افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

کم‌بارشی شدید در استان کرمان

  • کد خبر : 8075
  • 25 بهمن 1399 - 13:05
کم‌بارشی شدید در استان کرمان

براساس آخرین اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، بارش‌ها در کشور از ابتدای مهرماه امسال تاکنون حدود ۳۰ درصد کمتر از نرمال بوده است همچنین میزان نزولات جوی از ابتدای سال آبی زراعی (مهرماه) تاکنون در تمامی استان‌ها به جز چهار استان کمتر از میانگین بلند مدت گزارش شده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، بارش‌ها در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به‌ترتیب ۸۹.۵ درصد، ۸۹ درصد و ۶۲ درصد کمتر از میانگین بلند مدت است بنابراین این استان‌ها در شرایط کم‌بارشی شدید قرار دارند.

 براساس آخرین اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از مهرماه تاکنون در کل کشور ۸۲ میلیمتر بارش داشته‌ایم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت کشور حدود ۳۰ درصد کمتر گزارش شده است.

از سویی دیگر بارش‌ها در ایران نسبت به سال گذشته نیز ۴۰ درصد کمتر شده است و تمامی استان‌ها به جز چهار استان اردبیل، البرز، تهران و قم با کم‌بارشی مواجه‌اند.

بر اساس این اطلاعات، بارش‌ها در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به‌ترتیب ۸۹.۵ درصد، ۸۹ درصد و ۶۲ درصد کمتر از میانگین بلند مدت است بنابراین این استان‌ها در شرایط کم‌بارشی شدید قرار دارند.

از سویی دیگر بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون در دو استان پربارش گیلان و مازندران نیز به ترتیب حدود ۱۷.۵ درصد و ۲۳ درصد کمتر از میانگین بلند مدت گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.