افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
با حضور رییس جهاد کشاورزی بم انجام شد

بررسی وضعیت کانالهای آب کشاورزی در شورای شهر

  • کد خبر : 9323
  • 04 آبان 1400 - 14:01
بررسی وضعیت کانالهای آب کشاورزی در شورای شهر

هجدهمین جلسه شورای شهر بم به ریاست کریم غضنفرآبادی و حضور تمام اعضا و همچنین محمدعلی معقول رئیس جهاد کشاورزی بم و معاونین وی با دستور کار بررسی مشکلات کانالهای آب سطح شهر دوشنبه سوم تیر برگزار شد. به گزارش طلوع بم، غضنفرآبادی در این جلسه یکی از برنامه های مهم شورا به غیر از […]

هجدهمین جلسه شورای شهر بم به ریاست کریم غضنفرآبادی و حضور تمام اعضا و همچنین محمدعلی معقول رئیس جهاد کشاورزی بم و معاونین وی با دستور کار بررسی مشکلات کانالهای آب سطح شهر دوشنبه سوم تیر برگزار شد.
به گزارش طلوع بم، غضنفرآبادی در این جلسه یکی از برنامه های مهم شورا به غیر از نظارت بر شهرداری را تعامل با سایر ادارات عنوان کرد و گفت: فصل سرما شروع شده و رها سازی آب در خیابان آغاز شده است و این رها سازی خسارات زیادی به آسفالت شهر خواهد زد برای ساماندهی ۲۰۰ کیلومتر بهسازی نیاز است که در توان شهرداری نیست.
محمد علی معقول رئیس جهاد کشاورزی بم در این جلسه از هدر رفت ۳۰ در صدی آب در کانالهای سنتی خبر داد و آخرین بهسازی حوزه کانال های آب شهری را ده سال قبل در محله باغ دشت عنوان کرد. وی در ادامه گفت: عمده باغات شهر، خرده مالک دارند و شناسنامه ندارد. وی خاطر نشان کرد: بودجه جهاد کشاورزی استانی و بسیار محدود است.
سمانه سام نژاد ضمن انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی بم گفت: آیا توانسته اید حساسیت را در مدیران بالا دستی بیشتر کنید؟ یکی از مهمترین اجزای باغشهر کانال های آب هستند واقعا متاسفم که اسم باغشهر جهانی را یدک میکشیم و هیچ فکر و برنامه ای برای کانالهای آب نداریم و فقط در این خصوص بین شهرداری و جهاد این مساله جابجا میشود و تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته و ضعیف عمل شده است. وی افزود: ادارات باید خلاق باشند و نگاه دفتری به مساله نداشته باشند و راهکار عملیاتی ارائه دهند.
رئیس جهاد کشاورزی در پاسخ گفت: چارچوب قانون، وظایف ما را مشخص میکند و نبود اعتبارات بزرگترین مشکل ماست.
عظیمی یکی از کارشناس جهاد کشاورزی خواستار ورود وزارت نیرو به مساله هدر رفت آب شهر شد و معتقد بود که اهرم فشار وزارت نیرو قوی‌تر است.
خدابخش زاده دیگر کارشناس جهاد کشاورزی ضمن اعلام نگرانی از خشک شدن باغات بم گفت: باید وزیر جهاد کشاورزی را دعوت کنیم تا از نزدیک مشکلات موجود را ببیند تا شاید بودجه ویژه تصویب کند.
علیرضا ریاضی دیگر عضو شورا خواستار تشکیل کارگروهی از ادارات مرتبط با این مساله شد تا با کارشناسی دقیق تر به مساله ورود شود.
محمد تقی جهانپور دیگر عضو شورا هم خواستار کار کارشناسی بیشتر در جهت اخذ اعتبارات بیشتر شد و همچنین پیشنهاد داد در هفته یادمان پنجم دی از وزیر جهاد کشاورزی دعوت شود. وی همچنین خواستار اجرایی شدن میز الکترونیک جهاد و ایجاد شهرک کشاورزی شد.
حامد سلجوقیان نیز در این جلسه خواستار همکاری و تعامل بیشتر برای عملیاتی شدن راه حلها و تشکیل یک کارگروه قوی را برای رفع مشکلات باغ شهر شد. وی همچنین گفت: در خصوص مساله فروش آب به اشخاصی که زمین کشاورزی ندارند باید سیستم های نظارتی و قضایی وارد و یک ساز و کار مناسب دیده شود.
حبیب قلعه خانی دیگر عضو شورا گفت: بم به نگاه ویژه ای نیاز دارد و نیازها و کمبودها را عنوان کنید. البته شما طرحی را ارائه دادید و بنده فکر میکنم به باغشهر رسیدگی کافی نشده و ما به عنوان نماینده مردم مشکلات را عنوان می‌کنیم.
رئیس جهاد کشاورزی از کم بودن بودجه جهاد در شهرستان گلایه کرد و علت عملیاتی نشدن طرح های این اداره را کم بود اعتبارات دانست وی همچنین در ادامه گفت: باید از ظرفیت نماینده شهر استفاده کنیم تا بتوانیم وضعیت اعتباری را بهبود ببخشیم.
غضنفرآبادی رئیس شورای شهر از برگزاری جلسه ای با حضور نماینده مردم شرق استان و چهار اداره جهاد کشاورزی بم، ریگان، فهرج و نرماشیر جهت رفع مشکلات مربوطه خبر داد و گفت: شورا یک پارلمان محلی است و عملکرد هر اداره ای اگر قابل تقدیر باشد تقدیر و اگر قابل تقدیر نباشد توبیخ می‌شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9323

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.