افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان: دولت سیزدهم ۳۴۵ مگاوات تولید برق این استان را ارتقا داد

  • کد خبر : 11006
  • 03 شهریور 1401 - 20:01
مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان: دولت سیزدهم ۳۴۵ مگاوات تولید برق این استان را ارتقا داد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: ۵۲۴ میلیارد تومان در حوزه انرژی برق در این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم سرمایه گذاری شده است به طوری که ۳۴۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق در کرمان افزوده شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حمیدرضا حبیبی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: افزایش برق تولیدی در کرمان طی یک سال گذشته ۳۲۰ مگاوات در نیروگاه سیکل ترکیبی زرند و ۲۵ مگاوات در نیروگاه های تجدیدپذیر این استان انجام شده است.

وی بیان کرد: میزان ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کرمان چهار و هزار و ۱۹۵ مگاوات است که سه هزار و ۳۳۴ مگاوات تولید عملیاتی دارد و مصرف برق در این استان نیز سه هزار و ۱۰۰ مگاوات است که خوشبختانه تراز تولید و مصرف برق در کرمان مثبت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان تاکید کرد: در حال حاضر ۶ واحد نیروگاهی شامل یک واحد نیروگاه گازی هشت مگاواتی در شهرستان رفسنجان و پنج نیروگاه خورشیدی با مجموع ۵۰ مگاوات در شهرستان های زرند، بافت، رفسنجان، سیرجان، رفسنجان و نرماشیر در حال احداث است.

وی اظهار داشت: برای تامین بار صنایع استان کرمان به منظور احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برنامه ریزی و اقدام شده است که باید ظرف سه سال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسد.

حبیبی بیان کرد: سال گذشته ۴۵ درصد مصرف انرژی استان کرمان در بخش صنعت، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۲۲ درصد در بخش خانگی و مابقی در سایر مصارف از جمله تجاری، روشنایی معابر و عمومی بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان تصریح کرد: سهم این استان از مصرف انرژی های تجدیدپذیر حدود یک درصد و بهره وری در نیروگاه خورشیدی در کرمان ۲۰ درصد است و بیش از ۹۸ درصد برق این استان از طریق نیروگاه های حرارتی تولید و حدود یک درصد نیز از نیروگاه برق آبی جیرفت تامین می شود.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه برق منطقه ای کرمان

وی با اشاره به طرح های قابل بهره برداری طی هفته دولت در حوزه برق منطقه ای استان کرمان افزود: در هفته دولت پنج پروژه با اعتبار ۳۵۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ ۶ طرح نیز با اعتبار هشت هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال به زمین زده می شود.

حبیبی با بیان اینکه در حوزه انتقال برق فوق توزیع مشکلی برای تامین بار مشترکان صنعتی، خانگی و تجاری در کرمان نداریم بیان کرد: ۹ هزار کیلومتر خط انتقال توزیع در این استان وجود دارد که توسط ۱۴۰ پست برق انجام می‌شود و ۲ خط ۴۰۰ کیلوولت جیرفت بم با ۹۰ کیلومتر مدار و پروژه ۴۰۰ کیلوولت ارتباطی در منطقه ارزوییه با ۵۰ کیلومتر مدار، طی یک ماه آینده وارد مدار شبکه برق استان کرمان می شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان افزود: مجوز احداث کارخانه تولید سلول های خورشیدی صادر شده که بزودی عملیات اجرای آن آغاز می شود.

پیک بار مصرف برق در کرمان ۱۳ درصد رشد دارد

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، ۱۳ درصد رشد مصرف پیک بار در استان کرمان داشتیم، که باید به همین مقدار زیرساخت ها توسعه پیدا کند.

حبیبی گفت: میزان تلفات برق در کرمان ۲.۷ درصد است که بخشی از این تلفات اجتناب ناپذیر است، اما میزان تلفات شبکه توزیع برق این استان قابل قبول است.

وی اظهار داشت: امسال با همکاری صنایع و بخش اداری قطعی برق برای مشتکان خانگی نداشتیم و با تغییر ساعات کار ادارات در ساعات پیک مصرف حدود ۲۵ تا ۳۰ مگاوات کاهش مصرف برق را شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11006

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.