افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
در جلسه شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم مطرح شد؛

اخذ مجوز احداث ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای دانشگاه علوم پزشکی /افتتاح بیمارستان فهرج بزودی/ آخرین وضعیت شیوع کرونا

  • کد خبر : 7786
  • 16 دی 1399 - 16:33
اخذ مجوز احداث ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای دانشگاه علوم پزشکی /افتتاح بیمارستان فهرج بزودی/ آخرین وضعیت شیوع کرونا

جلسه شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم امروز سه شنبه ۱۶ دی با حضور حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس، حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم، هادی شهسوارپور فرماندار بم و دکتر مازیار اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای شورا در سالن سلامت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، دکتر مازیار اویسی رئیس علوم پزشکی بم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و تشکر از حضور مدعوین به آمار بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد تست های کرونا از ابتدا ۹۰۶۷ مورد بوده که ۴۱ درصد مثبت قطعی، ۴ درصد در حال درمان، ۹۱ درصد بهبود یافته، ۶ درصد موارد بستری سرپایی، ۹.۵ روز متوسط روز بستری و ۳.۸۹ درصد فوتی داشتیم.

وی افزود: تا تاریخ ۱۵ دی آمار فوتی ما ۴ مورد است و نسبت به ماه‌های قبل کاهش زیادی داشته است در حال حاضر ما ۲۸ بیمار بستری شامل ۱۲ مورد مثبت قطعی و ۱۶ مورد مشکوک در بیمارستان پاستور داریم.

دکتر اویسی ادامه داد: ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، ۵ دستگاه کمک تنفسی، دو دستگاه PCR اضافه شده و اکنون تعداد ۲۰۰ تست در روز قابل انجام می باشد، ۱۲ تخت آی سی یو اضافه شده و ۱۴ تخت آی‌سی‌یو دیگر نیز امروز اضافه و وارد چرخه بیمارستان می‌شود. یک دستگاه اکسیژن ساز از قبل در بیمارستان وجود داشت و یک دستگاه هم با تلاش نماینده شرق استان خریداری شده است و تا امروز هفت میلیارد برای مواد ضدعفونی‌کننده و ۲۹ میلیارد برای پرسنل هزینه کردیم و در کل ۶۵ میلیارد تومان (۵۵ میلیارد وزارتخانه، ۲.۵ میلیارد خیرین و ۷ میلیارد از درآمد اختصاصی دانشگاه) از ابتدا تاکنون برای مقابله با کرونا هزینه شده است.

اویسی با اشاره به طرح هوشمند شهید سلیمانی تاکید کرد: با اجرای این طرح از ابتدای شروع تا امروز ۴۴ درصد در موارد مثبت قطعی، ۵۴ درصد در بستری، ۴۲ درصد سرپایی با کاهش روبرو بوده‌ایم. همچنین درصد رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف از ۷۰ درصد به ۹۲ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از ۵۹ درصد به ۸۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص پروژه هایی که به بهره برداری رسیده اند گفت: مهمترین پروژه که در دست اقدام داشتیم و امروز به بهره‌برداری رسیده است بیمارستان علی بن ابیطالب شهرستان فهرج است. وی ادامه داد: بیمارستان فهرج می‌بایست در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسید مقداری از تجهیزات رادیولوژی و آزمایشگاهی آن به خاطر گارانتی باید از تهران می آمد چون اگر ما نصب می‌کردیم از گارانتی خارج می شدند تجهیزاتی برای بیمارستان در نظر گرفته نشده بود حتی محوطه سازی و مسیر آسفالت، حصار و گاز کشی آنجا با مشکل مواجه بود ما تمام تجهیزات تخصصی را هفته قبل تحویل گرفتیم. دستگاه‌هایی که هم برای استفاده بیمارستان پاستور منتقل کرده بودیم امروز مثل همان وسایل با همان مارک خریداری شده و در بیمارستان فهرج موجود می باشد، وقتی بیمارستان فهرج افتتاح شود حتماً به اکسیژن ساز نیاز دارد. بر آنیم تا چند روز آینده اورژانس را فعال کنیم و مجوز و پروانه های بیمارستان را بگیریم و تخصیص نیروهای متخصص را که آبان و آذر هر سال اتفاق می افتد، در ماه شهریور درخواست نیرو می‌دهیم و آبان و آذر نیروی متخصص داریم و به زودی اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی بیمارستان فعال خواهد شد.

اویسی اظهار داشت: مراکز خدمات جامع سلامت در روستای ابارق، همچنین مرکز جامع سلامت روستای رحمت آباد ریگان، پانسیون پزشکی روستای رحمت آباد ریگان، مرکز جامعه سلامت روستای محمد آباد گنبکی، پانسیون پزشک روستای محمد آباد گنبکی، خانه بهداشت خواجه عسکر، مرکز جامع  سلامت قاسم آباد،مرکز جامع سلامت روستای اسد آباد علیاء، مرکز جامع سلامت روستای برج معاذ، دو پانسیون روستای برج معاذ، مرکز جامعه سلامت روستای علی آباد چاهدگال،۲ پانسیون پزشک علی‌آباد چاهدگال و یک پانسیون پزشک روستای رحمت آباد ریگان،تکمیل ساختمان آموزشی بیمارستان پاستور، ساختمان الحاقی و سی سی یو بیمارستان پاستور، بخش سی تی اسکن بیمارستان پاستور به بهره برداری رسیده اند. از ۶۵ دانشگاه کشور و بیش از ۳۰۰ بیمارستان کشور که مورد بررسی قرار گرفته اند خوشبختانه ما در استان تنها شهرستانی هستیم که دو دستگاه سی تی اسکن داریم و خدمات ارائه می‌دهیم.

