افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

واحد دوم نیروگاه مهتاب کویر در زرند کرمان وارد مدار شد

  • کد خبر : 10765
  • 26 تیر 1401 - 18:49
واحد دوم نیروگاه مهتاب کویر در زرند کرمان وارد مدار شد
واحد دوم نیروگاه گازی مهتاب کویر واقع در شهرستان زرند با ظرفیت اسمی ۱۶۲ مگاوات روز یکشنبه در آستانه عید غدیر به صورت آزمایشی و با موفقیت به شبکه برق سراسری کشور پیوست.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، واحد نخست گازی این نیروگاه نیز اول تیرماه جاری وارد مدار شد.

مجری طرح نیروگاه های گازی شرکت برق حرارتی  امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه مهتاب کویر و ابراز خرسندی از بهره‌برداری واحد دوم طبق برنامه زمانبندی گفت: با در مدار قرار گرفتن هر ۲ واحد گازی این نیروگاه با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان در مجموع ۳۲۴ مگاوات برق به توان شبکه سراسری برق کشور افزوده شد.

محمود صادقی با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در پایداری شبکه برق جنوب شرق کشور (استان‌های هزمزگان و سیستان و بلوچستان) و نیاز به برق در شهرستان صنعتی زرند تصریح کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و از طرفی در شرایط سخت کرونایی، با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از متخصصان کشورمان این نیروگاه وارد مدار شبکه سراسری شد.

وی گفت: تمامی تجهیزات این نیروگاه توسط فرزندان ایران اسلامی در کشور طراحی و ساخته شده است که این اقدام ارزشمند ۲۵ درصد صرفه جویی ارزی را در پی داشته است.

نیروگاه مهتاب کویر با مساحت ۵۲ هکتار در ۲۰ کیلومتری شهرستان زرند، در مجاورت روستای علی آباد در شمال استان کرمان واقع شده است.

پروژه احداث این نیروگاه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صنعت برق کشور با برخورداری از ۲ واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10765

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.