افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مدیرکل سیاسی و انتخابات کرمان اعلام کرد

۲۵۰۰ روستا در استان کرمان انتخابات شورا برگزار می کنند/ آغاز ثبت نام نامزدها

  • کد خبر : 8475
  • 16 فروردین 1400 - 11:08
۲۵۰۰ روستا در استان کرمان انتخابات شورا برگزار می کنند/ آغاز ثبت نام نامزدها

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا از امروز ۱۶ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۳ فروردین ادامه دارد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، “علیار اسکندری نسب” صبح امروز ۱۶ فروردین ماه در نشست خبری اظهار کرد: سامانه جامع ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا از ساعت ۸ صبح امروز فعال شده و نحوه ثبت نام داوطلبان مانند شوراهای اسلامی شهرها است.

وی افزود: ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها از ساعت هشت تا ۱۸:۰۰، از طریق اپلیکیشن موبایلی(دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir ) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) انجام می شود.

اسکندری‌نسب افزود: همچنین روش دیگر برای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای روستا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه “دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir” و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) و از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام از دواطلبان به مدت هفت روز تا ۲۳ فروردین ماه جاری ادامه دارد و برای شوراهای عشایری نیز ثبت نام در همین ایام در مناطق قشلاقی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت کشور، داوطلبان باید نسبت به اخذ گواهی عدم سوءپیشنیه اقدام کرده باشند، افزود: کسانی که موفق به دریافت گواهی نشده‌اند، طی هماهنگی صورت گرفته در این ایام نیز می‌توانند نسبت به دریافت اقدام کرده و آن را به بخشداری‌های تابعه ارائه دهند.

اسکندری نسب تصریح کرد: ‌انتخابات شهر کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می شود و صندوق‌های اخذ رای مربوطه نیز فراهم شده و مشکلی در امر برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهر کرمان نداریم.

وی بیان کرد: تعداد روستاهایی که در سراسر استان کرمان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی را برگزار می کنند، بیش از ۲۵۰۰ روستا است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمان با اشاره به تجربه انتخابات های قبلی و شورای شهر اظهار کرد: ثبت نام نهایی باید توسط بخشداری و فرمانداری تایید شود لذا توصیه می‌شود داوطلبان ثبت نام را به روزها و ساعات پایانی موکول نکرده و هر چه سریع تر مشارکت خود را ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8475

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.