افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

گفت و گو با علی غلامی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بم و بیان ناگفته‌هایی از عملکرد این انجمن و پاسخی به شایعه سازان

  • کد خبر : 6303
  • 18 تیر 1399 - 12:45
گفت و گو با علی غلامی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بم و بیان ناگفته‌هایی از عملکرد این انجمن و پاسخی به شایعه سازان

بالغ بر یک قرن است که در اکثر کشورهای جهان موسسات خیریه‌ای با عنوان انجمن حمایت از زندانیان و خانواده آنها شکل گرفته است. از جمله وظایف این انجمن‌ها کمک مادی و معنوی به خانواده زندانیان، اشتغالزایی برای زندانیان و خانواده آنها، حمایتهای مادی و معنوی در زمینه مسائل حقوقی، انسانی، بهداشت، درمان، آموزش، انجام […]

بالغ بر یک قرن است که در اکثر کشورهای جهان موسسات خیریه‌ای با عنوان انجمن حمایت از زندانیان و خانواده آنها شکل گرفته است. از جمله وظایف این انجمن‌ها کمک مادی و معنوی به خانواده زندانیان، اشتغالزایی برای زندانیان و خانواده آنها، حمایتهای مادی و معنوی در زمینه مسائل حقوقی، انسانی، بهداشت، درمان، آموزش، انجام اقدامات مناسب برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی زندانیان و خانواده آنها و جلوگیری از ارتکاب مجدد جرائم و نظایر آن بوده است که با عضویت مسـئولین ارشد و قضایی و معتمـدان هر منطقه در هیئت مدیره آن در مقر هـر دادگاه عمومـی، دادگاه شهرسـتان یا دادگاه بخـش در صورت وجود زندان در آن شهرستان تشـکیل می شـود. انجمـن حمایـت از زندانیـان ایران در سـال ۱۳۲۰ شمسـی تحت ریاسـت عالی وزیر دادگسـتری وقت تاسـیس شـد. این انجمن بعد از انقلاب به دلیـل کارکـرد و هـدف مثبتـی که داشـت بـا یک سـری تغییرات بـه کار خود ادامـه داد.
در اینجا نگاه ما به لحاظ زمانی و شرایط، معطوف به زمانی است که پدر یا مادر خانواده در زندان بسر می‌برد و این وظیفه اخلاقی مردم، مسئولین دولتی و خصوصی و سازمانهای مردم نهاد است تا با حمایت از قشر محروم جامعه از جمله خانواده زندانیان، آنها و جامعه را از انواع آسیبهای اجتماعی مصون نگه دارند و زمینه‌ساز بازگشت زندانیان، همسر و فرزندان آنها به جامعه شوند. بنا به آمارهای رسمی بیش از ۹۰ درصد زندانیان از تمکن مالی لازم برخوردار نیستند و اکثر آنها به دلیل مشکلات اقتصادی و شغلی زمینه بازگشت به جرم پس از خروج از زندان را دارند.
انجمـن حمایـت از زندانیـان بـم نیز از همـان سـالهای اول تاسـیس قبـل از انقلاب تحت نظارت و زیرمجموعه انجمن مرکز تاسـیس شـده اسـت. ایـن انجمـن از همـان بدو تاسـیس علی رغـم اینکه سـازمان غیرانتفاعی اسـت امـا طبـق اساسـنامه آن و به جهت سـهولت در انجـام امور مربوط بـه زندانیان و خانـواده آنهـا، مسـئولین عالـی قضایی هـم در آن حضـور جـدی دارند. اعضای حقوقی هیئت مدیره انجمن متشـکل از دادستان محترم، فرماندار محترم، معاون محترم دادسـتان، ریاست محترم اداره اوقاف و ریاست محترم زنـدان مـی‌باشـد. در این شماره از طلوع بم مصاحبه ما با علی غلامی مدیرعامل انجمن را مطالعه می کنید.

علی غلامی حدود دو سال است که مدیرعاملی انجمن حمایت از زندانیان را در بم بر عهده دارد. مدیری جوان و پرتلاش که این انجمن را از اساس دچار تغییر و تحول کرده است. وی توانسته با حمایتهای هیئت مدیره انجمن، رخوت و خاموشی سالهای سالِ انجمن در بم را تبدیل به پویایی نموده و با جذب بیشتر کمکهای خیریه و فراهم نمودن زمینه های اشتغال، این نهاد باسابقه را متحول کند و این باعث شده تعداد بیشتری از زندانیان و خانواده های آنان تحت پوشش کمکهای مادی و معنوی انجمن قرار گیرند.
