افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
موسوی آیت اللهی معاون عمرانی استانداری کرمان :

برخی خدمات زیر بنایی در شهرستان بم هنوز دچار مشکل است

  • کد خبر : 3387
  • 02 دی 1397 - 10:44
برخی خدمات زیر بنایی در شهرستان بم هنوز دچار مشکل است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، سید مصطفی موسوی آیت اللهی معاون عمرانی استانداری کرمان در نشست خبری به مناسبت ۵دی ماه سالروز زلزله بم اظهار داشت : در این ایام بحث زلزله هجدک راور و کوهبنان و در هفته جاری نیز یادمان زلزله بم را داریم و اکنون می خواهیم از اقداماتی که در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، سید مصطفی موسوی آیت اللهی معاون عمرانی استانداری کرمان در نشست خبری به مناسبت ۵دی ماه سالروز زلزله بم اظهار داشت : در این ایام بحث زلزله هجدک راور و کوهبنان و در هفته جاری نیز یادمان زلزله بم را داریم و اکنون می خواهیم از اقداماتی که در دو منطقه راور و کوهبنان و بم تا کنون رخ داده اطلاع رسانی کنیم.

وی گفت:سه شنبه هفته جاری موضوع رادیو ترانک در استان افتتاح رسمی می شود و اکنون نیز ترانکت حدود ۸۰درصد استان را پوشش می دهد.

معاونت عمرانی استانداری کرمان با بیان این که شورای مدیریت بحران ۱۴ کارگروه دارد؛ خاطر نشان کرد : استان کرمان به واسطه پهناوری همه ساله درگیر حوادث طبیعی همچون زلزله،سیل،آتش سوزی،ریزگردها و موارد دیگر است.

موسوی آیت اللهی عنوان داشت: مجموعا ۴۸حادثه در دنیا شناخته شده است که در استان کرمان ۳۰حادثه را داریم اما بیستر با زلزله درگیر است .
وی ادامه داد :با وجود این که میزان انرژی آزاد شده زلزله راور دو برابر زلزله کرمانشاه بود ولی در زلزله های هجدک و راور به خاطر ساخت و سازهای که قبلا انجام شده بود تلفات و تخریب زیادی نداشتیم .

معاون عمرانی استانداری کرمان بیان کرد : ما ستاد مدیریت بحران را در کمترین زمان بعد از زلزله ها برپا کردیم اما در کوهبنان به دلیل مصادف بودن با شب یلدا با تاخیر شروع شد ولی ما توانستیم مصوبات خوبی برای این دو منطقه صورت گرفت.

موسوی آیت اللهی افزود :ما در استان کرمان ۱۸گسل فعال داریم و زلزله های زیادی ثبت شده است و زلزله هایی همچون زلزله گلباف در سال ۶۰ و … سبب تغییر آیین نامه ها شد .
وی در رابطه با زلزله های اخیر در هجدک کرمان گفت : با تشکیل ستاد بحران و کمک سازمان هلال احمر ارزیابی های اولیه صورت گرفت و از ۲۰روستا درگیر زلزله بازدید شد و چادر ،وسایل گرمایشی،سوخت،نایلون و…در بین مردم توزیع شد .

موسوی آیت اللهی تصریح کرد:در بحث زلزله ها در راور ۵۲۵روز نیروی کار در قالب ۱۰۵ تیم امدادی کار انجام می دهد و در در این زلزله توانستیم مصوبات را بعد از ۴روز از زلزله از دولت اخذ کنیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت : با پیگیری های لازم توانستیم در منطقه راور و کوهبنان در تیرماه واحدهای مسکونی را طبق قول های داده شده تحویل دهیم و اکنون در راور حدود ۱۶۷۲واحد طبق انعقاد با بانک ها اتفاق افتاده است که ۱۰۲۲واحد آن شهری و ۶۵۰واحد روستایی می باشد .

موسوی آیت اللهی اضافه کرد : کل مبلغ تسهیلات در راور ۹۱میلیارد تومان است و ۲۱میلیارد تومان بلاعوض می باشد که سود این تسهیلات برای شهری ۵درصد و برای روستایی ۴درصد بود .

وی با اشاره به تورم های سال جدید بیان کرد : با پیگیری هایی که صورت گرفت میزان تسهیلات افزایش یافت و بلاعوض جدید ۱۰میلیون شهری و ۵میلیون روستایی مصوبه از دولت گرفتیم.

