افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
استاندار کرمان:

دستگاه های نظارتی از کم کاری در روند سرمایه گذاری بازخواست کنند

  • کد خبر : 11175
  • 09 مهر 1401 - 15:25
دستگاه های نظارتی از کم کاری در روند سرمایه گذاری بازخواست کنند
استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی در قبال کارهایی که انجام نمی شود نیز باید بازخواست کنند، گفت: تا پایان مهرماه دستگاه های اجرائی مهلت دارند با اتاق بازرگانی نشسته و نمونه ها را در بحث فضای کسب و کار چک کنند و اگر آمار را قبول دارند گزارش عملکرد بدهند و در غیر این صورت مستند بگویند آمار اشتباه است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار امروز ۹ مهرماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به فضای کسب و کار استان اظهار کرد: همیشه باید احساس وظیفه داشته باشیم تا رو به جلو حرکت کنیم.

وی افزود: نیاز به آسیب شناسی در بخش های مختلف به ویژه نمونه هایی که ایراد مطرح می شود، وجود دارد و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که وضعیت استان اینگونه است.

فداکار بیان کرد: حوزه های کسب و کار کرمان با استان های دیگر متفاوت است و صنایع کوچک در این فضا دیده نمی شوند و باید شاخص هایی که وزن بیشتری در ارزیابی دارند، دنبال و اصلاح شود.

استاندار کرمان گفت: خطر بزرگ در استان این است که ماها دغدغه نداریم سرمایه گذار بماند یا برود و این مسئله مهمی است که ریشه فرهنگی دارد و به لحاط فرهنگی ذاتا با سرمایه گذاری مخالفیم.

وی اظهار کرد: همه از بیکاری نالان هستیم اما دغدغه سرمایه گذاری نداریم. باید در ارزیابی فضای کسب و کار شرکت های بزرگ را کنار بگذاریم و بدون محاسبه آنها، می بینیم عددی در سرمایه گذاری نمی ماند و باید برای این فکری بشود. وقتی می بینیم ۵۵ درصد عامل موثر در فضای کسب و کار، نحوه اجرا است باید این عرصه را دنبال کنیم و ببینیم چه اتفاق معجزه آسائی در فضای کسب و کار استان می افتد.

فداکار تصریح کرد: مسئله دیگر نگاه بخشی است، اینکه هر کدام به بخش خودمان نگاه می کنیم و در این صورت کار پیش نمی رود.

وی با اشاره به سنگ اندازی ها در مسیر کار و سرمایه گذاری در استان کرمان گفت: این انجام ندادن کارها دانسته یا ندانسته خیانت است. ما مسئول شدیم کاری انجام بدهیم و اگر نمی توانیم و جرات نداریم، باید کنار برویم.

استاندار کرمان بیان کرد: باید از ظرفیت داخل استان استفاده و کارها را اجرائی کنیم و حتی در صورتی که نیاز باشد برای دریافت مجوز به شورای تامین آورده شود، مجوز می گیریم زیرا برخی موارد قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کاری را انجام بدهیم، انجام می دهیم و در صورتی که نخواهیم نه، افزود: باید نگاهمان را درست کنیم؛ سرمایه گذاری موجب اشتغال می شود که این اشتغال گاهی موجب نجات یک خانواده چهار یا پنج نفره می شود.

فداکار در ادامه تصریح کرد: برای تامین نیازهای شرکت های بزرگ از داخل استان مکاتبه می کنیم و این کار باید هدفمند دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی در قبال کارهایی که انجام نمی شود نیز باید بازخواست کنند، گفت: تا پایان مهرماه دستگاه های اجرائی مهلت دارند با اتاق بازرگانی نشسته و نمونه ها را در بحث فضای کسب و کار چک کنند و اگر آمار را قبول دارند گزارش عملکرد بدهند و در غیر این صورت مستند بگویند آمار اشتباه است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11175

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.