افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

رنگ هشدار هواشناسی در کرمان قرمز شد؛ باران سیل‌آسا در راه است

  • کد خبر : 10795
  • 02 مرداد 1401 - 17:26
رنگ هشدار هواشناسی در کرمان قرمز شد؛ باران سیل‌آسا در راه است
هواشناسی که پیشتر هشدار سطح زرد بارش های سیل آسا صادر کرده بود روز یکشنبه رنگ هشدار را به قرمز تغییر داد و اعلام کرد که تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت در جریان سیل یا آبگرفتگی اندیشیده شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان روز یکشنبه در اطلاعیه ای با اتکا به هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:  از فردا(دوشنبه) بر میزان شدت و حجم بارش‌ها در استان افزوده خواهد شد که طبق نقشه‌های فعلی، این بارش‌ها تا روز جمعه بویژه در ساعات بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای به همراه بارش احتمالی تگرگ از اثرات احتمالی مخاطره جوی روزهای آینده در استان کرمان خواهد بود.

این اطلاعیه افزوده است: روز دوشنبه جنوب و غرب استان، روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه شهرستان‌ها و بخش‌های کرمان، اُرزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابُر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان و نرماشیر تحت تاثیر سامانه جوی جدید در استان خواهند بود.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان در اطلاعیه خود تاکید کرده که بارش رگباری باران و رعد و برق به صورت سریع در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد منجر به آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق بویژه در جنوب، غرب و شمال غرب استان خواهد شد.

همچنین در این گزارش بر ضرورت آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی به منظور اتخاذ تمهیدات لازم با هدف کاهش خسارات احتمالی در پی سامانه بارشی جدید تاکید شده است.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه های قبلی هواشناسی بر ضرورت برداشت سریع تر محصول خرما در نقاط مختلف استان درصورتی که امکان برداشت وجود داشته باشد یا اتخاذ تمهیدات برای کاهش خسارت ها از این منظر نیز تاکید شده بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10795

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.