افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

۶۰درصد پروژه های عمرانی استان کرمان نمره قبولی نمی‌گیرند

  • کد خبر : 5578
  • 17 بهمن 1398 - 18:54
۶۰درصد پروژه های عمرانی استان کرمان نمره قبولی نمی‌گیرند

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمان ۶۰درصد پروژه های این استان را به دلایل برخوردار نبودن از جانمایی مناسب و فقدان مشاور و پیمانکار قوی ، ضعیف و متوسط ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ فنی این پروژه ها نمره قبولی را نخواهند گرفت .

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، غلامحسین زیوری شامگاه چهارشنبه ۱۶ بهمن در نشست شورای فنی بم با اعلام این مطلب افزود: در این شورا تک تک پروژه های هر دستگاه معرفی شده و به نوعی کم و کاستی های آن ها مشخص و معین می گردد و در جهت رفع آن ها گام های مثبتی برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی در این بخش در مدیریت منابع باید برای هر پروژه مشاور صاحب صلاحیت انتخاب کنیم تا صرفه اقتصادی داشته باشد و نسبت به انتخاب پیمانکار دقت لازم و کافی داشته باشیم.

زیوری اضافه کرد ۶۰ درصد پروژه های ما در ردیف ضعیف و متوسط قرار دارند و به این معناست که یا طرح مناسب نبوده یا پیمانکار ضعیف یا ما به بعنوان دستگاه های نظارتی به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم.

مدیرکل دفتر فنی بیان کرد: هر کدام از این سه رکن طرح ،اجرا و نظارت اشکال داشته باشد پروژه ناقص و معیوب است که علی رغم محدودیت ها و مشکلاتی که در جهت تامین اعتبار داریم همین اعتبار محدود را هم به هدر داده ایم.

وی توضیح داد: باید در امور عمرانی وسواس داشته باشیم زیرا یک پروژه عمرانی سال های سال باید ارائه خدمت کند و اگر ضعیف عمل کنیم پروژه عمر کمی خواهد داشت و این نابودی منابع است.

زیوری تاکید کرد: فرمانداری ها نماینده عالی دولت در شهرستان ها هستند و تمام ادارات وظیفه ذاتی را دارند که به عنوان ارکان دولت و در ورای آن به عنوان نمایندگان حکومت با هم اندیشی و هم افزایی همکاری داشته باشند زیرا واحدهای شهرستانی می توانند با فاصله کمتر، فرصت بیشتر و توزیع پروژه ها به صورت شهرستانی در بین خودشان ان ها را مدیریت و نظارت کنند.

مدیرکل دفترفنی در پایان گفت: مسوولان هر کاری انجام می دهند وظیفه ذاتی شان است و نباید منت بر کسی بگذاریم و اگر کسی فکر می کند نمی تواند از عهده کارش برآید آن را به کسی بسپارد که در توانش است.

براساس این گزارش دستور کار این جلسه ارائه گزارشی از روند ارتقای کیفیت پروژه های عمرانی، روند پروژه های بیابان زدایی شهرستان بم ،هماهنگی، بررسی و بازدید میدانی کارگروه نظارت شورای فنی از پروژه های عمرانی شهرستان بم بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5578

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.