افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد:

برای ادامه پروژه پل ولایت هیچ قولی نمی دهیم / نباید مسیر ترانزیتی فدای اتصالات محلی شود / تاکنون برای طرح تفصیلی بم هیچ اعتباری دریافت نشده است / بنیاد مسکن روی طرح مسکن ملی در بم نظارت بیشتری کند / به هیچ وجه تغییر کاربری باغ به مسکونی در بم نداریم

  • کد خبر : 9709
  • 23 آذر 1400 - 21:28
برای ادامه پروژه پل ولایت هیچ قولی نمی دهیم / نباید مسیر ترانزیتی فدای اتصالات محلی شود / تاکنون برای طرح تفصیلی بم هیچ اعتباری دریافت نشده است / بنیاد مسکن روی طرح مسکن ملی در بم نظارت بیشتری کند / به هیچ وجه تغییر کاربری باغ به مسکونی در بم نداریم

جلسه بررسی پروژه های نیمه تمام وزرات راه و شهرسازی روز دوشنبه بیست و دوم آذر ماه با حضور علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، هادی شهسوارپور فرماندار، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم، سعید نظری رئیس اداره ثبت و اسناد و سمانه سام‌نژاد رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر در […]

جلسه بررسی پروژه های نیمه تمام وزرات راه و شهرسازی روز دوشنبه بیست و دوم آذر ماه با حضور علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، هادی شهسوارپور فرماندار، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم، سعید نظری رئیس اداره ثبت و اسناد و سمانه سام‌نژاد رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش هفته نامه طلوع بم؛ علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه ضمن تاکید بر حجم ترافیک بالا و ترازیتی بودن محور کرمان- بم – زاهدان گفت: این مسیر اتصال مرکز کشور به سیستان و بلوچستان است و طراحی آن در سالهای ۹۳ و ۹۴ صورت گرفته و ای کاش مسیر عبوری را فدای اتصالات محلی نکنیم زیرا کارکرد اصلی این مسیر جاده است و شهر در طول سال های بعد توسعه پیدا کرده، به این قسمت رسیده است و فعلا جایگزین دیگری ندارد؛ شاید در سال های بعد بتوان به گونه دیگری ساماندهی کرد.
وی در خصوص پروژه نیمه تمام پل ولایت بم گفت: تا الان شهرداری بم کار اجرایی این پروژه را انجام داده و در شرایط فعلی باید بررسی دقیقتری انجام شود و بنده هیچ قولی نمیدهم، اما شاید بتوانیم در چارچوبی دیگر به این پروژه کمک کنیم و البته اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید سابقه فنی این پروژه کامل مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین پیشنهاد داد میتوان از ظرفیت شرکتهای ارگ جدید در قالب مسئولیت اجتماعی در سریعتر شدن این پروژه استفاده کرد. حاجی زاده در خصوص پل ابارق گفت: این پروژه به موانعی ازجمله جا به جایی تیرهای برق و چند ساختمان خورده که در حال پیگیری برای رفع موانع هستیم.

تاکنون برای طرح تفصیلی بم هیچ اعتباری دریافت نشده است

حاجی زاده در خصوص عدم پرداخت به مشاور طرح تفضیلی بم و توقف این طرح گفت: متاسفانه هنوز هیچ اعتباری در این خصوص از طرف وزارتخانه ابلاغ نشده و در این خصوص با خانم صادق و دکتر عبوری قبلا صحبتهایی داشتیم.
وی تصریح کرد: مدت این قرارداد ۸ ماهه بوده و مشاور پروژه، کار را به خوبی پیش برده است. وی پیشنهاد داد نامه ای از طرف نماینده شرق استان تنظیم شود تا در وزارتخانه پیگیری‌های لازم جهت اخذ اعتبار انجام شود.