معاون عمرانی استانداری کرمان در رابطه با منطقه کوهبنان نیز گفت: ۱٫۷سطح استان کرمان را کوهبنان دارد که در زلزله ۵٫۲ریشتری تخریب روستاها بیشتر از شهر می باشد .

وی افزود: در این زلزله اعزام۶تیم ارزیاب به منطقه را داشتیم که ۴۷۴۰تا چادر ، ۸۵۳شعله والر،۲۱۴تخته پتو و موکت و وسایل برقی در بین مردم توزیع شد و حدود۶۰۰ دستگاه کانکس بعد از اسکان موقت چادری برای افرادی که دچار مشکل بودند از سوی دولت و خیرین تامین کردیم.

موسوی آیت اللهی با بیان این که برآورد ما برای کوهبنان ۱۴۰۰واحد است توضیح داد : از این مقدار ۱۰۰۰ واحد شهری و ۴۰۰واحد روستایی می باشند و تا کنون ۲۱۵۸ واحد با بانک ها انعقاد قرار داد انجام داده اند و کل تسهیلات برای کوهبنان ۱۲۱٫۵میلیارد تومان و بلاعوض ۲۷٫۹میلیارد تومان می باشد .

معاون عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: خدمات دیگر زیربنایی همچون لایه روبی قنوات ،ارائه سوخت رایگان و تامین برق بعد از اسکان چادر نیز فراهم شده است و از زمان زلزله تا تحویل واحدهای مسکونی تیپ یک تقریبا ۲۰۰ روز گذشته است .

وی در خصوص زلزله بم و اقداماتی که تا کنون صورت گرفته است ، تشریح کرد: در سال۸۲زلزله ۶٫۶ ریشتری در عمق ۱۰کیلومتری در بم رخ داد که نوعش بسیار متفاوت بود زیرا امواج هم به صورت افقی و هم عمودی بودند .

موسوی آیت اللهی تاکید کرد : در زلزله بم تقریبا یک سوم مردم منطقه کشته شدند و مشکل اولیه آن ها با وجود سرمای شدید اسکان اولیه بود و برآورد می شود ۶۴۵میلیارد تومان به بم خسارت وارد شده بود که ۹۵هزار واحد در بم ساخته و آواربرداری کامل شد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون حدود ۷۰درصد ارگ بم بازسازی و مورد بازدید قرار گرفته است و بعد از ۱۵سال چهره شهر از باب ساخت و ساز مناسب است اما برخی خدمات زیربنایی و معابر هنوز دچار مشکل می باشند .

معاون عمرانی استانداری کرمان اظهار داشت : برای هفته جاری در بم برنامه های زیادی پیش بینی شده است که در تاریخ ۴دی ماه مدیریت بحران کشور در بم حضور پیدا می کنند و افتتاح رادیو ترانکت را در این روز داریم و سیستم مانیتورینگ بحران افتتاح خواهد شد .

وی با بیان این که در استان ایستگاه لرزه نگاری خوبی نداریم گفت: با تفاهم نامه ای که بین استانداری کرمان و مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران بسته شد ما در حال حاضر ۱۸مرکز لرزه نگاری در کل استان داریم که اولین نقطه آن در کوهپایه کلنگ زنی خواهد شد.
در ادامه سعیدی در خصوص رادیو ترانک اضافه کرد: یک شبکه پایدار مستقل است که زمانی که یک حادثه رخ دهد می توانیم بدون ترافیک با افراد مورد نظر ارتباط برقرار کنیم و در کشور ۴ استان به عنوان پایلوت انتخاب شده اند که استان کرمان یکی از آن هاست .

وی گفت : به عنوان اولین استان رادیو ترانک را راه اندازی کرده ایم و در سراسر استان دکل نصب کرده ایم و اکثر شهرهای استان را پوشش می دهد و اکنون در استان به صورت آزمایشی و در حدود ۷۰الی۹۰ درصد راه اندازی شده است و هزینه آن را اپراتور برعهده دارد .

سعیدی خاطر نشان کرد : رادیو ترانک خاص موبایل است و با هر مدیر می توانیم ارتباط برقرار کرد و هیچ گونه قطعی ندارد و همه مکالمات در مانیتورینگ ضبط می شود و به راحتی مدیریت می شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3387

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.