افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

دفاع مقدس خون بهای بیمه جمهوری اسلامی بود

  • کد خبر : 2969
  • 31 شهریور 1397 - 12:52
دفاع مقدس خون بهای بیمه جمهوری اسلامی بود

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس خون بهای بیمه جمهوری اسلامی بود که ایران را با هشت سال دفاع مقدس بیمه کردیم و باید این هزینه را می دادیم تا جمهوری اسلامی بیمه می شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایسنا؛ امیر نادر علیدوست صبح امروز ۳۱ شهریورماه در مراسم گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در کرمان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته مقاومت و دلاورمردی زنان و مردان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز در کمال امنیت و اقتدار در ایران زندگی می کنیم به برکت بزرگ مردی‌ها و دلاوری‌های شهداء و جانبازی ‌های رزمندگان و جانبازان است تصریح کرد: امام حسین علیه السلام مظهر شهادت طلبی، ظلم ستیزی و اقتدار اسلام و مسلمین است و خود و خانواده اش را فدا کرد تا اسلام پابرجا بماند و ملت ما به برکت خون شهدای کربلا در دوران دفاع مقدس با الگو گرفتن از پیام عاشورا و کربلا مردانه در مقابل ظلم ایستاده و از مملکت خود دفاع کردند.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور بیان کرد: دفاع مقدس مربوط به همه مردم است و به هیچ قشر، گروه و حزبی تعلق ندارد و نیروهای مسلح اقتدار جمهوری اسلامی را با رژه به نمایش می گذارند و حضور مردم پشتوانه ای است تا نیروهای مسلح ماموریت خود را در سراسر کشورمان و مرزها به خوبی انجام بدهند.

علیدوست با بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ کشور ماست و در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران برگی زرین تر از هشت سال دفاع مقدس نیست اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس مردان و زنان این مرز و بوم مردانه به میدان آمده و اُبهت دشمنان تا دندان مسلح را شکستند. ابهتی که شکستن آن افسانه بود.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال است که اقتدار جمهوری اسلامی و استقلال این کشور به برکت دفاع مقدس در تمام دنیا و به ویژه در جهان اسلام به وقوع پیوسته و همه دنیا اذعان کرد و دید که می شود جلوی استکبار با قدرت ایمان و عشق به خداوند ایستاد و تودهنی به استکبار جهانی زد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با اشاره به اینکه برخی شاید جنگ و دفاع مقدس را زیر سوال می بردند که چرا باید هشت سال می جنگیدیم، بیان کرد: مهم تر از همه چیز، هشت سال دفاع مقدس، تثبیت انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی بود و انقلاب ما در دفاع مقدس بارور و ریشه دار شد و امروز ایران پرچم اسلام را در دنیا به اهتزار در آورده و کشورهای مختلفی ایران را در ظلم ستیزی و استکبار ستیزی الگوی خود قرار داده اند.

وی افزود: دفاع مقدس خون بهای بیمه جمهوری اسلامی بود که ایران را با هشت سال دفاع مقدس بیمه کردیم و باید این هزینه را می دادیم تا جمهوری اسلامی بیمه می شد.

علیدوست با اشاره به اینکه ارتش و سپاه در دفاع مقدس تکامل پیدا کردند، تصریح کرد: ارتشی که قبل از انقلاب شاید نسبت به نیروهای مشابه در عراق ۳۰ درصد بیشتر بود، اما در ابتدای دفاع مقدس ضعیف تر شده و به ویژه نیروی زمینی ۵۰ درصد ظرفیت خود را از دست داه بود اما به برکت دفاع مقدس، امروز از قدرتمندترین ارتش های دنیا و منطقه است.

وی ادامه داد: ما تحریم نظامی و اقتصادی شدیم اما نیروهای خلاق و جوان، ارتش را ساختند و امروز در صنایع دفاعی چه در زمین، دریا و هوا آنقدر اقتدار پیدا کرده که دشمن از این اقتدار ارتش جمهوری اسلامی واهمه دارد.

علیدوست بیان کرد: سپاه نیز در آغاز دوران دفاع مقدس عنصر نوپایی بود که امروز در سراسر دنیا نیروهای رزمنده ما در سپاه و نیروهای مسلح برای اسلام و اقتدار نظام اسلامی می جنگند و شهدای مدافع حرم از این عزیزان هستند.

ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور با تاکید بر اینکه امروز قدرت موشکی هوافضای سپاه ما دنیا را به تعجب واداشته که اینها از برکات دفاع مقدس است افزود: استکبارستیزی و ظلم ستیزی از برکات دفاع مقدس برای کشور ما و بیداری اسلامی بود و شجاعتی که کشورهای دیگر در مقابل استکبار پیدا کردند.

علیدوست در پایان تصریح کرد: اخلاق محوری و معنویت محوری در جبهه های ما نمود داشت و حتی کسانی که هیچ اعتقادی نداشتند، تحت تاثیر اخلاق و معنویت رزمدگان ما قرار گرفته بودند و جو روحانی در کشور ما در دفاع مقدس حاکم بود که امروز می توانیم برای عبور از موانع پیش رو این درس ها را به کار ببندیم.

به گزارش ایسنا، رژه نیروهای مسلح در کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سرپرست استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.