افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

گزارش جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ۱۵ دی ۹۷

  • کد خبر : 3510
  • 16 دی 1397 - 10:12
گزارش جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ۱۵ دی ۹۷

کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی امروز میزبان افضلی مدیر پایگاه لوت کرمان و سجادی رئیس هیات اتومبیلرانی بود

رامین ولندیاری ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بم در این جلسه پیرامون سفر یزد و شناخت کافی اعضای شورای یزد از شهر بم گفت: سفر به یزد سفر پر خیر و برکتی بود که آن را به فال نیک می گیریم وی به بازدیدهای حین سفر از جمله مراکز کنترل ترافیک، مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: ورودی شهر کویری یزد اکو پارک (پارک جنگلی) به منظور توقف کوتاه برای مسافران طراحی شده که برای اولین بار در کشور اجرا شده است. وی افزود: نکته حائز اهمیت این سفر این بود که تمام اعضای شورای شهر مدیرکل میراث فرهنگی، ارشاد و شهرداری یزد مایل به کمک و همکاری دربحث های مختلف عمرانی و فرهنگی شهر و همچنین خواستار ورود فعال در این زمینه‌ها بودند و قرار است قبل از عید نوروز یک کار فرهنگی مشترک با همکاری شهر یزد در بم انجام گیرد.

*سجادی رئیس هیئت اتومبیلرانی نیز در این جلسه ضمن اشاره به زلزله سال ۸۲ در بم و ارگ بم که در زمینه آن تبلیغات سوء صورت گرفته است گفت: جاذبه گردشگری بم ارگ بم بود که از دست دادیم ولی اکنون گردشگرانی که به بم می آیند و ارگ را می‌بینند تأسف می‌خورند. وی افزود: من روی شهر بم حساسم و دوست دارم به بم به جایگاه واقعی خودش برسد بهترین کاری که برای بم انجام شد برپایی نمایشگاه در سال گذشته است و تا چند سال آینده حتی در نوروز بازتاب آن را خواهیم دید. وی ادامه داد: جاذبه‌های کویر بر کسی پوشیده نیست کوه های رنگی پشت مرصاد از جاذبه های مسیر شهر بم می باشند که اکثرا در مورد آن اطلاعاتی ندارند.

**افضلی مدیر پایگاه جهانی لوت کرمان نیز در خصوص پایگاه جهانی لوت گفت: پایگاه جهانی لوت تیرماه سال ۹۵ به عنوان اولین پدیده و جاذبه طبیعی ایران ثبت جهانی شد باید در خصوص لوت هم مثل قنوات و ارگ قدیم کار شود تا گردشگران بدانند بخش بزرگی از لوت در بم وجود دارد. وی افزود: اگر قرار است امسال هم در نمایشگاه شرکت کنیم از الان باید اقدام کنیم تا مثل سال قبل پربار باشد از آنجا که در ایران هر سال پنج نمایشگاه گردشگری برگزار می‌شود و مهمترین آنها نمایشگاه بین المللی تهران است که می توان از آن بهره برد. افضلی ادامه داد: بهتر است یکی از میادین شهر بم، یا فضای ورودی بم مربوط به لوت طراحی شود ما در بم و فهرج مشکل امنیتی نداریم و تمام تور ها میتوانند با دریافت مجوزهای لازم وارد لوت شوند.

سام نژاد عضو شورا هم با اشاره به ایراداتی که به سفر شورا به یزد گرفته شده است گفت: امروز دنیا، دنیای ارتباطات است و باید با سفر کردن از نظرات یکدیگر استفاده کنیم وی هدف از سفر به یزد را انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی بم و یزد‌، شباهت شهرسازی، بافت تاریخی و قنوات و… عنوان کرد و افزود: قرار شد تا سمپوزیوم خشت و معماری را در بم برگزار کنیم که به زودی در این زمینه فراخوان خواهیم داد.

بنی اسدی دیگر عضو شورا در این جلسه از مدیریت کارآمد بازسازی و احیای جایگاه های مختلف با شیوه های قدیمی و سنتی بدون اینکه خللی در امور روزانه مردم ایجاد کند اشاره کرد و گفت: ما هم باید از پتانسیل های امروز بم استفاده کنیم و آن را احیا و زنده کنیم باید در کنار کویرنوردی از ارگ بم، حناسایی را داشته باشیم تا برای گردشگران انگیزه ایجاد شود چون گردشگران نقش سفیر را ایفا می‌کنند.
وی ادامه داد: باید از توانمندیهای شهرهای دیگر برای احیا و توانمندی بم استفاده کنیم و اگر خودمان را محدود کنیم قطعاً از شهری مثل یزد عقب می مانیم که اکنون یکی از قطب‌های گردشگری است.

خلیلی عضو شورا نیز از استقبال مصوبات گردشگری گفت و افتخار خواهرخواندگی بم برای یزد و اینکه ارگ قدیم یک برند برای ایران است و به معنای واقعی کلمه جهانی است وی افزود: هر آنچه برای مردم مفید است باید عملیاتی شود بحث منظر فرهنگی برای زندگی مردم محدودیت ایجاد کرده است.

جلسه علنی شورا درتاریخ ٩٧/١٠/١۵ به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا تشکیل نشد.

گزارش: ناهید ذاکری

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3510

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.