که از جنوب و شرق کشور به کرمان و یزد جهت انجام شیمی درمانی و غیره مراجعه می کنند و با مشکلات فراوان روبرو می شوند، تجهیز نمود؛ افزود: زمین سه هکتاری مرحوم زابلستانی در کمربندی ولیعصر نیز در دستور کار است تا با آماده سازی آن، در راستای اهداف مد نظر خیریه مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

همراهی مهدیه و ارگ جدید بم

وی در ادامه ضمن بیان‌ اینکه ساختمانی از طرف خیریه مهدیه بم جهت راه اندازی همراه سرا و خوابگاه در بازار اصلی یکطرفه در اختیار این موسسه قرار گرفته است؛ از محمد حسین اکبری و هیئت مدیره قدردانی نمود و گفت: قصد داریم در روزهای آینده جلسه ای با حضور شهسوارپور، مدیر عامل ارگ جدید، جهت تبادل نظر در خصوص نحوه همکاری این مجموعه با خیریه ثامن الحجج برگزار نمائیم.

نمایندگان ثامن الحجج در ریگان و فهرج

ولندیاری افزود: مرکز درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج در ریگان، به کمک یک خیر در بیمارستان هاشمی رفسنجانی در حال ساخت است و بزودی به اتمام می رسد و نماینده و رابط ما در این شهرستان بانوی پرتلاش و توانمند “مژگان حیدری” است.
وی همچنین خاطرنشان ساخت: در فهرج “سکینه بذرافشان” از نیروهای جهادی و فعال نیز بعنوان رابط و نماینده ما حضور دارد و بزودی دفتر موسسه و همراه سرا ویژه بیماران در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

پیوند مغز استخوان

رامین ولندیاری افزود: یکی از کارهای بزرگی که تصمیم به انجام آن گرفتیم، پیوند مغز استخوان برای‌ بچه های زیر ۱۵ سال مبتلا به تالاسمی است تا بتوانند با این پیوند به زندگی عادی برگردند.

وی بیان داشت: این پیوند هزینه بر است و برای هر نفر حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان آب می خورد.

ولندیاری با بیان اینکه تدابیری اندیشیده شده تا به کمک خیرین، پیوند مغز استخوان بچه ها بصورت رایگان انجام شود گفت: فعلا در فاز اول ۶ میلیارد تومان برای این موضوع برنامه ریزی شده است.

وی تعداد افراد شناسایی شده جهت انجام این پیوند را ۵۲ نفر عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: زیر ۱۵ سال طلایی ترین دوران پیوند است که نباید آن را از دست داد.

ولندیاری افزود: این پیوند تا کنون ۹۵ درصد موفقیت آمیز بوده است و اگر کسی اقدام به انجام آن نماید دیگر نیازی به تزریق خون ندارد.

وی گفت: در این خصوص پس از انجام آزمایش های لازم بیمار که ۲ تا ۳ ماه به طول می انجامد؛ بایستی اعضای نزدیک خانواده او مورد بررسی قرار گیرند تا معلوم شود پیوند دهنده چه کسی می تواند باشد و در مواردی که کسی شناسایی نشد از ظرفیت بانک سلول بنیادی برای پیوند استفاده می شود.

ولندیاری با بیان اینکه پس از انجام پیوند بیمار ۱۰ تا ۱۵ روز در بیمارستان می ماند و پس از آن به ۶ ماه قرنطینه در محیطی ایزوله احتیاج دارد؛ افزود: طی مدت قرنطینه آزمایش های لازم از بیمار گرفته می شود تا میزان اثر گذاری پیوند نیز مشخص شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر یک بیمار تالاسمی آماده پیوند است و پیش از آن هم یک فرد مبتلا به سرطان خون، پیوند موفقیت آمیزی را انجام داده و اخیرا وارد فاز قرنطینه و ایزوله شده است.

ولندیاری خاطر نشان ساخت: خود پیوند مغز استخوان ازطریق بیمه امکان پذیر و کم هزینه است ولی هزینه های آزمایش ، دارو و هزینه جانبی در تهران و بلیط رفت و برگشت به شهرستان و غیره در این پروسه طولانی یکساله هزینه‌های درمان را بالا می برد.