همین تغییر و تحول و افزایش خدمات به نیروهای تحت پوشش باعث شده تا هیئت مدیره و مدیرعامل تصمیم بگیرند شفافسازی لازم را در خصوص تامین منابع درآمدهای انجمن و ارائه کمک به مددجویان تحت پوشش انجام دهند تا مردم بم بیشتر در جریان خدمات این انجمن در طول دو سال گذشته قرار بگیرند.

آقای غلامی در مورد میزان و نحوه هزینه کرد درآمدهای مالی تان در انجمن بیشتر توضیح دهید.
تا پیش از شیوع کرونا حدود ۱۷۰۰ زندانی در زندان بم داشتیم که حدود ۵۰۰ نفر از آنها با نظر قوه قضاییه و برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندان فعلا به مرخصی رفته اند. هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ زندانی داریم که ۹۰ درصد آنها تمکن مالی خوبی ندارند. با معرفی اداره زندان و اجرای احکام کیفری دادسرا افراد مستحق کمک تحت پوشش قرار گرفته اند. درآمد کلی انجمن از زمان تصدی مدیرعاملی آن توسط اینجانب افزایش چشمگیری داشته، درآمد انجمن یا مستقیما از طریق خیّرین تامین می شود یا بطور غیرمستقیم از طریق منابع تولیدی و انسانی که تشکیل داده ایم و در اختیار شرکتهای دولتی و خصوصی قرار می دهیم. مثلا ما یک کارگاه بلوک زنی دایر کردهایم که درآن هم تعدادی از زندانیان رای باز مشغول به کارند و هم باعث افزایش درآمدهای انجمن از قِبل فروش بلوک به مردم می شوند. بخشی از این زندانیان در چنین کارگاه های تولیدی ریز و درشتی که دایر کردیم و برخی در نهادهای دولتی و غیردولتی و برخی نیز در صنایع تولیدی بزرگتر مشغول به کار هستند و در قبال اقدامات مددجویان هم به آنها حقوق می دهیم و هم حمایت های مالی و معیشتی از خانواده های آنها را داریم و هم اینکه درآمدهای انجمن جهت حمایتهای گسترده تر از اقشار آسیب پذیر بالاتر می رود.
در سال گذشته بواسطه اقدامات انجمن و افزایش درآمدها اقدامات حمایتی اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی به افراد تحت پوشش افزایش چشمگیری داشته و این جدا از سرمایه گذاری های انجام شده برای استمرار درآمدهای انجمن می باشد.
در خصوص دیگر موارد هزینه کرد درآمدها این نکته را باید بگویم که ما تنها موسسه غیرانتفاعی و سازمان مردم نهادی هستیم که می توانیم با نظر هیئت مدیره که از مدیران ارشد قضایی و دولتی هر منطقه هستند، بخشی از درآمدها را با تشخیص آنها در مواردی همچون امورات عام المنفعه مرتبط با زندانیان جهت پیشگیری از بزهکاری مجدد آنها، کمک به ساخت و تجهیز زیرساختهای رفاهی در زندان، ساخت مراکز ترک اعتیاد و… هزینه کنیم که در ادامه ریز جزییات این هزینه ها را اعلام می کنم. همه این هزینه‌کردها قانونی است و با سند و مدرک موجود و با امضای هیئت مدیره که بالاترین مراجع قضایی و دولتی منطقه هستند انجام می شود.
آقای غلامی بیشترین شایعات درخصوص کمک نقدی کارگاه داران یا همان کسانی است که پسماندهای شهری را جمع می کنند و پس از تفکیک می فروشند. در این خصوص توضیح می فرمایید؟
بله. با شروع طرح تفکیک از مبدأ طبق تعامل وتفاهمنامه‌ای که با شهرداری داشتیم با تعدادی از این کارگاه داران آشنا شدیم و بعد فهمیدیم کارگاه جمع آوری ضایعات یعنی چه؟! بنابراین تعدادی از صاحبان کارگاه ها را به انجمن دعوت کردیم و از آنها خواستیم تا مبلغی را تحت کمک خیرخواهانه در اختیار انجمن قرار دهند تا ما بتوانیم صرف امورات مختلف کنیم و آنها با درخواست انجمن موافقت کردند.
