افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان :

۲۰۰ اثر آماده ثبت ملی در شرق استان کرمان وجود دارد

  • کد خبر : 3318
  • 22 آذر 1397 - 9:41
۲۰۰ اثر آماده ثبت ملی در شرق استان کرمان وجود دارد

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای شرق استان کرمان را پیگیری می‌کنیم گفت: ۲۰۰ اثر آماده ثبت ملی در شرق استان کرمان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از تسنیم،  حبیب‌الله نیکزادی‌پناه اظهار‌ داشت: در شرق استان کرمان چهار شهرستان وجود دارد که مردم این منطقه در کنار هم با محبت و همدلی زندگی می‌کنند و در طول چهل سال انقلاب خدمات زیادی در کشور انجام شده و بر هیچ کس این خدمات پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه شرق استان کرمان کلکسیون بزرگی از آثار تاریخی و گردشگری است که نمونه بارز آن ارگ تاریخی بم است گفت: شهرستان نرماشیر مدیریت مستقل برای توسعه بهتر و بیشتر دارد و کشاورزی در این منطقه بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اینکه سد نساء در بم وجود دارد اما متاسفانه هنوز امکانات سد به‌طور کامل اجرا نشده و مردم کمتر از این سد بهره‌مند شدند افزود: باید تلاش کرد تا چهار شهرستان ما از آب کم کیفیت در شهرستان‌ها نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در شهرستان‌های شرقی استان کرمان در برنامه است و تلاش می‌کنیم تا خرمای کم‌نظیر مضافتی بم را بهتر تولید و به بازار عرضه کنیم خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر گازرسانی در شهرستان‌های بم، نرماشیر و فهرج در حال انجام است.

نیکزادی‌پناه با اشاره به اینکه یک بیمارستان قدیمی داشتیم که تعمیر شده و در ۲۲ بهمن این بیمارستان ۳۲ تختخوابی در نرماشیر افتتاح می‌شود گفت: احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی نیز در شهر بم آغاز شده و توسعه بهداشت و درمان در شهرستان‌های شرقی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم شرق استان کرمان حدود ۶ هزار سال ریشه در تاریخ دارند و دارای سه تمدن بزرگ هستند افزود: بم از شهرهای ثبت جهانی است و سه قنات نیز در بروات ثبت جهانی هستند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ اثر آماده ثبت ملی در شرق استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در روستاها را در جهت یک مکان امن برای اقامت گردشگران را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ روستای بدون آبی در شهرستان نرماشیر وجود ندارد و کار تامین آب شرب مردم از طریق سد نساء در شرق استان را پیگیری می‌کنیم گفت: مشعل گاز نرماشیر و فهرج ظرف دو هفته آینده در این شهرها روشن می‌شود.

نیکزادی‌پناه با اشاره به اینکه بعد از انقلاب خدمات و اقدامات زیادی در شرق استان انجام شده اما کارهای ناتمام زیادی نیز وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است افزود: خرمای بم باید در بورس کالای کشاورزی برود تا با قیمت واقعی به فروش رسیده و کشاورز ضرر نکند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3318

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.