درمان کشوری

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از “درمان کشوری” سخن به میان آورد و گفت: این درمان بدین صورت است که بیماران زیر ۱۸ سال از هر نقطه کشور در شهرستان خود و بالای ۱۸ سال در تهران درمان می شوند.

ولندیاری افزود: خود بنده پرونده سازی این بیماران را انجام می دهم و پس از آن از طریق خیریه هایی که با آنها کار میکنم هزینه های بیمار پرداخت می شود.

اشتغال و بهبود وضعیت معیشت بیماران

وی با بیان اینکه همواره سعی بر این بوده به اشتغال و بهبود وضعیت معیشت بیماران نگاه ویژه داشته باشیم؛‌ گفت: در قدم اول به کمک خیرین بمی از جمله “دکتر علی عبدالله زاده” در زیر زمین پاساژ ارم در بازار اصلی بم، ۱۰ الی ۱۲ غرفه در اختیار ما گذاشته شد و ما هم آن را تجهیز کردیم و مشاوره های لازم برای اشتغال افراد در این مکان گرفته شد.

ولندیاری افزود: از آنجا که این بیماران پروسه درمانی مادام العمر دارند و مرتبا نیاز به تزریق خون و بستری دارند؛ بحث اشتغال آنها مورد توجه قرار گرفت تا از خانه های خود بیرون کشیده شوند و از این طریق ضمن کاهش آسیب هایی چون مشکلات روحی، روانی و افسردگی؛ منبع درآمدی برای هزینه های زندگی خود داشته باشند.

وام ۵۰ میلیونی درمان در دست پیگیری

وی بیان داشت: سال گذشته وام ۵۰ میلیونی درمانِ بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمان؛ به بیماران بمی و رفسنجانی پرداخت نشد و علیرغم مکاتبات انجام شده هنوز این مهم تحقق نیافته است که انشاالله با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی این مشکل مرتفع خواهد شد.

شورای مرکزی خیریه ثامن الحجج

ولندیاری در بخش دیگری از صحبت های خود از دکتر معصومه قاسمی پزشک متخصص کودکان، عیسی صوفی ابادی، محمد حسین صادقی، بیژن دریجانی، حجت الاسلام رضا دریجانی، فرهاد گلپایگانی، محمد نیکویی، مهدی سلطانی، اکبر مشکی عضو شورای مرکزی موسسه و رسول ابراهیم آبادی مشاور حقوقی موسسه؛ بعنوان اعضای افتخاری شورای مرکزی خیریه نام برد و گفت: با برگزاری جلسات ماهانه از مشاوره ها و پیشنهادات این عزیزان بهره مند می شویم.

درخواست همکاری 

وی ضمن بیان اینکه این خیریه هیچ بودجه ی دولتی در اختیار ندارد و تمام فعالیت ها و اقدامات خود را بر اساس مشارکت های مردمی و خیرین انجام می دهد؛ از مردم  درخواست همکاری نمود تا خدمات بهتری به بیماران خاص و صعب‌العلاج شرق استان کرمان ارائه شود.

قدردانی

ولندیاری در پایان از فرمانداران و معاونین آنها، ائمه جمعه، شوراهای شهر و شهرداری، اداره ورزش و جوانان؛ مدیر عامل خیریه ثامن الحجج(ع) استان کرمان حاج علی شمسی نیا و همکاران وی؛ ادارات شرق استان کرمان، معدن خانه خاتون دکتر اسماعیلی و آقای حکیم نیا محمود مهدوی رییس کانون خادمیاران رضوی بم؛ اصحاب رسانه بویژه هفته نامه و پایگاه خبری گلدشت که خیریه ثامن الحجج را همراهی می کنند؛ همچنین کادر درمان بویژه پرستاران بیمارستان های شرق استان کرمان که به بیماران خاص و صعب‌العلاج بخش های دیالیز و تالاسمی خدمت می کنند تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است رامین ولندیاری رئیس هیات مدیره موسسه خیریه علی ابن ابیطالب هم می باشد؛ خیریه ای که بچه های بی سرپرست و بدسرپرست در آن نگهداری می شوند؛ همچنین بعنوان مشاور ازدواج در دانشگاه علوم پزشکی بم مشغول به فعالیت است و پیش از این هم سابقه دو دوره عضویت در شورای شهر بم را داشته است

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.