افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
مدیر آموزش و پرورش بم:

در زلزلۀ بم ۱۰ هزار دانش‌آموز جان باخت/ هنوز ۹ مدرسه کانکسی داریم

  • کد خبر : 9773
  • 04 دی 1400 - 10:55
در زلزلۀ بم ۱۰ هزار دانش‌آموز جان باخت/ هنوز ۹ مدرسه کانکسی داریم

 مدیر آموزش و پرورش بم با بیان اینکه این شهرستان در زمان زلزله‌ی سال ۸۲ حدود ۲۹ هزار دانش‌آموز داشت، گفت: «۱۰ هزار نفر آنان در زلزله جان باختند». عباس کدوری افزود: «هنوز ۹ مدرسه کانکسی یا توسعه با کانکس در شهر و حومه بم داریم». به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا کرمان، وی چهارم دی‌ماه با بیان اینکه […]

 مدیر آموزش و پرورش بم با بیان اینکه این شهرستان در زمان زلزله‌ی سال ۸۲ حدود ۲۹ هزار دانش‌آموز داشت، گفت: «۱۰ هزار نفر آنان در زلزله جان باختند».

عباس کدوری افزود: «هنوز ۹ مدرسه کانکسی یا توسعه با کانکس در شهر و حومه بم داریم».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا کرمان، وی چهارم دی‌ماه با بیان اینکه بعد از زلزله ۱۹ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان ثبت‌نام کردند، ادامه داد: «به دلیل وقوع زلزله مهاجران زیادی به شهرستان بم آمدند و بخشی از افزایش دانش‌آموزان به همین دلیل بوده است».

وی اظهار کرد: «۹۰ درصد مدارس بم در زلزله ۸۲ تخریب شده بودند و تنها ۱۰ درصد مانند مدرسه عماد و عامری آسیب دیدند و ترمیم شدند».

مدیر آموزش و پرورش بم بیان کرد: «پنج مدرسه در سطح شهرستان با مشارکت خیران در حال ساخت است که یک سوم هزینه را نیکوکاران و دو سوم مابقی را اداره نوسازی مدارس پرداخت می‌کند».

کلاس‌های درس شلوغ است

کدوری افزود: «۳۷ هزار دانش‌آموز اکنون در حال تحصیل هستند و به دلیل تراکم جمعیتی بالا در بم متاسفانه کلاس‌های درس از حد استاندارد شلوغ‌تر هستند».

وی گفت: «استاندارد هر کلاس ۲۵ نفر است که برخی مدارس ما در شهر تا ۴۵ دانش‌آموز هم در کلاس حضور دارند».

مدیر آموزش و پرورش بم تاکید کرد: «شهرستان هنوز به ساخت چهار مدرسه دیگر نیاز دارد تا بتواند به استاندارد مطلوب ۲۵ نفر دانش‌آموز در کلاس برسد».

کدوری اضافه کرد: «بیش‌تر مردم به دلیل بضاعت مالی کمی که دارند نمی‌توانند فرزندانشان را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند. به همین علت نیازمند ساخت مدارس دولتی هستیم». /الف

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.