افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان؛

طرح بادشکن غیرزنده در شرق کرمان اجرا شد

  • کد خبر : 9618
  • 08 آذر 1400 - 10:19
طرح بادشکن غیرزنده در شرق کرمان اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: «برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان و فرسایش بادی، ۷۰ کیلومتر پروژه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان اجرا شده است». به گزارش طلوع ارگ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مهدی رجبی‌زاده در حاشیه‌ی بازدید از اجرای پروژه‌ی بادشکن غیرزنده در بخش […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: «برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان و فرسایش بادی، ۷۰ کیلومتر پروژه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان اجرا شده است».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مهدی رجبی‌زاده در حاشیه‌ی بازدید از اجرای پروژه‌ی بادشکن غیرزنده در بخش نگین‌کویر فهرج، اظهار کرد: «یکی از پروژه‌های مهم و ارزشمندی که در فعالیت‌های بیابان‌زدایی، منابع طبیعی استان از آن استفاده می‌کند پروژه‌ی بادشکن‌های غیرزنده است که یکی از ویژگی‌های پروژه این است که سازگار با محیط زیست است و از مصالح بومی و همان پیش خرما (شاخ و برگ‌های خرما) استفاده می‌شود.».

وی ادامه داد: «ما در سال جاری جهت اشاعه‌ی این تکنیک که تاثیر بسیار زیادی در کاهش حرکت شن‌های روان و فرسایش بادی دارد، ۷۰ کیلومتر در شرق استان پروژه اجرا کردیم که برای اجرای این پروژه سه میلیارد تومان هزینه صرف شده است».

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اجرای ۱۰ کیلومتر پروژه‌ی بادشکن غیرزنده در روستای حسین‌آباد خدابنده و حسین‌آباد سرجنگل با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان اظهار کرد: «این پروژه، روستاهای پایین‌دست و باغات این منطقه را از خسارات هجوم شن‌های روان حفظ میکند».

وی گفت: «همچنین مکمل اجرای این پروژه در پایین‌دست پروژه‌ی تله‌های رسوبگیر را اجرا کردیم که نقش کاهش سرعت باد و حرکت شن‌های روان را دارند، این پروژه‌ها هم سازگار با محیط زیست و هم با مصالح بومی و عمدتا توسط افراد محلی به‌عنوان پیمانکاران اجرا می‌شود که امیدواریم بتوانیم برای این پروژه‌ها بیشتر اعتبار بگذاریم و گسترش پیدا کنند». /پ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9618

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.