افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

با اقدامات مومنانه کرمانی ها؛ ۱۲۰ نفر به آغوش خانواده بازگشتند

  • کد خبر : 9558
  • 02 آذر 1400 - 13:54
با اقدامات مومنانه کرمانی ها؛ ۱۲۰ نفر به آغوش خانواده بازگشتند

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مدیرکل زندان های استان کرمان از آزادسازی ۱۲۰ نفر از محکومین جرایم غیرعمد و عمد زندان های استان کرمان خبر داد. سید “مجتبی حسینی” پیش از ظهر امروز دوم آذرماه در آئین نهضت آزادسازی محکومین جرایم غیر عمد و عمد زندان های استان کرمان گفت: بسیج شجره […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مدیرکل زندان های استان کرمان از آزادسازی ۱۲۰ نفر از محکومین جرایم غیرعمد و عمد زندان های استان کرمان خبر داد.

سید “مجتبی حسینی” پیش از ظهر امروز دوم آذرماه در آئین نهضت آزادسازی محکومین جرایم غیر عمد و عمد زندان های استان کرمان گفت: بسیج شجره طیبه ای است که به دست امام راحل کاشته شد و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده و آثار و برکادت زیادی دارد.

وی با اشاره اقدامات بسیج اظهار کرد: بسیج همواره در کنار مردم بوده و خدمت رسانی کرده است و ایثار، اخلاص و تعهد به خدمت از شاخص های بسیج می باشد.

مدیرکل زندان های استان کرمان با اشاره به اینکه تا کنون چندین مرحله آئین آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان برگزار شده است، اظهار کرد: مقرر بود امروز ۱۵۰ نفر از محکومان جرایم غیر عمد و عمد(جرایم سبک) آزاد می شدند اما به دلیل تکمیل نشدن پرونده برخی از آنها، امروز ۱۲۰ نفر از این محکومین آزاد می شوند و مابقی در چند روز آینده آزاد خواهند شد.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین خیرین ما شکات بودند و آنها از بخشی از حق خود گذشته و زمینه آزادی این افراد را فراهم کردند.

حسینی کل بدهی ۱۲۰ محکوم را ۱۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۴ میلیارد تومان این بدهی با اخذ رضایت شکات، ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آورده زندانیان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۵۸ میلیون تومان کمک خیرین، ۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان ستاد دیه و کمک بسیج حقوق دانان ۵۵۰ میلیون تومان تامین شده است.

وی اظهار کرد: ۵۰ نفر از محکومین دارای جرایم عمد سبک هستند که امروز آزاد می شوند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، سرهنگ نظری، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آئین گفت: بهترین سازمان مردمی در همه صنوف و زمان ها و بحران های مختلف بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج با ایجاد اشتغال در راستای قطع کردن سیکل فقر گام برداشته است، تصریح کرد: سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان کرمان فعال هستند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان یکی از چهار استانی است که سوله های علم و فناوری در آن راه اندازی شده است، تصریح کرد: ۱۸۰۰ مسکن ارزان قیمت ساخته و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اداره کشور نباید به سمت زندان محوری برود و اداره کشور با زندان بسیار سنگین است.

“یدالله موحد” ظهر امروز دوم آذرماه در آئین نهضت آزادسازی محکومین جرایم غیر عمد و عمد زندان های استان کرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را نماد بسیج دانست و گفت: امام راحل رمز و راز سربلندی و عزت جهان اسلام و ایران در اتحاد را، انسجام و وحدت می دانستند.

وی با تبیین قدمت بسیج در اسلام و با برشمردن شاخص های بسیج بیان کرد: بسیج یک ماهیت و جوهره دینی و قرآنی دارد و بسیج فرهنگ و اندیشه است و معراج تفکر اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، مکتب حاج قاسم را یک ظرفیت دانست و بیان کرد: نهضت آزادسازی زندانیان از محورهای مکتب حاج قاسم است. تاکنون چهار مرحله آزادسازی زندانیان استان کرمان برگزار شده است؛ بسیج حقوقدانان در جلب رضایت شکات نقش خوبی داشتند.

موحد اظهار کرد: زندان یک دارو برای دردهای اجتماع است و این دارو بسیار تلخ است اما باید این دارو مناسب، به موقع و به جا استفاده شود و اگر درست استفاده نشود تبعات زیادی برای کشور دارد. در کشور ما از این دارو افراطی استفاده می شود و اداره کشور نباید به سمت زندان محوری برود و اداره کشور با زندان بسیار سنگین است.

رییس شورای قضایی استان کرمان از تحمیل هزینه های زندانیان به جامعه سخن به میان آورد و گفت: ۷۰ درصد زندانیان ما متاهل هستند و ۸۰ درصد این متاهلین مستحق کمک هستند. انجمن حمایت از زندانیان به دنبال این است که آثار این داروی تلخ را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9558

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.