افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
در نشست کارگروه تصادفات و شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان بم مطرح شد:

هفت میلیارد تومان برای تکمیل پل ورودی دهبکری نیاز است/رشد ۳۳ درصدی تلفات جاده ای در شهرستان بم/رویکرد دستگاه قضایی مسئول سازی است

  • کد خبر : 6975
  • 12 مهر 1399 - 17:57
هفت میلیارد تومان برای تکمیل پل ورودی دهبکری نیاز است/رشد ۳۳ درصدی تلفات جاده ای در شهرستان بم/رویکرد دستگاه قضایی مسئول سازی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه تنها مشکل پیشرفت نکردن مراحل ساخت پل ورودی دهبکری تامین منابع مالی است گفت: این پل در صورت تزریق هفت میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید علی حاج سیدعلیخانی روز شنبه در نشست کارگروه تصادفات و شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان بم در بخش دهبکری افزود: ۵۷ درصد تلفات در بهترین محورهای استان کرمان به علت واژگونی خودرو رخ داده لذا در کنار رفع موانع باید فرهنگ رانندگی را نیز ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم تقاطع دهبکری که چندین سال بلاتکلیف مانده را تکمیل و راه اندازی و در حوزه راه و شهرسازی باند دوم مسیر دهبکری – جیرفت – بم را راه اندازی کنیم.

حاج سیدعلیخانی در مورد جاده مواصلاتی دولت آباد بم نیز تاکید کرد: این جاده جزو ردیف اعتباری استانی قرار دارد و ردیف اعتباری ملی ندارد بنابراین اعتبارات آن باید از استان کرمان تامین شود در حالی که سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان بم مبلغی برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشد و امسال حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده در حالی که این جاده حدود هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز ضمن حادثه خیزبودن پل دهبکری بم گفت: این پل در نقطه حادثه خیز بسیار خطرناک قرار دارد وباعث تلفات زیادی شده که ساخت و تکمیل ان باید ویژه دیده شود.
وی افزود:جاده دولت اباد – روداب هم به یک قتلگاه تبدیل شده وهر روز حادثه ساز است و باید تعین تکلیف شود.

رشد ۳۳ درصدی تلفات جاده ای در شهرستان بم

رضایی ریس پلیس راه شمال استان کرمان هم گفت:در شش ماهه سال جاری نسبت به سال قبل دراستان ۱۹ درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشتیم، اما متاسفانه ۲۵۷ نفر در حوادث جان خود را از دست دادند و شهرستان بم با رشد ۳۳ درصد، افزایش تلفات جاده‌ای را داشته است.
وی افزود: سرعت غیر مجاز و خواب الودگی، نبود استراحت گاه و کمبود اماکن رفاهی در استان باعث افزایش تصادفات استان کرمان شده است.

رویکرد دستگاه قضایی مسئول سازی است

سید مهدی قویدل روز شنبه در نشست کارگروه تصادفات و شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان بم در بخش دهبکری افزود: تلفات جاده ای در سطح کشور نگران کننده و تاسف بار است و همانطور که می بینیم در طول ۴۰ سال انقلاب سه برابر زمان جنگ تحمیلی تلفات جاده ای داشته ایم.

وی اظهار داشت: کاهش تلفات جاده ای از موضوعات مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی و شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته و نواقص جاده ها و علل و عواملی که موجب تلفات جاده ای شده به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی بیان کرد: توجه به امر پیشگیری در بسیاری از موارد موجب کاهش وقوع جرائم و مشکلات ناشی از آن شده است.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: یکی از مصوبات نشست بازدید از نقاط حادثه خیز این استان در محور دهبکری بود که از نزدیک بررسی و مقرر شد در اسرع وقت مسولان راهداری و راه و شهرسازی از طریق استان و شهرستان موضوع را پیگیری کرده و نقاط ضعف و مشکلات موجود را منعکس کنند.

وی در زمینه اتمام پروژه راهسازی دهبکری که نزدیک به ۱۵ سال طول کشیده عنوان کرد: در ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده زیرسازهای لازم و استاندارد را در مسیر راه ها و جاده ها ایجاد کند و ما در دستگاه قضایی درصد پیشگیری و سپس مسئول سازی و شناسایی نقاط ضعف هستیم.

قویدل همچنین در مورد قاچاق انسان و سوخت نیز توضیحاتی داد و افزود: این موضوع کشوری بوده و خلا قانونی نیز در این موضوع وجود دارد که در حال بررسی است که البته در بحث تصادفات جاده ای فرهنگ سازی، استفاده مطلوب از وسایل نقلیه و رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان باید انجام شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قاچاق انسان و سوخت یکی از عواملی است که در استان کرمان خصوصا در این محورهای مواصلاتی برای مردم حوادث جاده ای را ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا/صداوسیما

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6975

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.