بعضاً پیش می آید که ادارات درخواستی به هیئت مدیره ارائه می دهند تا این انجمن خدماتی عام المنفعه ارائه نماید و دادستان طبق اختیاراتی که دارد هرجا که صلاح ببیند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به اقشار آسیب دیده دستور مقتضی صادر می نماید.
تا کنون از مبالغ نقدی در چه مواردی استفاده شده است؟
با عنایت به اینکه اخیرا شایعاتی در خصوص سوءاستفاده از کمک های نقدی خیرین به انجمن توسط اشخاصی که فعالیت های انجمن در تعارض با منافع آنها بوده در برخی محافل به گوش می رسد جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی تمامی دریافتی های نقدی از خیرین، خدمت مردم عزیز اعلام می گردد اولا تمامی کمک های نقدی دریافتی از خیرین دارای اسناد و مدارک دریافت بوده ثانیا محل هزینه کرد این دریافتی ها با تصمیم هیئت مدیره انجمن مشخص می باشد ثالثا در راستای غرض و نیت خیرین منابع دریافتی در مسیر و محل مرتبط با نیت خیرین هزینه می گردد کما اینکه خیرین محترم حین اهداء کمک های خود به صراحت اختیار هزینه کرد پرداختی ها را در امور عام المنفعه به مدیر عامل انجمن و هیئت مدیره تفویض نموده اند و در این راستا موارد عدیده ای نواقص امکانات برای بهره برداری عام المنفعه رفع و هزینه های لازم نیز از محل این کمک ها تامین شده است افزون بر این مدارک و مستندات مربوط اعم از سند دریافت مبالغ و محل هزینه این منابع به صورت کامل در انجمن موجود و در صورت صلاحدید مراجع و مسئولین ذیصلاح ارائه خواهند شد. علاوه بر اینکه مقدار زیادی از درآمدهای حاصل از کمکهای خیریه کارگاه داران را صرف کمکهای مالی به زندانیان و خانواده زندانیان بی بضاعت کرده ایم و مبالغی از این منابع را در موارد زیر هزینه کرده ایم که به شرح ذیل می باشد :
الف) مساعدت ۹۰۰ میلیون ریالی به مجموعه فرماندهی انتظامی جهت ساخت تحت نظرگاه و تامین مایحتاج اداری جهت رفاه حال زندانیان و متهمین تحت نظر که طی دستور مراجع قضائی در مرجع انتظامی تحت نظر قرار می گیرند تا مانع از ثبت سوء سابقه قبل از صدور حکم محکومیت برای آنها گردد.
ب) احداث کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ برای اولین بار در شرق استان با هزینه ای قریب به ۱.۵ میلیارد ریال جهت تحت درمان قرار دادن زندانیان رها شده از تحمل کیفر و همچنین پذیرش افراد معتاد متجاهر افزون بر ظرفیت نگهداری مددجویان تحت پوشش برای پیشگیری از وقوع جرایم و بزهکاری مجدد زندانیان.
پ) مساعدت مالی جهت تامین امکانات و خدمات رفاهی شورای حل اختلاف در راستای هدف انجمن مبنی بر تلاش برای استمرار زندگی مشترک مددجویان در بند که با همسر و خانواده خود به اختلاف برخورده و شورای حل اختلاف با تعامل با انجمن و برگزاری جلسات متعدد از هم گسیختن پیوند های خانوادگی پیشگیری نموده اند علاوه بر این مساعدت های فراوانی در جهت کسب رضایت شکات مددجویان داشته اند.
ت) تامین وسیله سرمایشی برای شورای حل اختلاف بروات
ث) پرداخت قریب به یک و نیم میلیارد ریال بابت هزینه های جاری انجمن
ج) نوسازی و ساخت ساختمان اداری و مخروبه انجمن واقع در خیابان بهشتی
افزون بر این موارد کمک های نقدی موردی به مددجویان مستحق کمک پس از شناسایی توسط مددکاران پرداخت می گردد.
چه اقداماتی برای زندانیان زندان شهرستان بم انجام داده‌اید؟
* مـا در ابتـدا توجه خـود را به بخش درمـان زندان معطوف کردیـم و برای شـروع بخـش متادون درمانـی را تقویت کردیم بطوریکه امـروز هر معتادی که بخواهـد در زنـدان ترک نماید بسـتر کامل برای او آماده اسـت.
