افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٨/٧ با حضور نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان

  • کد خبر : 3106
  • 09 آبان 1397 - 18:34
گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٨/٧ با حضور نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٨/٧ با حضور نیکزادی پناه نماینده مردم در مجلس، عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و روسای شرق استان کرمان برگزار شد. عزیز آبادی رئیس شورا با اشاره به این موضوع که همه ما اجزاء بم بزرگ هستیم و می توانیم از ظرفیت های موجود در […]

نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٨/٧ با حضور نیکزادی پناه نماینده مردم در مجلس، عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و روسای شرق استان کرمان برگزار شد.
عزیز آبادی رئیس شورا با اشاره به این موضوع که همه ما اجزاء بم بزرگ هستیم و می توانیم از ظرفیت های موجود در شهرستان از جمله: گمرک که تنها گمرکی است که حوزه قضایی دارد و تاکنون قریب به ۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، وجود دهبکری که جزءروستاهای گردشگری کشور است، وجود ۳۵ اثر تاریخی ثبت شده در بم، وجود بزرگترین و دومین تپه شنی جهان در ایران، وجود امامزاده ها در بم با شجره نامه های معتبر و کسب مقام سوم اداره اوقاف در استان از لحاظ درامد و همچنین به پتانسیل بم برای منطقه آزاد تجاری و بندر خشک و قرار گرفتن بم جزء لیست شهرستان هایی که بازارچه دائمی صنایع گردشگری دارند اشاره کرد و بعد از پایان سخنان خود خواستار ارتقای ادارات میراث فرهنگی، صنعت و معدن و اداره اوقاف به اداره کل شد.


در این نشست ولندیاری رئیس شورای نظام شهر به اهمیت کشاورزی و همچنین نیازجادهنظام شهر به روکش را اعلام کرد. عارف رئیس شورای شهر فهرج هم به مواردی از جمله استفاده نکردن از فرصت ها برای پیشرفت بیشتر در همه زمینه ها برای رشد و توسعه، نیاز فهرج به راه اندازی خط راه آهن فهرج و ایرانشهر، نیاز به قیر جهت آسفالت را در این نشست عنوان کرد.
عاشورزاده رئیس شورای شهر بروات هم ضمن تشکر از تعامل شورای شهر بم و بروات در خصوص ساماندهی جاده فرودگاه از این جاده به عنوان ویترین بم بزرگ یاد کرد و در نهایت قرار شد شهرداری بروات با تهیه قیر و شهرداری بم با برعهده گرفتن پخش و آسفالت کردن این جاده اقدام کنند. وی همچنین پیشنهاد داد تا شهرستان های فهرج، نرماشیر و ریگان با هدف معرفی جاذبه های گردشگری شهر خود می توانند بیلبوردهایی ترسیم و در مسیر نصب کنند و ادامه داد: ما مصالح و ماشین آلات لازم را در اختیارشان قرار می دهیم.
رستم آبادی نایب رئیس شورای شهر نرماشیر هم خواستار همکاری ادارات با شهرستان‌های کوچک و در حال رشد شد و به نبود ادارات کوچک از جمله پزشکی قانونی و مشکلات مردم در این زمینه اشاره کرد.
آبیار رئیس شورای شهر ریگان هم با اشاره به رشد دو برابری جمعیت این شهر طی سالهای ۸۵ تا ۹۵ از راه اندازی مجتمع تفریحی و رفاهی
در ریگان خبر داد و از سرمایه‌گذاران خواست تا از باغ شهری که دارای ۴۵۰۰ درخت نخل مضافتی و ۱۰ هزار درخت زینتی است برای راه اندازی تالار استفاده کنند.
مراد آبیار رئیس شورای شهر گنبکی هم گفت: برای تقویت زیرساخت‌های بم بزرگ باید شهرهای کوچک تقویت شوند و به قطع ارزش افزوده در سال گذشته اشاره کرد و خواستار پیگیری شد.
بعد از ارائه مشکلات توسط رؤسای شورای شهر نیکزادی پناه نماینده مردم در مجلس ضمن ابراز خرسندی فراوان از برگزاری این نشست
گفت: از فاکتورهای مهم عقب ماندگی شرق استان بعد از زلزله سال ۸۲ از دست دادن روحیه مطالبه‌گری بود و به اقداماتی که تا کنون صورت گرفته است اشاره کرد که در این گزارش می خوانیم:
– ایجاد روشنایی به طول ۲۰ کیلومتر در منطقه نگین کویر و ارتقاء آن به شهرستان ها
– تغییر نگاه دولت به شرق استان نسبت به ۱۲ سال گذشته
– افزایش قیمت زمین در بم به دلیل بازگشت شهروندانی که از بم مهاجرت کرده بودند
– ارائه ۴۵۰۰ مجوز در دست اقدام برای چهار شهرستان
– خالی شدن سردخانه ها در این فصل به دلیل خرید و فروش خرما
– بهبود وضعیت عوارض و رودان نسبت به دو سال گذشته
– ۲ سفر ریاست جمهوری برای آب شرب و تصویب هزینه ۲۰۸ میلیاردی که تاکنون ۱۰۷ میلیارد آن گرفته شده است.
– در صورت انتقال آب سد نساء و حقابه سالیانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب در آب های زیرزمینی صرفه‌جویی خواهیم داشت
– ایجاد هزار گلخانه در پایین سد نسا به زودی
– متصل کردن جاده جاسک به جاده زاهدان
– بسته شدن قرارداد پل ابتدای جاده دهبکری بعد از ۲۰ سال
– دریافت بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار برای قنوات و طرح های آبخیزداری و آبخوانداری
– موجود بودن تجهیزات ۲ بیمارستان نرماشیر و ریگان در انبارها قبل از اتمام ساخت آنها
– تخصیص ۱۴ آمبولانس مدرن برای دانشگاه علوم پزشکی
– انجام روشنایی راه آهن بم امسال آغاز خواهد شد
– روشن شدن مشعل گاز در شهرستانهای نرماشیر و فهرج تا پایان سال. نیکزادی پناه به دغدغه‌های مهمی همچون خالی بودن ٣٣ صندلی از ۳۶ صندلی تیزهوشان در آموزش و پرورش و این که چرا دانش آموزان از رشته های فنی استقبال نمی‌کنند گله کرد و به ۱۰۶۰
دانش آموز جامانده از تحصیل در ریگان و… اشاره کرد.

گزارش:طلوع بم – ناهید ذاکری

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.