افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
جشن کتاب بم

با حضور مشاور معاون وزیر فرهنگ و در راستای تحقق “بم؛ پایتخت کتاب ایران” برگزار شد

  • کد خبر : 3582
  • 26 دی 1397 - 11:51
با حضور مشاور معاون وزیر فرهنگ و در راستای تحقق “بم؛ پایتخت کتاب ایران” برگزار شد

طلوع ارگ – مونا موسی‌نژاد| در راستای تحقق بم؛ پایتخت کتاب ایران، جشن کتاب و جشن امضای کتاب در روز دوشنبه بیست و چهارم دی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار شد. در این مراسم علی اصغر سید آبادی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و نویسنده کتاب کودکان و نوجوانان، علیزاده […]

طلوع ارگ – مونا موسی‌نژاد| در راستای تحقق بم؛ پایتخت کتاب ایران، جشن کتاب و جشن امضای کتاب در روز دوشنبه بیست و چهارم دی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار شد. در این مراسم علی اصغر سید آبادی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و نویسنده کتاب کودکان و نوجوانان، علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، پشتیبان شهردار بم، محمدآبادی رئیس کتابخانه مرکزی و اعضا شورای شهر بم با حضور جمع کثیری از  کودکان و نوجوانان در سالن ارشاد برگزار شد.

اعظم جوشایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم در این مراسم بیان کرد: از همه والدینی که فرزندان خود را در جهت فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدایت و راهنمایی می‌کنند و در این مراسم شرکت کردند قدردانی می‌کنم. چرا که آنان به اهمیت مطالعه و کتابخوانی آگاه هستند  .

وی گفت: این جشن کتاب با این هدف اصلی که کودک به عنوان یک شهروند مهم و آینده ساز کشور باید برنامه های مستمری و مفیدی را در جهت کتابخوانی و آموزش گسترده این فرهنگ در جامعه بدست آورد؛ برگزار شد.

وی گفت: کتاب در مقوله فرهنگ سازی از اهمیت زیادی برخوردار است. این فرهنگ شهروندی می‌تواند به ما در جهت رشد و ارتقا سطح فرهنگی جامعه کمک شایانی بکند و با برگزاری این نوع همایشها می‌توان انگیزه کتابخوانی کودکان و نوجوان را افزایش داده و در مقابل  اهمیت آن را برای مدیران و مسؤلین بالا برد.

وی در خصوص شعار بم؛ پایتخت کتاب ایران گفت: این در واقع یک شعار نیست و به عنوان یک طرح مطرح است. هر ساله در ایران در بین تمامی شهرستانها رقابتی برای تصاحب این عنوان به مدت یک سال شکل می‌گیرد و ما تاکنون چهار دوره در این طرح شرکت داشتیم. در سال ۱۳۹۶ رتبه ۲۰ را از بین ۱۶۰ شهر به خود اختصاص دادیم و این امید را داریم با برنامه‌ریزی های مناسب در سالهای آینده به رتبه نخست برسیم.

خانم جوشایی اظهار کرد: ما برنامه های زیادی را در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار داریم که مشارکت و هم اندیشی هم همراهان و مسئولین و شما را برای بالا بردن سطح فرهنگی نیازمند است.

وی افزود: در خصوص طرح باشگاه‌های کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری آموزش و پرورش طرحی در دست اجرا هست که در آن مدیران و مربیان بچه ها را در این باشگاه ثبت نام می‌کنند و آنان پس از ثبت نام می‌توانند از تخفیف های مناسبی در بخش خرید کتاب بهره مند شوند. اعضای این باشگاه که کودکان و نوجوانان هستند می‌توانند از لیست کتاب های موجود در سایت باشگاه و درصد تخفیف خرید آنان مطلع شوند.

وی با اشاره به تخفیف های ۴۰ و ۵۰ درصدی کتابهای این باشگاه فرهنگی افزود: جدا از بحث خرید کتاب یا تخفیف آن اعضای این باشگاه می‌توانند برای نویسنده‌ اصلی کتاب، نامه و در بخش نویسندگان جوان نیز همکاری کنند.

در ادامه این مراسم علی اصغرسید آبادی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده کودک و نوجوان افزود: باید به برگزاری برنامه‌های جذاب کتابخوانی بپردازیم تا از این طریق بتوانیم نسل جدید را با کتاب آشنا نمایم. از مهم‌ترین اهداف در پایه‌گذاری این جریان آن است که برنامه‌های فرهنگی از محیط‌های بسته خارج شوند و در بین مردم قرار گیرند.

این نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: با برگزاری چنین مراسم هایی میزان مطالعه و فروش کتاب در شهرها افزایش پیدا می‌کند.

سیدآبادی تصریح کرد: باید تا جایی که امکان دارد از برنامه‌های مردمی حمایت کنیم تا به گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرها کمک کنیم. کتابخوانی کودکان و نوجوانان می‌تواند بر سایر فعالیت‌های آنها  نیز متأثر باشد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این مراسم تقدیر از مروجان کتاب و فعالین باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان انجام شد.

گفتنی است در این جشن به قید قرعه از کتابهای برتر حوزه کودک و نوجوان ایران به قلم آقای سیدآبادی امضا و کتاب هایی برای یادگاری به نوجوانان حاضر در جشن اهدا شدند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.