افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
محمد بنی اسدی شهردار بروات عنوان کرد:

با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آسفالت معابر را بزودی شروع می کنیم

  • کد خبر : 13249
  • 24 آبان 1402 - 18:26
با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آسفالت معابر را بزودی شروع می کنیم

به گزارش طلوع بم، محمد بنی اسدی شهردار بروات در خصوص آخرین وضعیت پروژه های شهرداری بروات و طرح بازآفرینی گفت: طرح باز آفرینی یک بار دیگر تهران رفته است چون یک سری موارد مد نظر دوستان شورایی ما بود و لازم بود تغییراتی در آن اعمال شود بنابر این مجدد در شرکت باز آفرینی […]

به گزارش طلوع بم، محمد بنی اسدی شهردار بروات در خصوص آخرین وضعیت پروژه های شهرداری بروات و طرح بازآفرینی گفت: طرح باز آفرینی یک بار دیگر تهران رفته است چون یک سری موارد مد نظر دوستان شورایی ما بود و لازم بود تغییراتی در آن اعمال شود بنابر این مجدد در شرکت باز آفرینی درحال بررسی می‌باشد. طرح باز آفرینی انجام شده و اکنون در مرحله تایید و ابلاغ می باشد.
وی در خصوص آسفالت شهر بروات افزود: آسفالت در بروات در حد لکه گیری و پر کردن کانال‌های گاز پیش رفته است. ما از اردیبهشت ماه درگیر نصب گاز کارخانه آسفالت هستیم، یعنی بعد از افتتاح آن که قبل از عید انجام شد ما بحث سوخت و گاز را پیگیری کردیم و خرید ایستگاه را در اردیبهشت ماه انجام دادیم و پول واریز شده است‌ و از آن زمان تاکنون از هر مسیری که فکر کنید آن را پیگیری کردیم بنابراین به محض اینکه گاز کارخانه وصل شود ما قراردادهایمان را برای حمل و پخش آماده است و پیمانکارانمان مشخص هستند تا شروع کنیم. در حال حاضر متاسفانه کارخانه بصورت محدود کار می‌کند‌ چون با مشکل تامین سوخت گازوئیل روبرو هست و آزاد خریداری می‌شود. آب و برق و گاز جز تعهدات ما بوده است و متاسفانه تاکنون علیرغم پیگیری های زیاد این مشکل هنوز برطرف نشده است اما در همین هفته قول وصل شدن گاز را به ما داده اند که اگر گاز وصل شود بعد از تامین گاز آسفالت ما نمود خوبی خواهد گرفت.
وی ادامه داد: برای آسفالت بودجه ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم اما با مسیرهایی که تعریف و آماده کرده‌ایم پیش بینی میکنم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آسفالت معابر شهری را بزودی شروع کنیم.
وی در حوزه فضای سبز و اقدامات زیر ساختی به مکانیزه شدن آبیاری اشاره کرد و گفت: تبدیل نحوه آبیاری از غرقابی به قطره‌ای را آغاز کردیم و در مسیر اصلی و جاهایی که سنگ فرش شده کامل انجام و آبیاری آنجا به صورت لوله گذاری و قطره‌ای در حال انجام است.آبیاری بلوار شمالی را هم به صورت قطره‌ای کامل انجام دادیم و الان در حال انجام بهسازی هستیم. در بلوار جنوبی هم لوله گذاری آن انجام و انشعابات از لوله‌ها بابت نازل‌های قطره‌ای باید انجام شود.


