افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024
با پیگیریهای مستمر صورت گرفت:

افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه آسفالت شهرداری بروات

  • کد خبر : 12411
  • 18 خرداد 1402 - 11:02
افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه آسفالت شهرداری بروات

کارخانه آسفالت شهرداری بروات چهارشنبه هفدهم خرداد با حضور جمعی از مسئولین شهرستان بم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ؛ موسی غضنفر آبادی نماینده مردم شرق استان در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: این اقدامی که انجام شده قابل تحسین و تقدیر است و امیدواریم شاهد برکات آن در آسفالت معابر شهر بروات باشیم و نتیجه این کارخانه را در کوچه ها و خیابان‌های بروات ببینیم.
وی افزود: علیرغم سختیهایی که هست می‌توان کار انجام داد. خدماتی که به مردم ارائه می‌شود باید به اطلاع مردم هم برسد. این خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون شهدا ایجاد شده است مال مردم است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آب، گاز و برق و امکانات را در اختیار مردم گذاشته است. از زمان انقلاب شب و روز مسئولین کار می‌کنند و کشور چندین برابر توسعه پیدا کرده است اما مشکلات هم وجود دارد.
وی ادامه داد: در شرق استان با پیگیری هایی که انجام گرفته است وضعیت اشتغال ما بسیار مناسب است و حتی کمبود نیروی کار داریم.‌ شعار اشتغالزایی ما محقق شده است ولی باز هم پیگیر هستیم و امیدوارم سرمایه‌گذاری های دیگری هم در منطقه ایجاد شود. وقتی مکانی رو به رشد و توسعه باشد دیگران هم تمایل به سرمایه گذاری پیدا می‌کنند و این اشتیاق سرمایه‌گذاری را می‌بینم. خوبی مردم شرق استان مهربانی، تلاش، فعالیت و غیرت آنهاست که باعث شده منطقه رو به رشد باشد البته نقص هایی هم هست و همه باید غیرتمندانه در رفع مشکلات کمک کنیم.


محمد بنی اسدی شهردار بروات با اشاره به اینکه آسفالت معابر اصلی‌ترین دغدغه مردم است گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهرهای بم و علی‌الخصوص بروات بحث آسفالت معابر، کوچه ها و خیابان‌ها بوده و هست. ما از سال گذشته پیگیر کارخانه آسفالت بودیم تا با انجام زیر ساخت‌ها بتوانیم سرعت خوبی در آسفالت معابر ایجاد کنیم بنابراین با سرمایه گذاران مختلف وارد مذاکره شدیم و نهایتاً با شرکت کرمان بیس که یکی از شرکتهای قدرتمندِ استان کرمان در بحث آسفالت و جاده سازی هستند به توافق رسیدیم که احداث کارخانه آسفالت را به صورت قرارداد bot بین شهرداری و شرکت کرمان بیس با مدیرعاملی مهندس ایرانمنش انجام دهیم. خوشبختانه در پایان سال گذشته این قضیه به انجام رسید و بعد از آن بلافاصله احداث کارخانه آسفالت شروع شد و در کمترین زمان (سه ماه کاری) کارخانه آسفالت به بهره‌برداری رسید و امروز شاهد استفاده از این کارخانه تولید آسفالت برای شهر بم و همه مناطق شرق استان هستیم. امیدواریم که این قضیه به انجام طرح بازآفرینی بروات و همچنین برای اصلاح معابر سطح شهر و باز آفرینی محلات هدفی که در نظر گرفته شده علی‌الخصوص آسفالت معابر راهگشا باشد.
وی تاکید کرد: کارخانه آسفالت باظرفیت تولید ۱۲۰ تن آسفالت در ساعت تعریف شده و با توجه برنامه ریزی که صورت گرفته می‌تواند با تمام توان حداکثر تولید را داشته باشد و نیاز شهر را مرتفع کند.
وی همچنین به پروژه های عمرانی سطح شهر و برنامه ریزی های که از سال قبل تاکنون صورت گرفته اشاره کرد از جمله بهسازی مسیر اصلی بروات شامل بلوار شهید سلیمانی، بلوار امام خمینی (ره)، بهسازی میادین موجود در شهر، پیاده رو سازی ۲۰ خیابان و موزائیک فرش آنها، جدول گذاری و زیرسازی کمربندهای جنوبی و شمالی و نقش آنها در ترافیک جاده ترانزیتی و اصلی شهر، احداث پارک بانوان، اصلاح وضعیت روشنایی پارکهای سطح شهر، عملیات اجرایی گلزار شهدای گمنام و محوطه سازی آن، تصویب طرح محوطه قناتها، تصویب طرح بازآفرینی شهری بروات، شناسایی بافت ناکارآمد شهری، حمایت نماینده برای تهیه قیر رایگان اشاره کرد.


