افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024

گزارش جلسه بیستم شورای شهر بم

  • کد خبر : 9393
  • 11 آبان 1400 - 11:36
گزارش جلسه بیستم شورای شهر بم

بیستمین جلسه شورای شهر بم به ریاست کریم غضنفرآبادی و با غیبت محمدتقی جهانپور و سمانه سام‌نژاد با دستور کار برنامه‌ریزی در خصوص هفته گرامیداشت ۵ دی و بررسی نامه‌های مردمی برگزار شد. به گزارش طلوع بم؛ در این جلسه غضنفرآبادی از نارضایتی مردم بم از اقدام احتمالی بانک مسکن استان برای تعیین سرپرستی جنوب […]

بیستمین جلسه شورای شهر بم به ریاست کریم غضنفرآبادی و با غیبت محمدتقی جهانپور و سمانه سام‌نژاد با دستور کار برنامه‌ریزی در خصوص هفته گرامیداشت ۵ دی و بررسی نامه‌های مردمی برگزار شد.

به گزارش طلوع بم؛ در این جلسه غضنفرآبادی از نارضایتی مردم بم از اقدام احتمالی بانک مسکن استان برای تعیین سرپرستی جنوب استان خبر داد و گفت: اگر قرار است تبعیضی در استان صورت گیرد ما به عنوان نمایندگان مردم اعتراض خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت این بی عدالتی به نتیجه برسد. وی در ادامه جلسه با مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان تماسی برقرار کرد و وی به رییس شورای شهر بم گفت: این صحبتها و شایعات مربوطه کارشناسی نشده هستند و هنوز ابلاغی صورت نگرفته است و حوزه سرپرستی برای شرق و جنوب استان جداگانه تعیین خواهد شد تا مردم در آرامش و آسایش بیشتر باشند. همچنین در تاریخ دهم آبان رییس شورای شهر بم نامه‌ای رسمی و اعتراضی به مدیر شعب بانک مسکن در استان کرمان در این خصوص نوشته است.

رییس شورا در ادامه جلسه از امضای قرارداد واگذاری پارک جنگلی منابع طبیعی به شهرداری بم خبر داد و در خصوص تعیین وضعیت شهردار بم نیز گفت: طی چند روز آینده جلسه انتخاب شهردار برگزار خواهد شد. وی همچنین یکی از مهمترین برنامه‌‌های شورای ششم را پای صحبت مردم نشستن عنوان و در خصوص بازدید روز شنبه توضیحاتی را ارئه کرد و افزود: شورای شهر بم به صورت هفتگی بالای ۵۰ نامه مردمی دارد که باید در دستور کار قرار گیرند. (گفتنی است در پایان این جلسه نامه‌های مردمی بررسی شد.)

غضنفرآبادی در ادامه این جلسه از برنامه ریزی در خصوص هفته گرامیداشت ۵ دی خبر داد و گفت: موضوعات باید از الان مورد بررسی قرار گیرند تا خروجی و زمان بندی لازم به نحو احسن انجام شود. وی در ادامه خوستار تشکیل کارگروه و همچنین دعوت از وزیر مسکن و شهرسازی؛ میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی به بم شد.

علیرضا ریاضی یکی از اعضای شورا ضمن یادآروری که فصل زمستان را در پیش داریم خواستار برنامه ریزی در خصوص آبهای سطحی شهر شد  وی همچنین پیشنهاد داد قطعه هنرمندان در بهشت زهرا برای هنرمندان در نظر گرفته شود.

منصور عزیزآبادی دیگر عضو شورا نیز خوستار جمع آوری تجربیات و اطلاعات زمان زلزله ۵ دی شد وی همچنین در ادامه پیشنهاد داد از رئیس هلال احمر بم در این خصوص دعوت شود.

حامد سلجوقیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا شهر حساسیت ویژه روز ۵ دی را یادآور شد. وی برگزاری سمینار شهرهای زلزله‌خیز ایران در سالهای اخیر، تقدیر و تشکر از فرهنگیان و هنرمندان، مسابقه دوچرخه سواری، شبی در محفل قرآن، برگزاری شب شعر و دعوت از مسئولین کشوری را از برنامه های پیشنهادی این روز عنوان کرد. رئیس شورا تاکید میکند که دعوت از مسئولین کشوری باید از الان پیگیری شود.

حبیب‌الله قلعه‌خانی دیگر عضو شورا از سرقت تابلوهای آرامستان بم انتقاد کرد و خواستار همکاری بیشتر نیروی انتظامی با شهرداری بم شد. وی همچنین در خصوص کم بودن سرانه ورزش و فرهنگ در پارکها تذکر داد و خواستار اقدامات موثر در این حوزه شد. وی همچنین نسبت به اقدام به ثبت ملی رساندن دسر چنگمال در سیرجان انتقاد کرد و گفت: این دسر مخصوص به مناطق شرق استان کرمان است و باید از میراث و تمدن و آداب و رسوم منطقه خود دفاع کنیم.

وی در ادامه گفت: اقدامات لازم جهت به ثبت ملی رساندن گویشها و بازیهای محلی منطقه هم باید توسط اداره میراث فرهنگی پیگیری شود. قلعه‌خانی در ادامه خواستار نامگذاری روزی به نام ارگ بم و تبلیغات گردشگری در شبکه های رسانه ملی شد.

در پایان این جلسه از تعدادی از عکاسان نمایشگاه نگاه نو که اخیرا به همت انجمن سینمای جوان برگزار گردید تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9393

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.