طرح ملی مسکن در بم ۲۴۰ هکتار زمین نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:در طرح ملی مسکن در شهرستان بم باید برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر زمین تهیه شود که این تعداد نیازمند ۲۴۰ هکتار است. حاجی زاده افزود: بخشی از کار توسط بنیاد مسکن انجام شده و پیشرفتی هم داشته اند اما انتظار می رود بنیاد مسکن به واسطه اینکه نقش کارگزاری دارد نظارت برای ساخت و سازها را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته مطالعه الحاق زمین در بم شروع شده اما اتفاق خوبی هنوز صورت نگرفته است زیرا محلی که پیش بینی کرده ایم و مشاور مطالعات را انجام داده بخشی از اراضی در محدوده زون آب(سفره های آب زیرزمینی) قرار گرفته و بخشی هم به دلیل انجام نشدن مطالعات مربوط به تدقیق گسل بلاتکلیف مانده است.
وی همچنین در خصوص اراضی شهرک امام گفت: این اراضی طبق ماده ۳۲ نیستند و صورت جلسه ای نوشته شده بین مدیرکل و مسئولین وقت در سال ۷۶ که البته کل اراضی موجود توسط شهرداری واگذار شده ولی هیچ زمینی توسط مسکن و شهرسازی واگذار نشده است؛ وی ادامه داد: تعیین تکلیف این پروژه از موضوعات چالشی است که باید با پیگیری های هفتگی و جلسات متعدد بین ادارات پیگیری شود. وی همچنین گفت: باغات باید حفظ شود و هیچ تغییر کاربری نداریم؛ وی تاکید کرد: از اداره راه و شهرسازی بم میخواهم در خصوص تخریب باغ مذکور (باغ رو به روی فرماندار بم) و دیده شدن نشانه هایی از تفکیک زمینش، از شهرداری بم شکایت کند.

ردیف ملی پروژه کرمان – بم مسدود شده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره محور ارتباطی مهم شرق استان کرمان نیز تاکید کرد: طرح پروژه کرمان- بم که در قالب طرح چهارخطه کردن مسیر باغین- ماهان- بم بود سال ۹۹ پایان یافت و ردیف ملی این پروژه بسته شد که تلاش کردیم در سازمان برنامه و بودجه بتوانیم این طرح را ادامه دار کنیم اما این امر تاکنون صورت نپذیرفته است.

تغییر کاربری خلاف و گسترده در شهر جهانی بم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه با اشاره به ثبت جهانی منظر شهر بم و ممنوعیت های تغییر کاربری باغ ها تاکید کرد: در باغ-شهر بم کوچکترین تغییر کاربری به صورت مجاز یا غیرمجاز برای باغ های بم خلاف است و برخورد خواهیم کرد؛ هر چند به نظر اتفاقات غیرمجاز زیادی در طول سالهای قبل انجام شده است. وی افزود: به طور مثال باغ بزرگی روبه روی فرمانداری وجود دارد که آثار تفکیک در آن مشخص است و اگر شهرداری مجوز تفکیک داده باشد اداره راه و شهرسازی بم باید از شهرداری شکایت کند.

حاجی زاده تصریح کرد: تفکیک باغ ها باید در چارچوب قوانین مربوط به باغ ها باشد و امکان تغییر کاربری از باغ به مسکونی وجود ندارد؛ کوچکترین اغماض از طرف مشاور طرح تفصیلی نیز قابل پذیرش نیست.

کاربری های ورودی بم متناسب با طرح هادی نیست

وی افزود: خواجه عسکر ورودی شهرستان بم محسوب می شود اما متاسفانه با وجود انواع و اقسام خدمات و کارواش ماشین های سنگین و سبک در این منطقه صحنه زیبایی درست نشده است.

به گفته حاجی زاده کاربری های ورودی منطقه خواجه عسکر متناسب با طرح هادی نیست و این کاربری ها باید منطبق با طرح هادی انجام گیرد؛ لذا نباید این همه کارواش ماشین سنگین وجود داشته باشد و باید ساماندهی شود.

پروژه دوبانده کردن دارزین- دهبکری باید ملی شود

این مسئول تاکید کرد: پروژه دوبانده کردن محور دارزین – دهبکری باید از طریق نماینده مردم در مجلس پیگیری شود تا جزو پروژه های ملی قرار گیرد  و ردیف اعتباری ملی به آن داده شود زیرا اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان برای این پروژه کفایت نمی کند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9709
  • منبع : هفته نامه طلوع بم

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.