افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024

۳ شهرستان استان کرمان معطر به عطر شهدای گمنام شد

  • کد خبر : 13383
  • 19 آذر 1402 - 14:44
۳ شهرستان استان کرمان معطر به عطر شهدای گمنام شد

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سه شهرستان بم، رفسنجان و جیرفت استان کرمان معطر به عطر شهدای گمنام شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل ازخبرگزاری فارس، در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۳ شهرستان بم، رفسنجان و جیرفت معطر به عطر شهدای گمنام شد و مردم این شهرستان‌ها امروز میزبان پیکر مطهر این شهدا بودند.

مردم شهرستان رفسنجان میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستند که یکی از این شهدا در روستای رکن‌آباد منطقه نوق و دو شهید دیگر در پارک جوان و پارک شهید مطهری شهر رفسنجان تدفین می‌شوند.

مراسم رسمی استقبال از این شهدای گمنام روز یکشنبه ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت دردانه نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) از ساعت ۱۴ برگزار و پیکر مطهر این شهدا با حضور مردم شهیدپرور این شهرستان در همین روز تشییع و تدفین خواهند شد.

همچنین شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان نیز امروز معطر به عطر شهدا شد و مردم این شهرستان میزبان یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بودند.

پیکر مطهر این شهید گمنام دوران دفاع مقدس از میدان امام خمینی (ره) به سمت حسینیه شهدای این شهرستان بر روی دستان مردم و عزاداران فاطمی تشییع شد.

شایان ذکر است شامگاه گذشته پیکر دو شهید گمنام وارد فرودگاه بم شد و مورد استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده معظم شهدا قرار گرفت. این شهدای گمنام تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج، ریگان و گنبکی تشییع می‌شوند.

این دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۰ ساله بوده که در عملیات والفجر سه منطقه مهران و دیگری در منطقه ایذایی والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمدند.

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، اظهار داشت: مراسم استقبال رسمی از شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در فرودگاه بین‌المللی کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشییع خودرویی این شهدا تا گلزار شهدای کرمان در برنامه است، گفت: پیکر مطهر این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در ۸ مکان تدفین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه از این هشت شهید، دو شهید در کرمان و سه شهید در شهرستان رفسنجان تدفین می‌شوند، بیان کرد: تدفین یک شهید در منطقه خبر شهرستان بافت، یک شهید در شهر بیاض شهرستان انار و یک شهید در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت انجام می‌شود.

 مراسم تشییع کلی پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر کرمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13383

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.