افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024

گزارش مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بم

  • کد خبر : 13029
  • 17 مهر 1402 - 22:26
گزارش مراسم تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بم

آیین تکریم و تقدیر از سرهنگ پاسدار احمد بدر آبادی و معارفه سرهنگ پاسدار مصطفی دهقانیان صلح امروز دوشنبه هفدهم مهرماه در محل سالن ارشاد برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، در این مراسم سردار محمدعلی نظری فرماندهی سپاه ثارالله استان با اشاره به تحولاتی که امروز در دنیا در حال اتفاق است و پیش بینی رهبر انقلاب اسلامی که مثل همیشه پیش بینی حکیمانه، صحیح و از روی علم حضرت آقا و اشرافی که ایشان بر روی تمام تحولات دنیا دارد گفت: ۷۵ سال ظلم، آدم کشی و کودک کشی اسرائیلی‌ها این روزها منجر به اقداماتی شده است که شاید ذره‌ای از آن جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در این چندین سال انجام داده است برطرف نشود، ولی باز هم رسانه‌ها و دشمن که خودشان تمام جنایت‌ها را انجام می‌دهند و بعد مظلوم نمایی می‌کنند و ما را یاد هولوکاست چند سال قبل می‌اندارند.

دیگران را تروریست معرفی می‌کنند در حالی که خودشان همین الان با اقداماتی که انجام می‌دهند اولْ تروریست جهان همین صهیونیست‌ها هستند. این نشان می‌دهد که چرا بعد از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب دشمنان ما دست از دشمنی خودشان برنمی‌دارند.وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که حضرت امام(ره) با دست خالی تا پیروزی چه اقداماتی را انجام دادند و با دست خالی و حمایت همه اقشار مردم توانستند به تعبیر حضرت امام(ره) معجزه قرن را رقم بزنند.‌ اما استکبار آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دانستند این انقلاب مثل انقلاب فرانسه و شوروی و سایر جاها نیست، چون نه تک حزبی بود و نه یک قشر خاص بود، بلکه همه اقشار در آن سهیم بودند و کل مردم ایران بلند شدند و رژیم غاصب و وابسته را سرنگون کردند

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شما می‌بینید معجزه‌ای که شکل گرفته است کمتر از اصل پیروزی انقلاب نیست، ما را درگیر ۸ سال جنگ کردند ولی ما با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستادیم بعد از آن هم دشمنان دست از دشمنی خود برنداشتند و به تحریم، تجزیه، قومیت گرایی و تهدید پرداختند و این اقدامات آنها نسخه‌هایی بود که در کل دنیا آن را اجرا کرده بودند و در اکثر جاها هم به پیروزی رسیده بودند چون مولفه‌های قدرت کشورهای دیگر مثل کشور ما نیست و ما مؤلفه‌هایی داریم که اصلاً قابل اندازه‌گیری و قابل فهم برای دشمنمان نیست و تمام نسخه‌های آنها در ایران به شکست مبدل شد اما باز آمریکایی‌ها دستبردار نیستند.

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس علاوه بر اینکه یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم، آن را تثبیت، حفظ و توانمندی‌های زیادی را کشف کردیم و افراد بزرگی را به دنیا معرفی کردیم و بعضی از آنها هنوز حضور دارند.ما به دستاوردهایی بعد از دفاع مقدس دست پیدا کردیم که تمام

نسخه‌های بعد از جنگ تحمیلی و جنگ سخت را پشت سر هم از آنها گذشتیم و دشمن را به شکست وادار کردیم. در حالیکه بحث تحریم، تجزیه انزوایِ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد که خودتان بهتر می‌دانید وجود داشت و دارد اما ما به این خودباوری و اعتماد به نفس‌و بازدارندگی رسیده ایم که امروزهوا، زمین و دریا را بر روی دشمن بسته‌ایم و به همین جهت دشمن به عملیات روانی روی آورده است تا بر اذهان نفوذ کند. دشمن میخواهد با ارتباطات به قلب نسل جدیدمان نفوذ کند که این راه هم با کمک مردم بسته خواهد شد و مردم ما از این موضوع هم سربلند بیرون می‌آیند.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب تمام دستاوردهایی که حاصل کردیم امروز به الگویی برای همه دنیا تبدیل شده است. یکی از مؤلفه‌هایی که در جریان تکفیر و داعش به وجود آمد و محورهای مقاومت در کشورهای منطقه و بعد از آن در بعضی از کشورهای دورتر در عین پوشالی بودن آمریکا به وجود آمد راه‌اندازی یک فضای روانی را در همه جا توسط آمریکایی‌ها ‌بود که همه فکر می‌کردند آمریکا چه قدرت برتری است! و ایران این مسئله را نشان داد همچنین کشورهای دیگر و یکی از ناراحتی‌هایی که آمریکایی‌ها دارند و باز هم و دست از آن بر نخواهند داشت همین توسعه مقاومت و بازدارندگی در کشورهای اسلامی است و به همین دلیل همیشه ما باید آماده و بروز و دشمن شناس باشیم.