محمد برزنگ فرماندار شهرستان بم نیز در این مراسم به انسجام، هماهنگی و یکدلی مجموعه شورا، شهرداری و بخشداری بخش بروات اشاره کرد و گفت: این انسجام چیزهای خوبی را رقم زده و می‌تواند برای پیشرفت کارها الگویی خوبی باشد. هر چه انسجام بیشتر باشد به همان مقدار هم پیشرفت بیشتر خواهد شد.
وی افزود: کارخانه آسفالت یکی از افتخارات است و ما به این کارخانه نیاز داشتیم و قرار است کارهای خوبی را انجام دهیم. اگر توجه کنیم بخش بروات، پشترود و اسفیکان تاج آباد و باغ بالا همه بصورت کارگاه فعالی در آمده اند که این اتفاق نشان می‌دهد که در دوران سخت هم می‌توان کار کرد و نمود آن را مردم بروات در شهر دیدند حتی مردم روستاهای بخش بروات هم این نمود را احساس می‌کنند.
برزنگ ادامه داد: با ماشین آلاتی که شهرداری دارد و شرکت توسعه عمرانی هم راه افتاده است ان شاا… بشود بخش بروات را ظرف سه سال آینده به جایگاهی که حقیقتاً شایسته مردم خوب بروات هست برسانیم.

مهدی باقری پور رئیس شورای اسلامی شهر بروات در خصوص بهره‌برداری از کارخانه آسفالت گفت: کارخانه آسفالت با کمک بخش خصوصی به بهره برداری رسید و سایر اقداماتی که در سطح شهر درحال انجام است همه را اعضاء شورا پیگیری کردند و ما امیدواریم خدماتی را که مردم شهر بروات لایق آن هستند بتوانیم به آنان ارائه دهیم و نهایتا بروات برسد به جایی که که حقش هست.
وی افزود: امروز بروات تبدیل به کارگاه عمران و آبادانی شده است‌ و خدمات متعددی به همشهریان ارایه می‌شود. معمولا شورا باید مشکلات را مطرح کند اما ما چیزی به اسم مشکل در بروات نداریم. ما هدف، تلاش،برنامه و مشارکت داریم و اهداف ما توسعه و آبادانی شهر و بخش بزرگ بروات و نهایتاً ارتقای آن به شهرستان است. ما معتقدیم ارتقای بروات گامی در جهت ارتقا و اعتلای شهرستان و منطقه شرق استان است. امیدواریم تلاش و برنامه‌های ما با تدبیر و درایت و همچنین حمایت نماینده محترم، فرماندار و دیگر مسئولین به نتیجه خواهد رسید.
وی ادامه داد: ما امروز نیازمند حمایت هستیم. امروز با افتتاح این کارخانه انتظار چندین ساله مردم بروات در خصوص آسفالت محقق شد. علیرغم فروش کارخانه آسفالت در دوره قبل که اهدایی به مجموعه شهرداری بود اما متاسفانه دوستان ما با سوء مدیریت کارخانه‌ای که الان در شهرداری بم در حال استفاده‌ هست را به قیمت خیلی کمی به فروش رساندند. خوشحالیم که امروز با همت و تلاش اعضا شورای شهر و شهردار این مسئله محقق شد. وی خاطرنشان کرد: مردم بروات مردمی سخت کوش و پرتلاشند که لایق بهترین ها هستند. توسعه همه‌جانبه شهر بروات رضایتمندی مردم را بدنبال داشته و انتظار داریم مسئولین شهرستان هم توجه بیشتری به شهر ما داشته باشند تا مشکلاتی که وجود دارد با کمک دوستان در رأس مدیریت شهرستان برطرف شود.
وی تشریح کرد: جلسات شورا در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، بعد از ظهر برگزار می شود و از همه مردم دعوت می‌شود تا مشکلاتی را که وجود دارد مطرح کنند. ما آمادگی داریم از همه مسائل استقبال و آنها را پیگیری کنیم تا شاهد رفع مشکلات شهر باشیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12411

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.