افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024

مراسم افتتاح فاز اول و کلنگ زنی توسعه فاز دوم مجتمع سردخانه و بسته بندی و فرآوری خرما هلدینگ نیلوفرتجارت سبز آینده سازان در بم

  • کد خبر : 12876
  • 13 شهریور 1402 - 11:41
مراسم افتتاح  فاز اول و کلنگ زنی توسعه فاز دوم مجتمع سردخانه و بسته بندی و فرآوری خرما  هلدینگ نیلوفرتجارت سبز آینده سازان در بم

وحیده شمسی مدیرعامل هلدینگ: به دنبال جذب نیروهای متخصص، اشتغال پایدار و توسعه رویکردهای دانش بنیان هستیم «مسئله امنیّت غذایی خیلی اهمّیّت دارد. مسئله‌ی امنیّت غذایی مسئله درجه یک است؛ نباید از آن غلفت کرد» فرمایشات رهبر انقلاب ( ۸ شهریور ۱۴۰۱ خطاب به دولتمردان) به گزارش سایت خبری طلوع ارگ؛ خانم وحیده شمسی مدیرعامل […]

وحیده شمسی مدیرعامل هلدینگ:
به دنبال جذب نیروهای متخصص، اشتغال پایدار و توسعه رویکردهای دانش بنیان هستیم

«مسئله امنیّت غذایی خیلی اهمّیّت دارد. مسئله‌ی امنیّت غذایی مسئله درجه یک است؛ نباید از آن غلفت کرد» فرمایشات رهبر انقلاب ( ۸ شهریور ۱۴۰۱ خطاب به دولتمردان)

به گزارش سایت خبری طلوع ارگ؛ خانم وحیده شمسی مدیرعامل هلدینگ نیلوفر تجارت سبز آینده سازان شنبه چهارم شهریور سالجاری در حاشیه افتتاح مجتمع سردخانه، بسته بندی و فرآوری خرما این هلدینگ در بم و با حضور مسئولین استانی و محلی به خبرنگار ما گفت: هر ساله در ایران ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود، لیکن براساس آمارهای اعلامی بیش از ۳۹ میلیون تن آن از مزرعه تا زمان رسیدن به دست مصرف کننده به ضایعات تبدیل می شود . به عنوان مثال براساس مقالات علمی در مسیر زنجیره تولید تا مصرف کننده نهایی، چیزی حدود ۲۹٫۵درصد از محصول خرما به ضایعات تبدیل می شود. این آمار علاوه بر اشاره به حجم قابل توجه ضایعات کشاورزی، ما را نسبت به میزان هدررفت در چرخه آب نیز آگاه می سازد. طبق بررسی های انجام شده، برخی از مهمترین این عوامل کمبود سردخانه های نگهداری، بسته بندی و کارخانه های تبدیلی صنایع کشاورزی در کشور می باشد.


با استعانت به پروردگار متعال و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در سال « مهار تورم و رشد تولید»، در استانی که مزین به عطر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و یاران عزیزش می باشد و با حمایت های دولت و مجلس مردمی و انقلابی و در هفته دولت و به منظور ایجاد بسترهای توسعه پایدار و کاهش میزان ضایعات محصولات کشاورزی، هلدینگ نیلوفرتجارت سبز آینده سازان در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز و با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اقدام به تاسیس فاز اول مجتمع سردخانه و بسته بندی و فرآوری خرما در شهرستان بم نمود. این هلدینگ در ادامه با دیدگاه توسعه کسب و کار و اشتغال زایی در زیر مجموعه خود شرکت هایی را در راستای تکمیل زنجیره تامین در زمینه های حمل و نقل بین المللی و داخلی، فرآورده های کشاورزی و … تاسیس نمود. با عنایت به موارد یاد شده، شرکت آگرین نیلوفرتجارت پارس در سال ۱۴۰۲ و با هدف توسعه صنایع بسته بندی و تبدیلی کشاورزی و همچنین کمک به اشتغال پایدار بانوان در راستای عمل به منویات و رهنمود های رهبر انقلاب در خصوص بهبود وضعیت معیشت دهک های پایین جامعه و در راستای افزایش سهم بانوان در فعالیتهای کشاورزی تاسیس و تمرکز آن بر کشاورزی، دامی و تولید محصولات دانش بنیان در این حوزه می باشد.
این شرکت با توجه به آمارهای بیکاری در کشور و بخصوص اهتمام به افزایش اشتغال برای بانوان، علی الخصوص بانوان سرپرست خانوار در مشاغل کشاورزی مناطق کمتر توسعه یافته و بارویکردی نوین در گام نخست اقدام به جمع آوری، سورتینگ و صادرات محصول خرما به بازارهای هدف منطقه ای نموده است و در این راستا علاوه بر ارزآوری مناسب برای کشور توانسته اشتغال پایدار و فصلی مناسبی را برای مردم بومی بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد نماید. باید توجه نمود در بخش کشاورزی برای هر نفر شاغل مستقیم در صنایع تبدیلی، بطور متوسط برای ۱۰ نفر در زنجیره کشاورزی شغل ایجاد می شود که با احتساب این موارد هلدینگ نیلوفر تجارت سبز آیندسازان در مجموعا بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حدود بیش از ۲۰۰ شغل در زنجیره کشاورزی (زنجیره ارزش افزا و تولید محور) ایجاد نموده است که از این تعداد در حدود ۵۰درصد مربوط به بانوان شاغل می باشد.
هلدینگ نیلوفر تجارت سبز آینده سازان با صادرات حدود ۲۵۰۰ تن خرما در سال ۱۴۰۱ ، به دنبال این است تا با استفاده از نیروهای متخصص این حوزه و رویکردهای نوین در اقتصاد دانش بنیان و با تمرکز بر بهبود زنجیره اقتصادی صنایع کشاورزی و تبدیلی در شرکتهای تحت پوشش، نسبت به کاهش میزان ضایعات محصولات کشاورزی و فرآوری آنها برنامه ریزی و اقدام نماید و انتظار می رود که تا پایان سال ۱۴۰۳ حجم صادرات خود را تا میزان ۴۰۰۰ تن خرما افزایش داده و محصولات جدید خود را به بازارهای بین المللی معرفی و عرضه نماید.
اندیشه و باور مدیران و سرمایه گذاران این بنگاه اقتصادی این است که با کار و روحیه جهادی و انقلابی می توانیم گام های بلندی در توسعه پایدار کشور برداشته و با تقویت چرخ های اقتصاد داخلی و ارزآوری به داخل کشور با مشکلاتی همچون بیکاری مقابله نماید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.