وی یادآور شد: امروز تنها راه ورود آنها این است که از داخل نسل ما را درگیر مسائلی بکنند و قصد عادی سازی بی بندو باری و به لجن کشیدن جوانان ما و سایر موارد را دارند بنابراین وظیفه ما امروز این است که گوش به فرمان اوامر حضرت آقا مقام معظم رهبری باشیم، چون در هر مقطع و در هر جایی که ما این کار را انجام دادیم در آن وقت به پیروزی رسیدیم و برعکس آن هر وقت از فرمایشات ایشان غافل شدیم و از راهبردها و فرمایشات ایشان غافل شدیم در آن مسئله دچار مشکل شدیم و باز در انتهایِ کار ایشان هستند که با کمک مردم در چندین مرحله از عملیات و جنگ سیاسی روانی دشمن، نظام و انقلاب را جمع کردند.

وی اظهار کرد: ما باید بصیرت دشمن شناسی داشته باشیم و روز به روز بر علم و توانایی و بازدارندگی مان چه در بحث مجازی و چه در بحث حقیقی بیفزاییم اصلِ کار دشمن امروز در فضای مجازی با عملیات روانی است. آمریکایی‌ها گاو شیرده خود را در خلیج فارس از دست دادند و هنوز هم امید دارند به آن زمان برگردند تا بتوانند ذخایر کشورها مخصوصاً کشور ما را چپاول کنند پس باید هوشیار باشیم و به فرمایشات حضرت آقا مقام معظم رهبری روز به روز بیشتر دقت کنیم و آنها را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی در بخش دوم صحبت خود به فعالیت‌ها و اقدام‌هایی که آقای بدرآبادی در ۷ سال خدمت خود ارائه دادند اشاره کرد و تاکید کرد: ایشان در این ۷ سال واقعاً مجاهدت کردندو در همه ایامی که دشمن ما را تهدید می‌کردایشان به همراه همکارانشان صبح تا شب بیدار بودند تا کوچکترین خدشه‌ای به امنیت و احساس امنیت در شهرستان بم و شرق استان وارد نشود. ایشان علاوه بر اقداماتی که درشهرستان بم انجام می‌دادند شهرستان دیگر را نیز حمایت می‌کردند. ایشان دارای روحیه مردم دوستی و مردم باوری هستند و ما برای ایشان دو پیشنهاد داریم که با توجه به رشد پلکانی، تصمیمی که کمیسیون می‌گیرد و نظر خود ایشان به زودی در پست دیگری خدمت خواهند کرد و آقای دهقانیان هم از امروز کارشان را شروع می‌کنند. ایشان در فاصله‌ای که خدمت می‌کردند در زمینه محرومیت زدایی در شهرستان ریگان، ایجاد زیرساخت‌های ناحیه ریگان و آسفالت آن و تعمیر و ساخت تعداد زیادی از خانه‌های محرومین فعالیت داشتند که اقدام آبرسانی ایشان در نوع خودش در نوع خودش گواه این است که از توانایی بالایی برخوردارند امیدواریم کار از هر لحاظ با همان شدت و حدت ادامه داشته باشد. وی تصریح کرد: با حضور آقای دهقانیان در شهرستان بم رسالت و تکلیف ما این است که خادم مردم باشیم اولین اولویت سپاه محرومیت زدایی و بعد و در ادامه سایر موارد از این دست است و افتخار می‌کنیم خادم مردمی باشیم که بزرگترین سرمایه این انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج قاسم دانشی امام جمعه بم نیز با اشاره به اقدام حماس و تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: سردار سلیمانی به همه ما یاد دادند آن چیزی که همه ما باید به آن پایبند باشیم سرباز بودن و ولایتمدار بودن ما است.در مکتب سلیمانی بندگی خالص خدا اوج می‌زند در همین راستای و در راستای ولایتمداری شهید سلیمانی خودشان را سرباز مکلفِ مقام معظم رهبری می‌دانند آیا واقعاً من و شما هم مثل او سرباز هستیم؟ پناه بر خدا از اینکه سربار باشیم. بنابراین در هر کاری هستیم باید سربازی برای نظام باشیم.وی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند که اسرائیل این غده سرطانی باید از بین برود و این فرمایش حضرت امام در حال تحقق است.

وی در ادامه با تشکر از اقدامات سرهنگ بدرآبادی به آقای دهقانیان نیز تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای هر دو خطاب به همه شهروندان بیان کرد: فردا صبح ساعت ده به مناسبت شکرانه پیروزی جبهه مقاومت در میدان حضرت امام(ره) گرد هم می‌آییم.

