افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد

واکسینه شدن ۲ میلیون نفر در استان کرمان/ برخورد جدی با ناقضان پروتکل های بهداشتی از امروز

  • کد خبر : 9429
  • 15 آبان 1400 - 13:46
واکسینه شدن ۲ میلیون نفر در استان کرمان/ برخورد جدی با ناقضان پروتکل های بهداشتی از امروز

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنای کرمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت استان کرمان واکسینه شده اند که کمترین درصد واکسیناسیون مربوط به مناطق شرقی و جنوبی استان و بیشترین میزان واکسیناسیون مربوط به مناطق مرکزی و شمال استان است. “حمیدرضا رشیدی نژاد” ظهر امروز […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنای کرمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت استان کرمان واکسینه شده اند که کمترین درصد واکسیناسیون مربوط به مناطق شرقی و جنوبی استان و بیشترین میزان واکسیناسیون مربوط به مناطق مرکزی و شمال استان است.

“حمیدرضا رشیدی نژاد” ظهر امروز ۱۵ آبان ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان به وضعیت فعلی بیمارستان های استان و موارد بستری اشاره کرد و گفت: ۶۹۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که تست تشخیصی کرونای ۲۸۶ مورد از آن ها مثبت و ۴۰۷ نفر دیگر از نظر بالینی مشکوک به کرونا هستند.

وی با ابراز تاسف از افزایش تعداد موارد بستری در آی سی یوها اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۱ در ICU بستری هستند که از این تعداد ۵۹ نفر آنها تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: متاسفانه تعداد بستری های هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن در استان افزایش یافته است و درصد مثبت شدن تست های تشخیصی کرونا نیز رشد یافته است.

وی عنوان کرد: احتمال وقوع پیک شیشم وجود دارد لذا باید مردم شیوه نامه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند تا از وقوع این موج جلوگیری شود.

رشیدی نژاد با بیان این مطلب که بیمارستان ها آمادگی لازم در صورت وقوع پیک ششم را دارند، تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان جزو استان هایی است که پروتکل های بهداشتی در آن به خوبی رعایت نمی شود.

وی از آمار واکسیناسیون کرونا در استان سخن به میان آورد و اظهار کرد: تاکنون در استان کرمان یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۰ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت هدف استان و یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۴۷ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت استان کرمان واکسینه شده اند که کمترین درصد واکسیناسیون مربوط به مناطق شرقی و جنوبی و بیشترین میزان مربوط به مناطق مرکزی و شمال استان است.

وی تاکید کرد: باید بازگشایی ها با شرط رعایت پروتکل ها باشد، جاهایی که رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام نمی شود برخورد قضایی به صورت موردی انجام شود و نظارت بر جاهای پر خطر بیشتر باشد.

رشیدی نژاد اعلام کرد: برخورد جدی با مکان هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند از امروز در استان خواهیم داشت تا از موج شیشم جلوگیری کنیم یا حداقل موج سبکی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9429

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.