افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 17 April , 2024
محیط زیست:

آلودگی هوای کرمان رو به کاهش گذاشت؛ تاخیر در شروع به کار ادارات تمدید نشد

  • کد خبر : 10300
  • 29 فروردین 1401 - 12:11
آلودگی هوای کرمان رو به کاهش گذاشت؛ تاخیر در شروع به کار ادارات تمدید نشد
کرمان صبح روز دوشنبه را با غلظت بالای آلاینده‌ها و آلودگی هوا شروع کرد؛ ادارات و کلاس درس حضوری در مرکز استان با ۲ ساعت تاخیر فعال و ۲ شهرستان بم و زرند نیز تعطیل شدند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، اما با وجود آنکه احتمال داده می شد ماندگاری آلاینده ها تداوم یابد مسئولان گفتند که آلودگی هوا رو به کاهش گذاشته و احتمال بارش نیز طی ظهر به بعد وجود دارد لذا کارگروه متولی شرایط اضطرار آلایندگی هوا در استان تاخیر در بازگشایی ادارات در مرکز استان را نیز تمدید نکرد.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در این زمینه با تشریح وضعیت آلودگی در نقاط مختلف گفت: وضعیت کیفی هوای کرمان از میانگین شاخص ۲۱۶ (بسیار ناسالم) در صبح امروز به شاخص ۱۸۹ (حالت ناسالم) تغییر یافته و از شدت آلودگی هوا به مرور کاسته می‌شود.

نجمه نظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی هواشناسی پس از ساعت ۱۰ صبح امروز احتمال بارش باران را داریم که در صورت بارندگی وضعیت آب و هوای کرمان بهبود می یابد.

وی اظهار داشت: وضعیت ایستگاه های پایش گرد و غبار صبح امروز در ایستگاه های شهر کرمان از شاخص ۲۱۶ تا ۳۱۴ را نمایش داده که در این زمینه ارتقای شاخص ها به بالای ۲۰۰ به معنی هوای بسیار ناسالم و بیش از ۳۰۰ به معنی خطرناک است.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: بیشترین آلودگی را نیز با شاخص ۴۹۸ (خطرناک) در شهرستان فهرج در شرق استان داشتیم؛ ضمن آنکه یک ایستگاه پایش گرد و غبار در شهرستان زرند نیز شاخص ۲۹۹ یعنی وضعیت بسیار ناسالم را گزارش کرد.

وی با بیان اینکه تاخیر ۲ ساعته در شروع به کار ادارات مرکز استان تمدید نشد گفت: شدت گردو غبار و ریزگردها از روز گذشته شهرستان های فهرج، کرمان، بم، کهنوج، زرند و راور را تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین باتوجه به تعطیلی کلاس های درس در برخی مناطق استان آموزش ها در بستر شاد پیگیری شده بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10300

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.