افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
بر اساس تفاهم‌نامۀ استانداری کرمان و وزارت ارشاد؛

کرمان میزبان دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران شد/ دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان مستقر می‌شود

  • کد خبر : 9499
  • 25 آبان 1400 - 13:40
کرمان میزبان دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران شد/ دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان مستقر می‌شود

به گزارش طلوع ارگ به نقل فردای کرمان، تفاهم‌نامه‌ی ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران و برگزاری سالانه‌ی جشنواره در استان کرمان، بین معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان منعقد شد. در این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی ایران ازجمله پایدارترین رویدادهای ملی موسیقایی ایران و جلوه‌گاه […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل فردای کرمان، تفاهم‌نامه‌ی ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران و برگزاری سالانه‌ی جشنواره در استان کرمان، بین معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی ایران ازجمله پایدارترین رویدادهای ملی موسیقایی ایران و جلوه‌گاه کهن آواهای این سرزمین است، برگزاری چهارده دوره جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان را نشان‌دهنده‌ی ظرفیت قابل توجه استان و هنرمندان آن، دانسته است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت ارشاد متعهد به صدور مجوزهای قانونی ایجاد و راه‌اندازی رسمی دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان بر اساس آیین‌نامه‌ی برگزاری موسیقی نواحی، صدور ابلاغ رئیس جشنواره (مدیرکل دفتر موسیقی) و تشکیل شورای سیاست‌گذاری و تعیین دبیر هنری و مدیر اجرایی جشنواره (مدیرکل ارشاد استان) بر اساس آیین‌نامه‌ی برگزاری جشنواره، شده است.

ایجاد هماهنگی برای شناساندن جشنواره موسیقی نواحی کشور در مجامع موسیقایی جهانی و زمینه‌سازی برای دعوت از هنرمندان و تبادل و اعزام در صحنه‌های بین‌المللی و کمک معاونت امور هنری به تامین بخشی از هزینه‌های جشنواره نیز از دیگر تعهدات طرف اول تفاهم‌نامه، یعنی وزارت ارشاد است.

استان کرمان نیز بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد به تامین مکان مناسب و تجهیز دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی کشور در کرمان و تامین هزینه‌های برگزاری هر دوره از جشنواره پس از تایید نهایی برآورد هزینه‌ها توسط شورای سیاست‌گذاری شد.

ایجاد هماهنگی کامل در استان برای میزبانی باشکوه با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها در هر دوره از جشنواره و انجام تبلیغات لازم و پوشش خبری و همچنین تهیه و تدوین بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی نواحی کشور از تعهدات دیگر استان کرمان در این تفاهم‌نامه است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، موضوع انتقال جشنواره موسیقی نواحی ایران که متولد کرمان است و امسال نیز چهاردهمین دوره‌ی آن اواخر مهرماه در کرمان برگزار شد، طی سال‌های اخیر، بارها و خصوصا در آستانه‌ی برگزاری این رویداد بزرگ هنری مطرح بوده است.

خردادماه امسال به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ی کرمان با وزارت ارشاد، میزبانی جشنواره موسیقی نواحی برای دو سال در کرمان تمدید شد اما همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره‌ی جشنواره در کرمان، معاون هنری وزیر ارشاد از میزبانی دائمی کرمان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران خبر داد و اکنون با گذشت چند هفته از این رویداد، تفاهم‌نامه‌ی استقرار دائمی جشنواره در کرمان به امضای استانداری کرمان و وزارت ارشاد رسید تا استان کرمان هر ساله میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از سراسر کشور باشد. /پ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9499

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.