* بدلیـل مسـافت طولانی زنـدان جدیـد تـا داخل شـهر و بـا توجه بـه نیاز مبـرم زنـدان به یـک دسـتگاه آمبولانس بـرای انتقـال مریض های اورژانسـی بـه بیمارسـتان، اقدامـات لازم بـرای راه انـدازی یـک دسـتگاه آمبولانس انجام گردیـد و امـروز زنـدان بـم از معـدود زنـدان هـای در سـطح کشـور اسـت که مجهـز بـه آمبولانس می باشـد.
* بـا توجـه بـه نیـاز جـدی زندانیـان داخل بنـد به ملاقات شـرعی، انجمن بـا همکاری مسـئولین زندان، سـاخت هشـت واحـد جهت ملاقات شـرعی در دسـتور کار قرار داد و تا الان شـاهد پیشـرفت قابل توجهی از آن هستیم.
* همچنین انجمن حمایت از زندانیان توانسـت با قرار دادن ملزومات سـاختمانی در اختیار زندان شـاهد سـاخت مهمانسـرا در محل زندان قدیم باشد و توانسـتیم با خرید لوازم سرمایشـی و گرمایشـی و خرید ابزارهای مورد اسـتفاده در کارگاه های صنایع دسـتی و خریـد اکثـر ملزومات مورد نیـاز در زندان بازویی توانمند و گره گشـا برای زندان باشـیم. تحقق این امور و خدمات ارایه شده به زندان میسر نبود مگر با همکاری و تعامل ریاست محترم زندان که لازم می دانم از زحمات گرانبهای ایشان که به معنای واقعی کلمه مدیری توانمند و مشاوری دلسوز برای انجمن و خانواده زندانیان بوده اند تقدیر و تشکر ویژه نمایم.
انجمن چه خدمات دیگری به خانواده‌های زندانیان ارائه می دهد؟
تا کنون در حوزه های مختلفی اقداماتی صورت گرفته است از جمله:
تحصیل رایگان
یکـی از بزرگتریـن افتخـارات مـا در طـول این مـدت مرتفع کـردن بزرگترین دغدغـه اجتماعـی و فرهنگـی یعنـی مبـارزه بـا بی سـوادی مـی باشـد. ۹۵ درصـد افـراد داخـل زنـدان افرادی هسـتند کـه یا بی سـوادند یـا از لحاظ تحصیلات در سـطح پایینـی قـرار دارند و دلیل عمده‌ای که یک فرد به سـمت ارتـکاب جـرم قـدم برمی دارد جهل و عـدم برخورداری از اطلاعات کافی اسـت لـذا مـا با اسـتعانت از پـروردگار متعال و بـا همت و جدیت تمام به سـمت حل ایـن مشـکل حرکت کردیـم و امروز تحصیـل کلیه خانـواده هـای زندانیان بی بضاعـت بصـورت کاملاً رایگان انجام می شـود و هیچ فـردی در زمینه تحصیل بـه انجمـن مراجعـه نمی کند مگر اینکه مشـکل او مرتفع می شود.
درمان رایگان
افتخـار دیگـر که شـامل حـال پرسـنل زحمتکش انجمن شـده اسـت مرتفع کردن مشـکل بیماری و سـهولت درمان برای زندانیان و خانواده آنهاسـت. می دانیـم کـه از مهمترین دغدغه های هرانسـانی مسـاله حفظ سلامتی و درمان می باشـد و قشـر ضعیف و آسـیب پذیر زندانیان بی بضاعت و خانواده آنها نیز از ایـن قاعـده مسـتثنی نیسـتد. به فضـل پروردگار متعـال و بـا رایزنی های انجمـن بـا پزشـکان مشـهور و حاذق این شهرسـتان امـروز زندانیـان وخانواده آنهـا از لحاظ درمانی مشـکلی ندارند و درمـان آنها ۱۰۰ درصـد رایگان انجام می‌شـود.
استفاده از امکانات ورزشی رایگان
یکـی دیگـر از زمینـه هـا و زیرسـاخت هـای حوزه سلامت بحـث ورزش می باشـد کـه انجمـن در ایـن حـوزه نیـز گام هـای مهمـی بـرای قشـر ضعیـف و آسـیب دیـده ی زندانیان و خانواده آنان برداشـته اسـت به طـوری که می توان بـه صراحـت بیـان کـرد امـروزه احدی از این قشـر بـرای ورزش در سـالن های ورزشـی مثل اسـتخر، فوتبال، فوتسـال، تنیـس، بدمینتون و … با مشـکل روبه رو نیسـت و ایـن مسـئله ممکن نبـود مگر با رایزنـی های شـبانه روزی انجمن با مسـئولین شهرسـتان و مسـئولین اماکن ورزشـی مربوطه که می توان آن را بـرگ زرینـی در کارنامه انجمن قلمـداد کرد.
