افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

بم، میناب، تربت حیدریه، یاسوج و طبس سینمادار می شوند

  • کد خبر : 4187
  • 05 تیر 1398 - 9:37
بم، میناب، تربت حیدریه، یاسوج و طبس سینمادار می شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی از اجرایی شدن طرح سینما امید در ۶ شهر از ۶ استان خبر داد و گفت: هدف ما در سالجاری این است طرح پردیس سینمایی امید را در ۲۰ شهر پر جمعیت فاقد سینما در ۲۰ استان کشور با مشارکت شهرداریها اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از تسنیم، حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی با بیان اینکه سال گذشته ۶ شهر از ۶ استان کشور را به عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب کردیم اظهار کرد: شهر ایلام در استان ایلام ، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، گناوه در بوشهر، بانه در کردستان،  ماکو در آذربایجان غربی و اندیمشک در خوزستان که امضا ی تفاهم نامه و انتخاب زمین در همه موارد انجام شد و در مرحله تهیه نقشه و طراحی سازه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی ادامه داد: میناب در هرمزگان، تربیت حیدریه در خراسان رضوی، یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد ، بم در کرمان، طبس درخراسان جنوبی از جمله شهرهایی هستند که شهرداری های آنها اعلام آمادگی کردند و طی هفته آینده سفرهایی به این شهرها خواهیم داشت تا هماهنگی لازم برای بازدید زمین و مبادله تفاهم نامه صورت گیرد.

حیدری خلیلی خاطرنشان کرد: همچنین مراغه در آذربایجان شرقی  ، شهر خلخال در اردبیل، فارسان در چهارمحال و بختیاری ، شیروان در خراسان شمالی، مرودشت در فارس، جیرفت در کرمان جنوب، اسدآباد در همدان و در مازندران ۳ شهرتنکابن، نکاو گلوگاه که قرار است توسط ارشاد استان بررسی شود و یک شهر که آمادگی شهرداری وجود دارد ، انتخاب شود جزء شهرهایی هستند که بررسی های اولیه در آنها درحال انجام است تا پس از اعلام آمادگی شهرهای مذکور ، برنامه ریزی لازم برای مبادله تفاهم نامه صورت گیرد.

وی افزود: این طرح در شهرهای پرجمعیتی که در مراکز استان سینما ندارند و شهرداری ها آماده برای مشارکت در احداث سینما در پارک مرکزی شهر هستند اجرا خواهد شد و در هر استان یک شهر انتخاب می شود. اگر ۲۰ شهر در ۲۰ استان در اجرای طرح مشارکت کنند حداقل ۶۰ سالن سینما در ۲۰ شهر اضافه خواهد شدکه پیامد مثبت آن افزایش توان زیرساختی سینمای ایران و افزایش دسترسی عمومی و بهبود کسب و کارهای سینمایی است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4187

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.