افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024

۱۰ درصد اقتصاد استان کرمان، در بم شکل می گیرد که این عدد بسیار بزرگی است.

  • کد خبر : 5369
  • 25 دی 1398 - 11:32
۱۰ درصد اقتصاد استان کرمان، در بم شکل می گیرد که این عدد بسیار بزرگی است.

جلسه شورای اداری ،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به میزبانی شهرستان بم برگزار شد. اسماعیلی مدیر کل اداره کار و تعاون اجتماعی استان کرمان در این جلسه گفت: شهرستان بم تنها شهرستانی است که توانسته دو حوزه کشاورزی و صنعت با هم جلو برود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رضااسماعیلی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در جلسه شورای اداری ،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به میزبانی شهرستان بم گفت: ان شالله دهکده خرما که ایده جناب فرماندار هست مثل فعالیت های گذشته ایشان موفق باشد و الگویی باشد برای دیگر شهرستان های استان، گردشگری بم نیز ظرفیت بزرگی در سطح کشور دارد که به شکل جدیدی در سطح استان معرفی شده است، که اندازه تمام صنایع استان کرمان می تواند پتانسیل داشته باشد، شهرستان بم در چند جهت برای ما حائز اهمیت است، خصوصا اقتصاد، که ۱۰ درصد اقتصاد استان، در بم شکل می گیرد که این عدد بزرگی است.

وی در ادامه افزود: شهرستان بم بهترین شهرستان استان کرمان است که توانسته در حوزه کشاورزی و صنعت با هم جلو برود و بحث دیگر نیز بحث امنیتی است که امنیت جنوب شرق کشور در بم تامین شده است.

در ابتدای جلسه هادی شهسوار پور فرماندار بم گفت: شهرستان بم ،شهرستانی دارای ظرفیت های و جایگاه های ویژه بوده و در زمانی که استان هشت شکل گرفت و پس از کرمان، بم اولین شهرستانی بوده که از لحاظ جایگاه اقتصادی، استراتژیکی بخاطر موقعیت مکانی که داشته جایگاه ویژه ای دارد،وی افزود: کشاورزی شهرستان بم بر پایه تولیدخرماست و سالانه ۲۰۰ هزار تن خرما تولید میشود. اتفاقی که در حال حاضر پیگیری میکنیم دهکده خرما هست که در مرحله عملیاتی قرار دارد، در بحث کیفیت و ارائه محصول به بازار تا بسته بندی مدرن و جدید که باعث ایجاد ارزش افزوده می شود می تواند این اتفاق بیفتد و حلقه های گم شده در سطح بازار را بهم وصل کنیم، دهکده خرما زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار برنامه ریزی شده است که به زودی کارش را شروع می کند.

 

گزارش: طلوع بم – محمد حسین خراسانی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5369

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.