افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
حکایت فراق خانواده شهید عبدال زاده

استشمام بوی پیراهن یوسف بعد از ۳۹ سال در کرمان

  • کد خبر : 9553
  • 01 آذر 1400 - 14:05
استشمام بوی پیراهن یوسف بعد از ۳۹ سال در کرمان

۳۹ سال چشم انتظاری پدر شهید “عبدالکریم عبدال‌زاده” که حالا کمرش از داغ و دوری فرزند خمیده شده، حکایت فراقی است که هرگز هیچ زبانی از عمق این درد نگفته و هیچ قلمی از آن ننوشته، دردی که حکایت کلبه احزان یعقوب است و فراق یاری که خبر شناسایی شدنش بوی پیراهن یوسف را در […]

۳۹ سال چشم انتظاری پدر شهید “عبدالکریم عبدال‌زاده” که حالا کمرش از داغ و دوری فرزند خمیده شده، حکایت فراقی است که هرگز هیچ زبانی از عمق این درد نگفته و هیچ قلمی از آن ننوشته، دردی که حکایت کلبه احزان یعقوب است و فراق یاری که خبر شناسایی شدنش بوی پیراهن یوسف را در مشام پدر زنده کرد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، امروز یکشنبه پیرمرد در حالی که دستاری بر سر بسته بود پله های هواپیما را به آرامی و احتیاط پایین می آمد، پاهای لرزانش حکایت از تحمل سالها درد فراق می داد.

او و خانواده اش امروز و در این لحظه پا بر خاک دیاری گذاردند که پنج سال پیکر تفحص شده فرزند دلبندشان را به عنوان شهید گمنام در آغوش کشیده است.

بدو ورود خانواده شهید عبدال زاده به سالن فرودگاه همه به استقبال یعقوب رنج کشیده و چشم به راهی آمدند که ۳۹ سال فراق یار دلش را ریش و کمرش را کمان کرده بود.

او حالا به امید یافتن بوی پیراهن یوسف در هنزا یکی از مناطق شهرستان رابر به دیار کریمان آمده بود تا خود به نظاره بنشیند مهمان نوازی کرمانی ها را از فرزند دلبندش.

بدو ورود خانواده شهید عبدال زاده به فرودگاه کرمان گروه موزیک به احترام شهدا شروع به نواختن کرد.

زمین زیر ابهت قدم های لرزان پدر شهید عبدال زاده به لرزه افتاده بود، پیرمرد در حالی که عکس فرزند نوجوانش را در آغوش گرفته بود قدم بر می داشت.

چشم های شهید عبدال زاده از میان انگشتان پدر در قاب عکس پیدا بود، چشمانی معصوم که حریت را فریاد می کرد و به گفته پدر رو به بدی و حرام باز نشد.

پدر شهید عبدال زاده از حکایتی تکراری که بین اکثریت شهدا یک اصل اساسی بوده می گوید او از ترک نشدن نماز شب فرزندش می گوید او از شهید زندگی کردنش و شهید رفتن عبدالکریمش می گوید.

پدر شهید عبدال زاده امشب بعد از نماز مغرب و عشا قبل از دیدار فرزندشان برای دیدار با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها به گلزار شهدای شهر کرمان خواهند رفت‌ و بعد از آن فردا برای در آغوش کشیدن تربت پاک عبدالکریم بعد از ۳۹ سال عازم شهرستان رابر خواهند شد.

حالا خانواده شهید عبدال زاده در دوراهی ماندن و بردن پیکر فرزندشان مانده اند و به قول خانواده شهید بعد از بازگشت به دزفول باید این تصمیم مهم را اعلام کنند هر چند آنها نیز همچون مادر شهید “مهدی تحلویلیان” اهل اصفهان دلشان به ماندن شهیدشان در کرمان است اما باید تا روزهای آینده منتظر خبر نهایی این تصمیم باشیم.

عبدالکریم عبدال زاده” شهید گمنام سوم شناسایی شده اهل دزفول است او در سن ۱۸ سالگی در سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه شرهانی به شهادت رسید.

شهید عبدال زاده در سال ۹۵ در هنزا  شهرستان رابر در کنار یک شهید گمنام دیگر دفن شده است.

اخیرا هویت ۳۰ شهید گمنام در کشور شناسایی شد از این تعداد سه شهید گمنام مدفون در کرمان متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول و یک شهید در اردل شهرکرد متعلق به استان کرمان و اعزامی از ارتش است.

سه شهید گمنام سال ۸۷ در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تدفین شدند که هویت شهید “مهدی تحویلیان” فرزند غلامرضا، متولد سال ۴۲ در اصفهان به عنوان نیروی ارتش شناسایی شده است.

شهید تحویلیان در پست تک دشمن در سال ۶۷ و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است.

شهید “محمد بدیعی” فرزند حبیب الله، متولد سال ۵۰ از کاشان که در سن ۱۷ سالگی در تک دشمن به شهادت رسیده، دیگر شهیدی است که سال ۹۵ به عنوان شهید گمنام در کنار یک شهید گمنام دیگر در زهکلوت از توابع رودبار جنوب دفن شده است.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، اسامی خانواده های شهدای جاویدالاثر استان کرمان برای دریافت بانک خون دریافت شده و بانک خون این خانواده ها تا پایان سال جاری در این استان کامل و به منظور شناسایی شهدا با موارد موجود از شهدای گمنام در بانک اطلاعاتی ستاد معراج است تطابق داده خواهد شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده، تشییع پیکرهای تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص در هشت نقطه از استان کرمان همزمان با ایام فاطمیه و در روزهای نزدیک به دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی انجام خواهد شد.

مادر شهید مهدی تحلویلیان اهل اصفهان که چندسال پیش در رفسنجان به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده بود، اجازه داد که پیکر فرزندش در این شهر بماند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.