ایجاد ساختمان اداری
احـداث سـاختمان اداری انجمـن کـه بـا یـک اقـدام جهـادی پـس از سـالها معطلـی و نیمـه کاره بـودن بـه اتمام رسـید و انجمـن حمایـت از زندانیانی که چندی پیش حتی یـک اتاق بـرای خود نداشـت و در ملـک اسـتیجاری فعالیت می نمـود امـروز صاحب یـک واحد اداری مناسب به مسـاحت ۱۰۰۰ متر مربع زیـر بنـا می باشد و محوریت این اقـدام جهادی عـزم و اراده مصمم هیئت مدیـره انجمـن با بهـره گیـری از توان و حرفـه مددجویـان رای باز بوده اسـت.
ایجاد اشتغال
حمایـت از زندانیـان و خانـواده آنهـا کـه رسـالت اصلـی انجمن محسـوب میشـود در همـه ی زمینـه ها مسـتلزم برنامـه ریـزی و درآمدزایی اسـت. یکی از عمـده فعالیـت هـا و اقدامـات انجمـن بـرای تحقـق این رسـالت، احـداث یک کارگاه چند منظوره لوازم سـاختمانی، همکاری با شرکت های خودرو سازی ارگ جدید و… بوده اسـت که رشـد چشمگیر و روزافزون درآمـد انجمـن را در پی داشـته اسـت.
راه اندازی کمپ ماده ۱۶
ایجـاد کمـپ تـرک اعتیاد مـاده ۱۶ بـرای اولین بار توسـط انجمـن حمایت از زندانیـان بـم در جنـوب شـرق کشـورکه این مهـم با هـدف ترک اعتیـاد برای حمایـت از زندانیـان و خانـواده آنـان و بهبود آنها جهت بازگشـت به جامعه پی ریـزی و بنا شـد به گونـه ای که بهبـود کامل مددجویان کمـپ مذکور، نتیجه این اقدام مهم را در کاهش آسـیب های اجتماعی شهرسـتان مشـهود و آشـکار سـاخته اسـت و امروز نـه تنها ترک اعتیـاد مددجویان انجمن بلکه کلیه قشـر آسـیب پذیـر جامعـه را به صـورت رایگان تحت پوشـش قـرار می دهد.
پرداخت کمک نقدی
علاوه بـر اقدامات ذکر شـده، ماهیانـه مبالغ قابل توجهـی از درآمـد انجمـن به عنـوان مسـاعدت به حسـاب زندانیـان و خانواده هـای تحت پوشـش انجمن واریز می گردد و خوشـبختانه این اقدام مشـکلات زیـادی را از دوش ایـن خانواده ها برداشـته اسـت.
دیگر منابع مالی انجمن برای حمایت از خانواده زندانیان از کجا تامین می شود؟
بـه لطـف ایزد منان و بـا تلاش های شـبانه روزی مسـئولین انجمن و جـذب کمک هـای خیریـن درآمد انجمن در قیاس با گذشـته رشـد چشمگیری داشـته کـه ایـن افزایـش درآمـد رشـد دارایـی مثبت و کاهـش دارایی منفی انجمن را درپـی دارد، در حالیکه میزان مطالبات وصول نشـده بطور چشـمگیری افزایش و بدهی‌های تحمیلی سـابق بطـور کامل تسـویه گردیده اند. همچنیـن انجمن توانسـته در حوزه هـای مختلف با خدمات رسـانی بـه زنـدان، زندانیان و خانـواده آنها حائـز رتبه مطلوبی درسـطح کشـور شـود و این پیشـرفت ماحصل دوراندیشـی، اخلاص و خدمتگـزاری بی دریغ هیئـت مدیره محترم انجمن اسـت، همچنین تعـدادی از بانـوان زنـدان بـا کارعضو انجمن بـا همکاری برخـی از افراد فعال درحوزه کشـاورزی و صنایع بسـته بندی خرما در حال فعالیت و کسـب درآمد هسـتند. از طرفی بـا احـداث پارکینـگ، کارگاه بلـوک زنـی، یـک کارگاه چندمنظوره و برخـی فعالیتهـای دیگر توانسـته‌ایم فرصتهای شـغلی و درآمدهـای روزافزون را بـرای انجمـن بـه ارمغـان بیاوریـم و تمـام تلاش مـا بـر این اسـت تـا انواع خدمـات و نیازهایـی کـه زندانیان خصوصـا زندانیان رای بـاز (زندان بـا کار) و خانـواده آنهـا دارنـد را به آنها ارائه دهیم یا در جهت اشـتغالزایی بـرای زندانیان و خانـواده آنهـا تلاش کنیم. صحبتها و رایزنی های خوبی نیز با معدن روی خانخاتون و برخی کارخانجات خودروسازی انجام شده که امیدواریم بتوانیم بیش از ۱۰۰ نفر دیگر از زندانیان رای باز را در واحدهای معدنی و تولیدی شغل برایشان بوجود آوریم. خدا را شـکر دادسـتان محترم شهرسـتان جناب آقـای ضیاءالدینـی حمایت بسـیار خوبـی از انجمن و اعضـای آن دارند و نهایت سـعی شـان بـر این اسـت تـا در چارچوب قانـون و تعامل بـا سـایر ارگان های خصوصـی و دولتـی بـرای خدمـات رسـانی و اشـتغال مددجویـان انجمن قدم بردارنـد من از ایشـان کمـال تقدیر و تشـکر را دارم.
