افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

گفت و گو با رییس اداره پست بم درخصوص مشکلات این اداره

  • کد خبر : 6191
  • 06 تیر 1399 - 17:25
گفت و گو با رییس اداره پست بم درخصوص مشکلات این اداره

رییس اداره پست شهرستان بم به طلوع بم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران و شروع قرنطینه خانگی و در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی اکثر شهروندان به خریدهای اینترنتی روی آوردند و باعث افزایش حجم کار پست گردید. بطور مثال در بخش بارهای سنگین رشدی ۱۸۵ درصدی اتفاق افتاد و حجم ورودی بار […]

رییس اداره پست شهرستان بم به طلوع بم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران و شروع قرنطینه خانگی و در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی اکثر شهروندان به خریدهای اینترنتی روی آوردند و باعث افزایش حجم کار پست گردید. بطور مثال در بخش بارهای سنگین رشدی ۱۸۵ درصدی اتفاق افتاد و حجم ورودی بار در این بخش از روزی ۱۰۰ مرسوله به بالغ بر ۲۵۰ مرسوله رسید و با توجه به کمبود زیر ساخت ها نظیر خودرو و نیروی انسانی با چالش جدی در توزیع مرسولات مواجه شدیم. البته ناگفته نماند مدت سیر مرسولات پستی نیز به دلیل انجام مراحل ضدعفونی در مراکز مبادله کرمان و تهران کمی افزایش یافته و در بسیاری مواقع مرسولات از ۴۸ تا ۷۲ ساعت در مراکز مبادله دپو گردید و با تاخیر به بم واصل می‌شد.
آقای علیرضا حسانی در ادامه گفت: مواقعی مشخص میشد که مرسوله هنوز به شهرستان بم واصل نشده است . به دلیل حجم بالای مرسولات در روز های اخیر امکان توزیع به‌روز مرسولات وجود ندارد و از عموم شهروندان درخواست می‌گردد تا چنانچه در مراجعه به همکاران نتیجه لازم را نگرفتند به دفتر کار اینجانب مراجعه نمایند تا شخصا به مشکلات و شکایات ایشان رسیدگی کنم و از مراجعه به سایرواحد نظارتی خودداری نمایند .


وی همچنین افزود: اداره پست علاوه بر توزیع بسته ها و پاکت ها انواع ابلاغیه شوراهای حل اختلاف ، بانکی و نیز سیم کارتهای سرپرست خانوار را توزیع می‌کند که این کار علاوه بر افزایش حجم کار نامه‌رسانهای پست، نیاز به دقت عمل زیادی در هنگام توزیع دارند و اگر کار بدرستی انجام نگردد تبعات آن گریبانگیر عموم و همچنین پست خواهد شد. در این خصوص شهروندان عزیز آگاه باشند که گاها جهت توزیع چنین مرسولاتی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه وقت نامه رسان تلف می شود و این موضوع منجر به بروز تاخیر در توزیع سایر مرسولات خواهد شد .
در بحث توزیع مرسولات اینترنتی به دلیل عدم وجود وجه نقد در دست عموم و استفاده زیاد از کارت های بانکی جهت پرداخت وجه کالا و خدمات پستی درب منازل با مشکل مواجه هستیم. این موضوع قبلا از طریق دستگاههای mpos انجام میشد اما به دلیل تغییرات بوجود آمده در زیر ساخت دستگاهای مذکور، این دستگاه ها برای چند ماهی از سرویس خارج گرید و همین امر باعث بروز چالش جدی در توزیع مرسولات اینترنتی گردید. اخیرا دستگاه‌های مذکور مجددا راه اندازی گردیده و امید است تا در این بحث نیز شاهد رفع مشکلات موجود باشیم .
آقای حسانی افزود: شکایات ارباب رجوع توسط چند مرجع مورد رسیدگی قرار میگیرد و مهمترین مرجع آن واحد کنترل کیفیت شرکت پست و اداره کل پست کرمان می‌باشد. اغلب شکایات مربوط به تاخیر در ارسال و توزیع مرسوله بوده و همانطور که اعلام شد زیر ساخت های موجود اجازه توزیع به موقع مرسولات را نمی دهد اما در این خصوص برخی از شهروندان شرایط را در نظر نگرفته و در بسیاری از مواقع همکاران ما را مورد هجمه و تهمت قرار می دهند. مع‌الوصف در این شرایط نیز به همکاران توصیه شده که با ارباب رجوع درگیر نشوند و راهنمایی لازم را به ایشان ارائه دهند اما برخی مواقع فشار کار چند برابری منجر به بروز بحث‌هایی میان همکاران و مراجعین میگردد و اغلب ناشی از عدم اطلاع کافی عموم از نحوه ارائه خدمات پست اصرار ایشان بر گرفتن خدمات خارج از روند قانونی و معمول بوده است .
پست بم همانند ادارات پست کشور در ایام کرونا که سازمانهای دیگر با یک سوم نیرو کار میکردند تمام وقت و با کلیه نیرو در حال انجام خدمات رسانی بوده و علیرغم حجم بالای مرسولات وارده سعی نموده اند به بهترین نحو به عموم شهروندان خدمات رسانی بنمایند. اما قضاوت های نادرست و بدون اطلاع از مشکلات پشت صحنه منجر به اظهار نظر غیر واقع علیه پست بم شده است.
رییس اداره پست بم همچنین بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده و تقسیم کار ما بین همکاران در بسیاری ر مواقع از سایر همکاران نیز در توزیع مرسولات استفاده شده است . به لحاظ نیروی انسانی در بخش توزیع با مشکل مواجه بوده و در این خصوص مرتبا با مراکز استان در حال مکاتبه و رایزنی هستیم اما هیچ مجوزی مبنی بر بکارگیری نیروی جدید و با استفاده از بخش خصوصی در دست نیست و بایستی با شرایط موجود کار را پیش ببریم .
در پایان از عموم همشهریان به دلیل صبوری که پیشه نموده اند تشکر می نماییم و از ایشان خواهشمندیم تا برخورد منطقی و غیر مغرضانه ما را قضاوت کنند و در مسیر خدمت رسانی مطلوب تر ما را یاری رسانند.

گزارش: طلوع بم- محمد حسین خراسانی

منتشر شده در شماره ۲۲۵ هفته نامه طلوع بم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6191

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۵
  1. خدا اون اداره رو خراب کنه من راحت شدم
    پس دیگه کی بسته منو به دستم می برسونید این چه وضعشه کسی هم که جواب تلفن نمی ده

  2. با سلام چکار میکنید تو پست بسته من از ۸آذر تو اداره هست هنوز خبری نیست از اینکه بدستم برسه خواب هستین حتما

  3. ..m
    آقایان مسعول بم ریس پست بم رو عوض کنید جواب مشتری رو اصلا به هیچ وجه نمیدن

  4. آخر اگر نمی تونید خدمات بدید در اداره گل بگیرن ۱۵ روز بسته تو اداره پست خراب شده بم گیر کرده مشتری هر روز زنگ میزنه خوب مگه هزینه ارسال تا درب منزل نگرفتین

  5. چطور ریسی داره این پست خراب شده بکار مردم رسیدگی نمیکنن فقط نشستن حقوق یامفت میخورن اگ نمیتونین جوابگو باشید کلا ببندینش خیال همه مردم راحت بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.