سرهنگ بدر آبادی در این مراسم گفت: از همه کسانی که در این راه ۱۰ ساله مرا همکاری کردند خصوصا خانواده‌ام تشکر می‌کنم. اگر در این ۱۰ سال اتفاقی در شهرستان افتاد‌ آن مربوط به ظرفیتی است که سپاه بوجود آورده است و حاصل ایثارگری ایثارگران است. اما اگر قصوری بوده است آن را به پای سپاه نگذارید قصور متوجه این حقیر است و من یک شخص و‌یک سرباز در این مجموعه عظیم و بزرگ هستم. وی افزود: اتفاقات بزرگی در شرق استان افتاده‌ است اگر نگاه کنید به برکت انقلاب اسلامی امروز عمق استراتژیک انقلاب اسلامی به کجا رسیده است. زمانی‌محصور بودیم ولی ببینید امروز به کجا رسیدیم و این‌ها همه از برکات انقلاب اسلامی است و ما هم تربیت شده همین مکتب انقلاب اسلامی هستیم اگر کاری کردیم هم به همین دلیل بوده است.

وی ادامه داد: یکی از خوشحالی‌های حقیر امروز این است که پرچمی را که روزی تحویل گرفتم به آقای دهقانیان که دارای روحیه ای ولایتمدار، وقت گذار،جهادی و انقلابی هستند تحویل می‌دهم. من در جاهای مختلف از ایشان درس گرفته‌ام. پیگیریِ امورات مختلف از ویژگی‌های دیگر ایشان است.

وی تأکید کرد: از همه مسئولین، پایگاه‌ها و همه افرادی که با ما در ارتباط بودند می‌خواهیم که با ایشان همکاری صمیمانه‌ای داشته باشند.قطعاً اتفاقات خوبی در پیش رو خواهد بود.

سرهنگ مصطفی دهقانیان نیز در این مراسم گفت: از اینکه به من اعتماد کردید تا وظیفه سربازی ام را در سنگری دیگر خدمت کنم تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با عملکرد خود و همکاران و بسیجیان پاسخگوی اعتماد شما باشم و در این راستا از همه شما عزیزان کمک می‌خواهیم و دست یاری به سویتان دراز می‌کنیم که همان گونه با برادر عزیزمان همراه بودید ما را هم یاری کنید. ما همواره از تجربیات ارزشمند برادرمان بهره خواهیم برد.

وی افزود: برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برنامه های مجموعه‌ بسیج هم بر گرفته از راهبردهایی است که مد نظر مقام معظم رهبری است. سند و فرمان اطلاعیه‌ ها ابلاغ شده است و ‌در پایگاه‌ها قطعاً بر اساس همین راهبردها‌ حرکت خواهیم کرد و یکی از اولویت‌هایی که دنبال خواهیم کرد بحث به ظرفیت رساندن محلات اسلامی و فعال کردن آنها‌ و احیای پایگاه‌های مقاومت که به فرموده مقام معظم رهبری استوانه‌های نظام هستندمی‌باشد.

همچنین بحث صالحین یکی از اولویت‌های ما در مساجد است و اولویت بعدی استفاده از ظرفیت پیشکسوتانِ جهاد، شهادت است که ‌هم در مجموعه ماموریت‌های سپاه و هم‌بسیج از ظرفیت این عزیزان هم به صورت پیمانی و هم به صورت عاطفی (در کنار ما باشند) تا از تجربیات گرانبهای این عزیزان‌استفاده کنیم. وی ادامه داد: اولویت بعدی بحث محرومیت زدایی است چرا که هم فرمان حضرت آقاست و هم‌ مجموعه محترم کل سپاه تا گره ای از مشکلات مردم باز شود چون به فرموده حضرت امام که فرمودند آنجا که مردم هستند شما پیشمرگ مردم هستید بنابراین برطرف کردن مشکلات یکی از اولویت‌های ما می‌باشد‌ و نیازمندان واقعی شناسایی خواهند شد. در ادامه از ظرفیت‌هایی که در شهرستان و خارج از شهرستان هست‌ استفاده خواهیم کرد. وی تاکید کرد: نکته بعدی بحث وحدت است و سپاه باید محور وحدت و تولید قدرت در شهرستان بم باشد و این امر با کمک پیشکسوتان جهاد و شهادت‌، مسئولین شهرستان بم، روحانیون و دستگاه‌های اجرایی اتفاق خواهد افتاد و سپاه محور وحدت در شهرستان بم خواهد بود.

وی با اشاره به نامه‌ای که حاج قاسم برای فرزندش نوشته است گفت: حاج قاسم خطاب به فرزندش فرمود من متعلق به به سپاهی هستم که نمی‌خوابد و نباید بخوابد تا دیگران در آسایش باشند. من هم سپاهی و بسیجی هستم و قول می‌دهم تا آخرین قطره خون خود پای این انقلاب و پای این نظام بمانم و جانم را در راه آن فدا کنم.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.