به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان ، معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: «هم‌اکنون، ۱۶ شهر این استان با یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۱۷ نفر جمعیت در معرض تنش آبی قرار دارد».

به گفته‌ی سلطانی، بدترین شرایط تنش آبی در شهر کرمان وجود دارد.

وی هشدار داد چنانچه برای تامین کمبود آب چاره‌اندیشی نشود، شهر کرمان بحرانی‌ترین منطقه‌ی استان در تابستان سال آینده خواهد بود.

در حال حاضر، همچنین ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی در استان کرمان به ۶۶.۳ درصد می‌رسد که این میزان در کل کشور ۷۶ درصد است.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا کرمان، عباس سلطانی روز سه‌شنبه پنجم اسفندماه، در نشست شورای اطلاع‌رسانی کرمان افزود: «همچنین ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با جمعیت ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند و به ۷۵۰ روستا نیز آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود».

وی ادامه داد: «شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی در استان کرمان به ۶۶.۳ درصد می‌رسد که این میزان در کل کشور ۷۶ درصد و نشان‌دهنده پایین بودن میزان دسترسی مردم روستاهای این استان به آب آشامیدنی از حد متوسط کشوری است».

معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان کرد: «نیاز آبی در بخش شهری این استان ۱۱ هزار و ۳۶۴ لیتر بر ثانیه است اما در حال حاضر هشت هزار و ۹۸۶ لیتر بر ثانیه، توان تولید از منابع قابل برداشت آبی را داریم که در نتیجه دو هزار و ۳۸۷ لیتر برثانیه کسری تراز داریم».

وی با بیان اینکه بدترین شرایط تنش آبی در شهر کرمان وجود دارد، اظهار کرد: «مصرف آب در این شهر یک هزار و ۹۶ لیتر بر ثانیه است که حدود ۳۰ درصد کمبود تامین آب داریم که اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود شهر کرمان بحرانی ترین منطقه این استان در تابستان سال آینده خواهد بود».

سلطانی ادامه داد: «برای حل مشکل میان‌مدت آب شهر کرمان ۱۳ حلقه چاه حفر و ۱۵ حلقه چاه نیز بازسازی شده و همچنین ساماندهی انشعابات غیرمجاز، شناسایی مشترکین پرمصرف و جداسازی آب فضای سبز ادارات از آب آشامیدنی و غیره در دستور کار قرار دارد».

وی گفت: «در تابستان سال گذشته تعداد روزهای پیک مصرف آب ۳۲ روز بود، اما با توجه به گرمای هوا در مرداد امسال تعداد روزهای پیک آب به ۴۷ روز رسید و مشکلاتی برای مردم به‌وجود آورد».