افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مدیرکل کار استان کرمان اعلام کرد

کاهش ۲.۵ درصدی بیکاری در استان کرمان طی سال گذشته

  • کد خبر : 11185
  • 12 مهر 1401 - 12:40
کاهش ۲.۵ درصدی بیکاری در استان کرمان طی سال گذشته
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: این اداره کل سال گذشته با ایجاد ۵۰ هزار شغل ۱۲۳ درصد ایجاد اشتغال داشت که رتبه اول کشور را به دست آورد و به همین نسبت میزان بیکاری ما ۲.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مجتبی مصباح در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بم بیان کرد: در سال جاری تعهد اشتغال این شهرستان ۳۴۱۷ نفر است که از نظر تعداد افراد ثبت در سامانه رتبه ششم را در استان دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان سال گذشته با ایجاد ۵۰ هزار شغل ۱۲۳ درصد ایجاد اشتغال داشت که رتبه اول کشور را به دست آورد و به همین نسبت میزان بیکاری ما ۲.۵ درصد کاهش یافت افزود: در سال جاری تعهد ما ۱.۵ برابر شد و به ۶۰ هزار و ۳۷۴ نفر رسید که بخشی از آن به رفع عامل کرونا و دیگری افزایش تسهیلات مربوط است زیرا این موارد زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

مصباح گفت: بخش اعظمی از اشتغال‌های ایجاد شده در نیمه دوم سال رخ می دهد اما اگر به نسبت کل استان بخواهیم نگاه کنیم شهرستان بم از متوسط استان نیز پایین تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان توضیح داد: اشتغال بحث اول کشور است و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در هر شهرستان یک کار جمعی و تیمی است و همه  دستگاه‌ها به میزان سهمیه‌ای که از امکانات کشور در اختیار داریم، در این امر دخیل هستیم.

مصباح با تاکید بر اینکه بخشی از رفع موانع تولید به اشتغال برمی‌گردد و ریشه اصلی آسیب های اجتماعی بیکاری است و باید سعی کنیم با اشتغال ریشه اصلی را بکنیم ادامه داد: حساسیت موضوع اشتغال و کارگروه رفع موانع تولید بعد از شورای تامین بالاترین حساسیت است و بخشی از مشکلات شورای تامین هم به دلیل همین بیکاری است که بستر بخشی از ناامنی ها به شمار می رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: شهرستان بم تنها ۳۴ درصد از تعهد اشتغال امسال خود را محقق کرده است و از نظر درصد ثبت در سامانه رتبه خوبی ندارد .

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی اعتباری براساس عملکرد سنوات گذشته و استعدادهای شهرستان و درجه محرومیت، تقسیم بندی شده و به شهرستان ها ابلاغ شده که برای شهرستان بم مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

به گفته گروه دریافت خبر ایسنا، مصباح اگر شهرستانی بتواند تا پایان مهرماه اعتبار ابلاغ شده را جذب کند از محل سهمیه شناور نیز مجدد مبلغی برای آن شهرستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز تا پایان مهرماه زمان باقی است اما شهرستان بم توانسته تمام اعتبار را جذب کند و به همین دلیل مبلغ یک میلیارد تومان دیگر به سهمیه شهرستان بم اضافه خواهد شد.

مصباح با بیان این مطلب که در بحث مشاغل خانگی تجربه پرداخت تسهیلات از ۲۰ سال قبل داریم اما متاسفانه ماندگاری شغل در برخی از تسهیلات نبوده و بعد از دریافت تسهیلات شغل از بین رفته است اضافه کرد: میزان اعتبارات تبصره ۱۸ دو تا سه برابر در استان افزایش یافته است و اگر کسی طرح خوب ارائه دهد می تواند از ابلاغ ۱۴۰۱ جذب کند.

وی د رمورد بحث خدمت رسانی دستگاه‌های دولتی گفت: هیچ کدوم از رسانه‌های خارجی به اندازه یک کارمند بداخلاق و ناکارآمد برای ایجاد نارضایتی تاثیر نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11185

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.