افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
رییس دامپزشکی بم خبر داد:

ضبط و معدوم سازی ۲ تن فرآورده خام فاسد در ماه مبارک رمضان/معرفی ۱۲ متخلف به مراجع قضایی

  • کد خبر : 4089
  • 11 خرداد 1398 - 13:10
ضبط و معدوم سازی ۲ تن فرآورده خام فاسد در ماه مبارک رمضان/معرفی ۱۲ متخلف به مراجع قضایی

مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم در گفت و گو با خبرنگار طلوع ارگ؛  از تشدید نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده خام دامی، رستورانها، آشپزخانه ها، محل های عزاداری و … در ایام ماه مبارک رمضان بویژه در لیالی قدر خبر داد. مسعود اسدی پور گفت: فرآیند تولید محصول باید طبق دستورالعمل های […]

مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم در گفت و گو با خبرنگار طلوع ارگ؛  از تشدید نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده خام دامی، رستورانها، آشپزخانه ها، محل های عزاداری و … در ایام ماه مبارک رمضان بویژه در لیالی قدر خبر داد.
مسعود اسدی پور گفت: فرآیند تولید محصول باید طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور صورت گیرد و با موارد مغایر با ان برخورد می شود و تحت هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سلامت مردم بویژه روزه داران عزیز به خطر بیفتد و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
این مقام مسؤل افزود: در شهرستان بم مراکز عرضه فرآورده های خام دامی (شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ و گوشت قرمز) و رستوران ها و تالارها بطور منظم و دوره ای مورد بازدید کارشناسان شبکه قرار می گیرند و با متخلفین از موازین بهداشتی بشدت برخورد می شود و فرآورده های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی جمع آوری و معدوم می گردد که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون طی ۴۰۵ بازدید از مراکز عرضه مقدار ۲۰۰۰ کیلوگرم فراورده خام تاریخ منقضی و غیر بهداشتی ضبط و معدوم گردیده است و۱۲ مورد مرکز عرضه فرآورده خام دامی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قانونی معرفی گردیده است.
اسدی پور تصریح کرد: در برخی نظارت ها به منظور هم افزایی در نظارت های بهداشتی این بازرسی ها در قالب گشت مشترک با سایر ادارات مرتبط از جمله فرمانداری، شبکه بهداشت ، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اداره صنعت،معدن و تجارت با همراهی دامپزشکی انجام می گردد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام(تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) در اثر تماس با گوشت، خون و سایرقسمتهای دام آلوده به انسان منتقل شده و اصلی ترین راه گسترش آن کشتار دام به صورت غیربهداشتی در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه می باشد، شهروندان و خاصه از بانیان هیئت ها خواست، گوشت استحصالی را مدت۲۴ ساعت قبل از طبخ حتما در دمای یخچال ( ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد) نگهداری کنند.
این مقام مسؤل از مردم خواست که هنگام تهیه گوشت قرمز حتما به مهر دامپزشکی توجه کنند و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص تهیه کنند ودر صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را با اداره دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4089

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.