پروژه هایی هم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند شامل: مرکز جامع سلام ده گاوی فهرج، ۲ باب پانسیون پزشک روستای ده گاوی فهرج، مرکز جامع سلامت جان ملک، یکدستگاه پانسیون پزشک رحمت آباد ریگان، دو باب مسکن پزشک روستای جان ملک ریگان، مرکز جامع سلامت شهری محمد آباد ریگان، پایگاه ۱۱۵ ریگان، فهرج و اتاق عمل جوادالائمه نرماشیر میباشند.

وی در خصوص رایزنی‌ها برای دریافت تجهیزات بانک جهانی گفت: توانستیم ۳ هدیه شامل سی تی اسکن، دستگاه کمک کننده برای لوله گذاری های تنفسی و سونو پرتابل را تهیه و برای رفاه حال بیماران در اتاق بیماران مستقر کنیم. اویسی به پروژه های خیرین اشاره کرد و تاکید کرد جا دارد از پروفسور منتظری تشکر کنم که علاقه‌ای که به بم داشتند خانه پدری و ارثیه خود را در خیابان فردوسی وقف دانشگاه علوم پزشکی بم کردند و مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر در آنجا افتتاح خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی بم یادآور شد: احداث کلینیک پاستور، ساختمان سی سی یو و طبقه بالای آن که خیرساز می باشد امروز افتتاح می‌شوند. همچنین کلینیک تخصصی طب سنتی در مرکز سپهر فعال میباشد بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی از مشکلات علوم پزشکی است که نیاز به حمایت دارد تا پروژه از حالت راکد بیرون آید و استارت بخورد، تعیین تکلیف شود و به بهره‌برداری برسد تا خدمات‌رسانی اتفاق بیفتد. همچنین مجوز احداث ۲۰۰۰۰ متر فضای آموزشی به روز گرفته شده و به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

اویسی گفت: پرداخت پزشکان پاستور زمانی که من آمدم ۱۲ ماه عقب بود که الان ۴ ماه عقب است و تا قبل از سال در این زمینه بروز خواهیم شد، پرداخت پرسنل هم ۹ ماه عقب بود که الان سه ماه عقب است، اما پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل کلینیک امام رضا به روز است.

وی در خصوص دستگاه ام آر آی گفت: رایزنی‌های صورت گرفته و درخواست داده‌ایم تا دستگاه ام آر آی دیگری به ما داده شود چون این دستگاه ام آر آی فعلی هنوز بعد از چهار ماه به بهره برداری نرسیده است، همچنین درخواست دستگاه آنژیوگرافی داده‌ایم و فضای بالای سی سی یو را به آنژیوگرافی اختصاص می‌دهیم چون بالاترین اعزام ما به مرکز استان به خاطر بیماران قلبی است که به آنژیوگرافی نیاز دارند امیدواریم به ما هم تخصیص داده شود، مشکل بعدی ما آمبولانس است، چون انحصاراً از وزارتخانه وارد می‌شود و نیاز است که وزارتخانه حمایت کند تا به ما آمبولانس داده شود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده شرق استان نیز با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه و سالگرد سردار شهید جهان اسلام و آیت‌الله مصباح این ایام را تسلیت و از خدمات همه کاردرمان تشکر کرد و گفت: امروز دانشگاه مثل یک گوهر است که با تلاش همه شما در شرق استان می درخشد و باعث افتخار همه ما است. اگر دانشگاه‌علوم‌پزشکی نبود این همه خدمات هم وجود نداشت البته در سال‌های آینده شاهد برکات بیشتری خواهیم بود و در آینده بم به خاطر علم،تلاش و دانش و سطح علمی شهره خواهد شد.

وی افزود: از تلاشها و پیگیریهای دکتر اویسی تشکر می‌کنم اگر شما پیگیر باشید، درخواست بدهید و مشکلات را انتقال دهید ما هم در توان خودمان کمک می‌کنیم.

وی دامه داد: ۲۰ هزار متر مربع تحت عنوان مجموعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یک شاهکار است و در آینده شاهد ساختمان و امکانات بیشتری از آن خواهیم بود برای بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی هم پیگیریهایی صورت گرفته است و امیدواریم بیمارستان فهرج هم به زودی راه اندازی شود، باید این پیگیری‌ها و تلاش‌های ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: جای کار و خدمت هست باید شرایط آبرومندی را برای درمان منطقه رقم زنیم سعی کنید برای بیمارستان‌ها و نیروهای خدماتی از ظرفیت‌های خود آن شهر یا منطقه استفاده کنید اما نیروهای متخصص را اگر در آن منطقه نبود، بهترین‌ها را باید انتخاب کرد این خواسته مردم است که به حق می باشد.

غضنفر آبادی تاکید کرد: همه ما کارگریم، یادمان باشد از فرصت ها استفاده کنید چون این فرصت‌ها همیشه وجود ندارد و مسئولین ما هیچ شأنی جز نوکری نظام و مردم ندارند، مخصوصاً در بحث دانشگاه وظیفه شما بسیار خطیر، پر اهمیت و قابل تحسین است و من هم هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم اگر ملت ایران قدر نظام را بدانند خداوند برکاتش را بر مردم بیشتر خواهد کرد و از تلاش همه شما برای مردم که لیاقت آن را دارند تشکر می کنم.

در ادامه با حضور مسئولین محلی ساختمان الحاقی خیرساز بخش سی سی یو ۲، ساختمان آموزشی بیمارستان افتتاح و از دستگاه سی تی اسکن جدید در بیمارستان پاستور نیز رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7786

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.