افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
آغاز پویش مردمی «ایران قوی، ایران سرسبز» در استان؛

۱۰۰ هکتار از اراضی کرمان درختکاری می‌شود

  • کد خبر : 9852
  • 09 دی 1400 - 11:24
۱۰۰ هکتار از اراضی کرمان درختکاری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به آغاز به کار پویش مردمی «ایران قوی، ایران سرسبز» به منظور کاشت هزار درخت برای هر شهید، گفت: «پویش مردمی ایران قوی ایران سرسبز همزمان با سراسر کشور در اراضی ملی بزرگراه امام رضا (ع) شهر کرمان آغاز شد و تا ۱۱ اسفندماه روز جشن درختکاری در […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به آغاز به کار پویش مردمی «ایران قوی، ایران سرسبز» به منظور کاشت هزار درخت برای هر شهید، گفت: «پویش مردمی ایران قوی ایران سرسبز همزمان با سراسر کشور در اراضی ملی بزرگراه امام رضا (ع) شهر کرمان آغاز شد و تا ۱۱ اسفندماه روز جشن درختکاری در استان ادامه دارد».

مهدی رجبی‌زاده افزود: «هدف از اجرای این پویش مردمی، افزایش درختکاری و ارتقا پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی است که با همکاری آحاد مختلف مردم و با کمک سازمان‌ها و نهادها انجام می‌شود».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، وی با بیان اینکه پویش مردمی ایران قوی، ایران سرسبز می‌تواند در مناطق مختلف کشور اجرا شود، ادامه داد: «اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری موظف به برنامه‌ریزی و حمایت از این پویش است».

رجبی‌زاده اظهار کرد: «پویش ایران قوی، ایران سرسبز، در اراضی ملی بزرگراه امام رضا (ع) در سطح ۱۰۰ هکتار و با استفاده از گونه‌ی بادام‌کوهی آغاز شد و تا روز درختکاری در اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت».

وی گفت: «هدف از انتخاب گونه‌ی بادام‌کوهی مقاوم بودن این گونه‌ی جنگلی به کم‌آبی و همچنین اقتصادی بودن آن است».

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: «در پویش مردمی ایران قوی، ایران سرسبز درصدد هستیم مردم در قالب فرایند کاشت درخت نسبت به این موضوع مهم فرهنگ‌سازی کنند».

وی افزود: «اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان سعی دارد با استفاده از امکانات و منابع انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی مختلف، این پویش را بدون اعمال هزینه به دولت اجرا کند».

وی تاکید کرد: «سقفی برای نهال و بذر در پویش ایران قوی ایران سرسبز در نظر گرفته نشده و این مقدار به میزان مشارکت مردم بستگی دارد».

رجبی‌زاده با بیان اینکه نوع بذر و نهالی که در اختیار مناطق مختلف قرار می‌گیرد با توجه به شرایط منطقه ارزیابی می‌شود، ابراز امیدواری  کرد مقدار سطح نهال و بذرکاری در این طرح به بیش از هزار هکتار برسد. /پ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9852

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.