وی در خصوص احداث پارک ها یادآور شد: در بوستان ملت، فضای سبز ،درختکاری و کارهای عمرانی را در حال انجام داریم و تقریباً پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارد. در بوستان مادر هم اقدامات فضای سبز همزمان با انجام عملیات عمرانی در حال انجام است.
وی بیان کرد: بلوار ۲۲ بهمن را کامل تسطیح، جدول گذاری و درختکاری‌های جدید در آن تکمیل شده است و واحد فضای سبز خیابان به خیابان‌ در حال اصلاح می‌باشد و اکنون در بلوار باهنر مشغول هستند. رفوژ و بارهای اضافه برداشته و تسطیح انجام می‌شود و اگر جایی به بار ریزی نیاز داشته باشد انجام می‌دهند. هرس و کاشت درخت در قسمت‌هایی که رفوژ وسط دارند به صورت خیابان به خیابان‌ در حال انجام است و بعد وارد خیابان بعدی می‌شوند تا نمودی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در بروات یک میلیون متر مربع کوچه خاکی هست و باید آسفالت شوند اظهار کرد: در بحث معابر اصلی و خیابان‌ها برنامه‌ریزی انجام شده و به زودی با وصل کردن گاز، آسفالت احتمالاً از هفته آینده شروع می‌شود‌ از مردم درخواست می‌کنیم که در بحث مشارکت و پرداخت خودیاری که یک مبلغ حداقلی است ما را در امر اولویت بندی کمک کنند تا آسفالت انجام شود و ما گلایه‌مندی مردم را نداشته باشیم که چرا این کوچه آسفالت شد و دیگری آسفالت نشد و از این کار تفسیرهای مختلف می‌شود.
وی تأکید کرد: کسانی که وجه همیاری را پرداخت کنند برای آنها آسفالت را انجام می‌دهیم تا زمانی که بحث مشارکت حداقلی که ما تعریف کرده‌ایم اتفاق نیفتد ما هم ورودی به کوچه ها نخواهیم داشت چون کلی خیابان اصلی و معبر اصلی داریم که اگر بخواهیم همانها را آسفالت کنیم دو سال طول خواهد کشید مگر اینکه مردم همکاری و مشارکت داشته باشند تا ما بتوانیم توسط خود مردم زیر سوال نباشیم که چرا این کوچه آسفالت شده و کوچه دیگر آسفالت نشده است.
وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام و پیگیری آنها گفت: میدان فرودگاه تکمیل شده است و ۳ تا ۴ المان‌ درخواست دادیم تا خریداری شود که در چند روز آینده آماده نصب هستند. مسیر کمربندی شمالی را‌ در دستور کارهای الویت دار خود قرار دادیم. همچنین احداث میدان ورودی فرودگاه که می‌شود تحت میدان فراز بود و اینجا میدان جاده اصلی پرواز است که جدول کشی فراز انجام شده است و ادامه خواهد داشت و به چهارراه اکبرآباد وصل می‌شود.
وی در بحث روشنایی معابر تشریح کرد: تعداد ۶۰۰ عدد چراغ ال ای دی خریداری کردیم و مسیر اصلی را تا میدان فرودگاه کامل کردیم. بلوار جنوبی را هم تا میدان ولیعصر کامل کردیم. همچنین بلوار شمالی هم تا چهارراه اکبرآباد در حال تکمیل است.چراغ‌ها و کابل بلوار پرستار هم خریداری و جای تیرهای سیمانی را هم مشخص و نصب کرده‌ایم و منتظر اداره برق برای نصب چراغ ها هستیم.
ایجاد سرعت کاه‌های استاندارد و سنگ فرش‌هایی تحت عنوان کانال‌های عابر پیاده در این مجموعه و بازگشایی سه راه باهنر در مسیراصلی را انجام دادیم و تکمیل شده است. وی درزمینه پروژه های جدید بیان کرد: دو پروژه را شروع کردیم. یکی ساماندهی بوستان و کُند رویِ بلوار جنوبی که از جلوی دادگاه تا پارک ملت هست و جدول گذاری آن انجام شده است و بار ریزی آن در حال انجام است و در ادامه موزاییک فرش‌و یک مسیر پیاده رو و فضای سبز در آنجا اجرا می‌شود.
شهردار بروات در خصوص پیشرفت فیزیکی پارک بانوان گفت: این پروژه هنوز در حال انجام است و فاز اول آن بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و در کنار آن یک قرارداد هم برای اجرای حصار آن داشتیم که آن هم در حال انجام است.‌ همچنین بهسازی پارک کودک که مقابل پارک بانوان است را شروع کردیم که با جدول‌های سنگی در حال انجام است.
همچنین پیاده‌سازی بلوار باهنر و بلوار توحید نیز به موازات بلوار شمالی و جنوبی هستند که در حال انجام است و مابقی را تکمیل کرده‌ایم. وی در ادامه عنوان کرد: پیاده‌ رو سازی در خیابان های موسوی، ابن سینا، سعدی، ذوالفقاری‌ و ابوذر در بلوار جنوبی تکمیل شده‌اند‌ و‌ خیابان باهنر هم در حال انجام است. و در بلوار شمالی هم خیابان حافظ، یاس، شهید رحیمی، ملک الشعرای بهار تکمیل شده است.

چاپ شده در شماره ۳۲۶ هفته نامه طلوع بم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13249

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.