گفتنی است که فعالیتهای انجمن خصوصا امور مالی آن شـفاف و بـه طـور جـدی تحت نظارت دادسـتان و فرمانـدار محترم قـرار دارد و تمامی امـورات خاصه برداشـت از حسـاب فقط بـا امضاء هیئت مدیـره محترم امکان پذیر می باشـد.
متاسـفانه درگذشـته اطلاع رسـانی کافـی از انجمـن و فعالیـت هـا و نیازهای آن در سـطح شهرسـتان انجـام نشـده اسـت امـا امیدواریـم بـا همکاری شـما اهالـی رسـانه، مـردم شهرسـتان به حساسـیت و مهم بـودن موضـوع حمایت از زندانیـان و خانـواده آنهـا پـی ببرنـد و به هر شـکلی که در توانشـان هسـت به‌ کمک آنها بشـتابند. در میـان این خانواده‌ها هسـتند کسـانی که صاحب خانـه، آنهـا را به خاطـر ۶۰ هزار تومان از محل زندگیشـان بیرون کرده اسـت. کسـانی هسـتند که بـرای تامین هزینه درمـان فرزند خود مجبور بـه تن دادن بـه خلاف و حمـل مواد مخدر شـده و از چاله به چـاه افتاده اند.خانـواده هایی هسـتند کـه اگـر به طور ریشـه ای بـه زندگی آنهـا بنگریم به دلیل مشـکالت اقتصـادی و بیـکاری ۶ نفـر از اعضـای خانواده زندانی شـده اند مـوارد زیادی از این دسـت داریم.
و صحبت پایانی؟
خداونـد را شـاکریم که به مـا نعمت قدردانـی و تقدیـر از عزیزانی کـه همـواره با عزمی راسـخ و تبلوری از مشـارکت با رویکرد آفریـدن فرداهایی بهتـر و برتـر تلاش می کننـد را ارزانـی فرمـود. در همیـن راسـتا برخـود لازم میدانـم از تلاش و کوشـش بـی وقفـه همه مسـئولین خصوصا جنـاب آقایان محمـد ضیاءالدینی دادستان شهرستان بم و هادی شهسـوارپور فرماندار شهرستان بم و سایر اعضای هیئت مدیره آقایان عیسی مجیدی، محمدرضا پرناک و علی ستوده تقدیر ویـژه نمایم و به همـه عزیزان عـرض کنـم اگـر همت، درایـت و کمک دادسـتان و فرماندار شهرسـتان بم نبـود امکان نداشـت هیچ یک از اقدامات ارزشـمند مذکور با این سـرعت انجام پذیـرد. امیـد اسـت بـا تدبـر، تعمـق و بـا توانمندیهـای ایـن بزرگواران سـهم شایسـته ای درتحقـق چشـم انداز آینده انجمن داشـته باشـیم و از مردم و خیرین عزیز هم دعوت می کنم تا زندانیان و خانواده های نیازمند و بی بضاعت آنها را از نگاه پرمهرشان دور نکنند و به کمک و یاری آنها در انجمن حمایت از زندانیان بشتابند تا ما بتوانیم بهترین خدمات را به این افراد آسیب پذیر ارائه دهیم.

 

چاپ شده در هفته نامه طلوع بم شماره ۲۲۶

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6303

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.