افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

سرانه فضای آموزشی کرمان هنوز از متوسط کشوری عقب‌تر است

  • کد خبر : 11266
  • 23 مهر 1401 - 11:06
سرانه فضای آموزشی کرمان هنوز از متوسط کشوری عقب‌تر است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۴ است گفت: این رقم در شهر کرمان ۴.۸ است که پایین تر از سرانه کشوری است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، رضا رضایی  افزود: پنج هزار و ۴۸۶ مدرسه در استان کرمان وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد این مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

وی تاکید کرد: تراکم حضور دانش آموزان در هر کلاس در کشور ۲۵ نفر است در حالی که این رقم در شهر کرمان ۴۸ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به وجود ۷۵۰ مدرسه با حضور یک تا ۱۰ دانش آموز در این استان گفت: فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مدرسه کرمان، هزار و ۳۳ کیلومتر است و آموزش و پرورش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط استان کرمان در مدارس به اهتزاز درآمده است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان کرمان گفت: بیشترین کمبود مدرسه در شهر کرمان است و اگر این مورد حل شود و پروژه های نیمه تمام آموزشی انجام شود این سرانه به میانگین کشوری می رسد.

وی گفت: بیش از ۳۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و براساس بررسی های انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه ۱۶۶ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان کرمان وجود دارد گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح های نیمه تمام در بخش آموزش درخواست شده که در سفر رییس جمهور پیگیری می شود.

رضایی افزود: ۱۲ پروژه آموزشی بزرگ در کرمان در حال ساخت است و وزیر آموزش و پرورش در سفر سال گذشته خود به کرمان از اختصاص بودجه ویژه به تکمیل پروژه های نیمه تمام در کرمان تا پایان سال جاری خبر داده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد پروژه های آموزش و پرورش کرمان خیرساز هستند در حالی که خیر تعهد خود را انجام داده اما بودجه سهم دولت تخصیص پیدا نکرده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11266

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.