افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024
رئیس شورای شهر بم:

کمیسیونهای شورا به صورت میدانی فعالیت داشته باشند؛ این درخواست مردم است

  • کد خبر : 9303
  • 02 آبان 1400 - 12:05
کمیسیونهای شورا به صورت میدانی فعالیت داشته باشند؛ این درخواست مردم است

هفدهمین جلسه شورای شهر بم به ریاست کریم غضنفرآبادی و حضور تمام اعضا با دستور کار رسیدگی به نامه های مردمی عصر شنبه یکم آبان برگزار شد.

به گزارش طلوع بم در ابتدای جلسه غضنفرآبادی در خصوص جلسات قبلی توضیحاتی را ارئه کرد و ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت گفت: در شورای شهر برنامه چهار ساله در نظر گرفته شده و اولویت شورا با آسفالت معابر و کوچه‌ها است و همچنین شورا برنامه هایی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و ورزشی و تمامی حوزه های مربوط به مردم هم خواهد داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: در خواست دارم کمیسیون ها به صورت میدانی فعالیت داشته باشند و با همفکری مردم مشکلات را رفع کنند این خواست مردم است.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تعیین شهردار بم گفت: با توجه به نزدیک شدن به اتمام مهلت سه ماه، در روزهای آینده شهرداری در خور شان مردم بم انتخاب می‌کنیم.
منصور عزیزآبادی از دیگر اعضای شورای شهر در خصوص انتقاد از پیگیری طولانی برخی موضاعات در شورا گفت: ما در این شورا مبنا را بر به ثمره رسیدن نتیجه گذاشتیم و تا حاصل شدن نتیجه به پیگیریها ادامه می‌دهیم. جلسات متعدد دلیلی بر حساسیت آن موضوع است.
علیرضا ریاضی دیگر عضو شورای شهر بم خواستار طبقه بندی نامه های مردمی در صحن شورا شد تا پیگیری آنها سریعتر صورت گیرد.
محمد تقی جهانپور دیگر عضو شورا خواستار پیگیری مصوباتی شد که هنوز توسط شهرداری اجرایی نشدند. پروژه سینما، ساماندهی مقبره بسطامی و پارک ارگ قدیم، پارکینگ رو به روی نمایندگی پنجعلی زاده، ساماندهی دست فروشان و کارگران، ایجاد گذر فرهنگی از چهارراه ارگ تا میدان زنده‌یاد رحیمی‌نژاد از جمله مواردی بود که وی به آنها اشاره کرد.
سمانه سام نژاد دیگر عضو شورا در این جلسه خواستار نامگذاری خیابانی به نام مرحوم پروفسور محمود لشکری زاده بمی شد. وی در ادامه گفت: امنیت شهری فقط حفظ مسائل انتظامی نیست و به مسائلی از قبیل اقتصادی، گردشگری، شهرسازی مربوط می‌شود و در نتیجه امنیت شهری و توسعه پایدار به یکدیگر مرتبط هستند.
وی همچنین در ادامه تاکید کرد: به این اعتقاد دارم که بم نیاز به تدوین سیاستگذاری واحد دارد. وی همچنین گفت: وظیفه شورا بررسی های راهبردی می باشد و این متفاوت‌تر از بررسی تخصصی است و لذا برای بررسی تخصصی پیشنهاد تشکیل کمیسیون پژوهشی را دارم.
حامد سلجوقیان دیگر عضو شورا نیز در این جلسه گفت: صحبتهای تک تک عزیزان دغدغه مردم است و می طلبد شهرداری وسیع تر شود و این برنامه ریزی دقیقتری از سوی ما را می طلبد. وی همچنین خواستار ایجاد زیر ساخت مناسب جهت ارائه خدمات شهرداری به صورت الکترونیک جهت کم کردن بروکراسی اداری شد.
وی همچنین پیشنهاد داد دو خیابان به صورت پایلوت برای معلولین و نابینایان ساماندهی شود تا دغدغه این عزیزان را کمی مرتفع سازیم. وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی در خصوص جداسازی آب شرب و کشاورزی و ساماندهی نیروهای خدمات شهری شد.
حبیب قلعه خانی دیگر عضو شورا از ورود جدی شورا به مشکل حاشیه نشینی خبر داد و همچنین گفت: طی بازدیدی که از سایت پسماند داشتیم وضعیت اسفناک بود و باید به این مساله نگاه ویژه داشته باشیم.
کریم غضنفرابادی رئیس شورای شهر بم در ادامه جلسه ضمن تاکید به تشکیل کمیته برنامه ریزی گفت: به هیچ شخص یا اشخاصی اجازه نخواهیم داد به خاطر پول شورای شهر را تخریب کنند. وی در خصوص مباحث مطرح شده توسط اعضای شورا تشریح کرد: هر کدام از اعضای شورا که مباحثی را که مطرح کردند، مسئول مربوطه را دعوت و پیگیری های لازم را انجام دهند. وی افزود: با در نظر گرفتن اعتبارات و نظر کارشناسی مشکلات ایجاد شده را حل کنید؛ کار شورا خوراکسازی برای شهرداری است.
در پایان این جلسه مقرر شد تا لیست کل کارکنان شهرداری به شورا ارسال شود و همچنین در جلسه بعدی از رئیس جهادکشاورزی بم جهت بررسی مشکلات کانالهای اب سطح شهر دعوت شود.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9303

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.