افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

۸۲ خانه‌مسافر مجاز در کرمان فعالند/خط و نشان برای فاقدان مجوز

  • کد خبر : 10586
  • 16 خرداد 1401 - 11:12
۸۲ خانه‌مسافر مجاز در کرمان فعالند/خط و نشان برای فاقدان مجوز
مجری طرح ساماندهی خانه‌های مسافر استان کرمان گفت: ۸۲ خانه‌مسافر به صورت مجاز در این استان فعالیت دارند که در ایام سال سهم قابل توجهی از اقامت مسافران و گردشگران توسط این بخش تامین می شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، امین قرایی روز دوشنبه  با اشاره به اینکه بحث ساماندهی اولیه خانه های مسافر در کرمان از سال ۹۶ آغاز شده است افزود: نداشتن مجوز فعالیت باعث مشکلاتی هم برای صاحبخانه ها و هم مسافران می شود که تبعات آن گاهی بسیار دردسرساز است و همین مساله لزوم ساماندهی را ضروری‌تر می کند.

وی تصریح کرد: ساماندهی خانه های مسافر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و کسانی که به صورت غیرمجاز فعالیت دارند باید هرچه سریع تر برای دریافت مجوز اقدام کنند و در غیر اینصورت واحدهای آنان پلمب خواهند شد.

غیرمجازها در مناطق ییلاقی

وی ادامه داد: در مناطق ییلاقی و مسافرپذیر همچون لاله زار در شهرستان بردسیر و دِهبَکری شهرستان بم، تعداد زیادی خانه مسافر فعالیت دارند که اغلب آنها به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند، لذا تقاضا داریم صاحبان این اماکن هرچه زودتر برای دریافت مجوز اقدام کنند تا مشمول برخورد و پلمب محل نشوند.

مجری طرح ساماندهی خانه های مسافر استان کرمان بیان کرد: خانه های مسافر به لحاظ امکانات، خدمات دهی و موقعیت مکانی به سه سطح ویژه، درجه یک و درجه ۲ سطح بندی می شوند و صاحبان این خانه ها حتما باید استانداردهای لازم را مدنظر قرار دهند و رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هر مکان برای پذیرش مسافر با عنوان خانه مسافر قابل قبول نیست تاکید کرد: نکاتی مانند استحکام بنا، پایان کار، دارا بودن حداقل ۲ اتاق خواب و امکانات رفاهی برای دریافت مجوز جزو موارد ضروری است.

قرایی ادامه داد: افرادی که تقاضای صدور مجوز برای خانه مسافر دارند می توانند به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا موسسه سیر همکار گشت مراجعه و مراحل دریافت مجوز را دنبال کنند.

وی با اشاره به حساسیت ها در نظارت بر خانه های مسافر استان کرمان بیان کرد: نظارت ها توسط مجری طرح و همچنین ناظران و بازرسان میراث فرهنگی به صورت مستمر انجام می شود و شهروندان می توانند شکایت ها و مشکلات خود را به این مراجع اعلام کنند.

مجری طرح ساماندهی خانه های مسافر استان کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ ظرفیت های گردشگری و محل تردد جزو استان های با مسافرپذیری بالاست و سرمایه گذاری در خانه های مسافر بهره مندی اقتصادی و اشتغالزایی بالایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن اقامت در خانه های مسافر تاکید کرد: برخی خانه های مسافر در استان با هتل های درجه یک و پنج ستاره رقابت می کنند و در ایام عید امسال ظرفیت خانه های مسافر به صورت کامل اشغال شده بود.

قرایی ادامه داد: ما حتی در بخش گردشگری سلامت نیز برای افرادی که به منظور درمان و دریافت خدمات پزشکی به کرمان سفر می کنند، خانه های ویژه سلامت داریم که استقبال از آنها زیاد است.

مجری طرح ساماندهی خانه های مسافر استان کرمان بیان کرد: مسافران و گردشگرانی که به استان کرمان وارد می شوند می توانند از طریق سایت خانه مسافر، آژانس های گردشگری و همچنین تابلوهایی که برای معرفی این خانه ها در سطح شهر نصب شده، مکان های مورد نظر خود را برای اقامت انتخاب کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10586

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.