افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
مهندس محمد بنی اسدی شهردار بروات تشریح کرد:

آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری بروات

  • کد خبر : 12727
  • 19 مرداد 1402 - 12:11
آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری بروات

طلوع ارگ- سعید افروغ: محمد بنی اسدی شهردار بروات ضمن تسلیت ایام محرم در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح بروات در هفنه دولت گفت:چهار پروژه قابل افتتاح برای هفته دولت مشخص کردیم اما دو پروژه از این پروژه‌ها از جمله بهسازی و اجرای آبنمای بلوار سردار سلیمانی بلوار ورودی شهر و ساماندهی و بهسازی بلوار امام […]

طلوع ارگ- سعید افروغ: محمد بنی اسدی شهردار بروات ضمن تسلیت ایام محرم در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح بروات در هفنه دولت گفت:چهار پروژه قابل افتتاح برای هفته دولت مشخص کردیم اما دو پروژه از این پروژه‌ها از جمله بهسازی و اجرای آبنمای بلوار سردار سلیمانی بلوار ورودی شهر و ساماندهی و بهسازی بلوار امام بروات در هفته دولت افتتاح و بهره برداری خواهند رسید.
وی افزود: در کنار این پروژه‌ها فاز اول پارک بانوان بروات نیز ظرف دو ماه آینده قابل افتتاح خواهد بود که برای آن برنامه‌ریزی خواهیم داشت و بعد از عملیات عمرانی و تجهیز مبلمان آن و امکاناتی که باید در پارک فراهم شود فاز اول آن را افتتاح می کنیم. همچنین پارک ملت هم در حال بهسازی است و در قالب چندین زمین ورزشی از جمله پیستِ اسکیت و زمین چمن مصنوعی در این پارک تعریف شده و در دستور کار گرفته که ظرف دو ماه آینده این پروژه هم قابل افتتاح خواهد بود.

وی در خصوص زمین‌های چمن شهر بروات تشریح کرد: یکی در بلوار جنوبی است و یکی هم در بلوار شمالی که در حال نصب چمن آنها هستیم و زیرسازی و جدول گذاری آنها در حال انجام است و در کمتر از یک ماه آینده نصب چمن مصنوعی آنها به پایان خواهد رسید و امیدواریم با قولی که مسئولین برای نصب چمن داده‌اند آنها را هم مهیا کنیم و شاهد افتتاح چمن مصنوعی فوتبال باشیم.
وی ادامه داد: دو تا از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار ما روی توسعه شهری پروژه‌های کمربندی شمالی و جنوبی بروات هستند که کمربند شمالی از ادامه بلوار فرودگاه به چهار راه اکبرآباد و کمربندی جنوبی که از میدان ولیعصر و بلوار ولیعصر به جاده دولت آباد وصل خواهد شد و تقریبا عملیات جدول گذاری هر دو پروژه بالای ۶۰ درصد انجام شده است و آسفالت آنها نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و با برطرف شدن تامین سوخت کارخانه آسفالت و رفع آن‌ بلافاصله این دو محور نیز آسفالت خواهند شد و آنها را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد زیرساخت ها و ادامه جدول گذاری آنها در حال انجام است و ظرف یک ماه آینده که زیرساخت‌های آنها به حد قابل قبولی برسد آسفالت آنها نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه محوطه سازی مرقد شهدای گمنام بروات در حال انجام است و پروژه توسط پیمانکاری که از قبل انتخاب شده است در حال اجرا و پیشرفت خوبی هم داشته و پیش بینی ما این است که تا همان موعد مقرر کار به سرانجام رسیده و تحویل داده شود. ساخت گنبد هم خارج از محوطه سازی با مشارکت ستاد حفظ آثار استان کرمان در حال انجام و اسکلت آن اجرا و گنبد آن در حال ساخت است و ظرف یک ماه آینده برای نصب آماده می‌باشد و این مجموعه یک مجموعه معنوی و فعالی خواهد بود و از آنجا که در مسیر جاده اصلی قرار دارد می‌تواند میزبان مسافرین بین راهی باشد. وی تصریح کرد: طرح محوطه قنات‌های بروات هم خوشبختانه بعد از ۷ سال به تایید میراث فرهنگی رسید و پیمانکار در آن با اولویت اینکه اول کوچه‌های اطراف و جوی‌های قنات‌ها را بهسازی کند شروع به کار کرده و بعد وارد فاز اصلی محوطه سازی که ورودی قنات‌ها است شود.
وی خاطرنشان کرد: پیگیر طرح شناسایی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بوده و هستیم و یک بار توسط مشاور در ماده کمیسیون ۵ استان مطرح شده و نیاز به اصلاحاتی داشت که این اصلاحات مد نظر کمیسیون توسط مشاور انجام شده است و برانیم تا در اولین کمیسیون ماده ۵ استان بتوانیم طرح بازآفرینی شهر بروات را هم به تصویب برسانیم  و از محل اعتبارات تعریف شده در بحث باز آفرینی‌ سرعت خوبی در توانمندسازی محلات ناکارآمد بروات از جمله آسفالت معابر و کوچه‌ها داشته باشیم که یکی از دغدغه‌های اصلی است. همچنین تامین قیر را از محل اعتبارات برای اولین بار در بروات انجام دهیم و سرعت خوبی در بحث آسفالت کوچه‌ها و معابر در ماه‌های آینده شاهد باشیم‌.در حال حاضر لکه‌گیری کانال‌های گازکشی در حال انجام است و هر روز پخش آسفالت علاوه بر مسیرهای اصلی وارد کوچه‌ها نیز می‌شویم و کانال‌های گاز لکه گیری و آسفالت می‌شوند.

بنی اسدی اظهارکرد: در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی از جمله ایام محرم که پشت سر گذاشتیم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و جلساتی با هیئت‌ها برگزار و هماهنگی‌هایی در خصوص رفع مسائل هیئت‌ها با همت همکاران در حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی و واحد آتش نشانی صورت گرفت و توانستیم خدمات خوبی در زمینه برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورا به هیئت‌هایمان بدهیم که این خدمات مورد رضایت هیئت‌های شهر بود. علاوه بر آن در ادامه مسیر راه‌اندازی موکب بروات را در برنامه داریم تا میزبان مسافرینی که راهی اربعین هستند نحوه مطلوب انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرف هفته آینده موکب بروات راه‌اندازی خواهد شد و عبور زائران از کشورهای شرقی برای مراسم اربعین می‌طلبید که فضا سازی و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام در محل موکب و تجهیزات مربوط به تهویه موکب که نیاز هست کار مضاعفی امسال شکل بگیرد و برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده است و راه‌اندازی موکب را به نحو مطلوبی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12727

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.