افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

کرمان، سرزمین شگفتی‌های پنهان/فراخوان برای شرکت هنرمندان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی

  • کد خبر : 11132
  • 21 شهریور 1401 - 17:21
کرمان، سرزمین شگفتی‌های پنهان/فراخوان برای شرکت هنرمندان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی
پس از ۳ سال تعطیلی به علت کرونا برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی دیار کریمان با عنوان کارمانیا و نیز با شعار کرمان سرزمین شگفتی های پنهان درحالی کلید خورده که متولیان می‌گویند ۱۹۵ غرفه برای بخش صنایع دستی و نیز گردشگری این رویداد پیش‌بینی شده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ابرنا، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه ۱۸۰ غرفه برای نمایش و فروش آثار هنرمندان صنایع دستی ایران و کرمان پیش بینی شده اظهارداشت: ۱۵ غرفه نیز به بخش گردشگری این نمایشگاه که دوره پنجم نمایشگاه گردشگری استان به شمار می رود اختصاص دارد.

کاظم حسین زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه سراسری از تاریخ پنجم تا ۹ آبان‌ سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان تصریح کرد:نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان به دلیل شیوع کرونا به مدت سه سال برگزار نشد اما امسال سعی داریم این نمایشگاه با همکاری اتاق بازرگانی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری  امسال به مساحت سه هزار مترمربع برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هنرمندانی که مایل به حضور در نمایشگاه هستند درخواست کتبی و تصویر پروانه تولید خود را تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ به واحد بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی استان کرمان واقع در ابتدای خیابان شهید بهشتی حدفاصل کوچه چهار ۴ و ۶ جنب بانک ملت ارائه کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمان همچنین درباره شرایط حضور هنرمندان از سایر استان های کشور در این نمایشگاه گفت: با معاونت صنایع دستی استان های کشور برای شرکت هنرمندان آن استان ها مکاتبه می شود تا افراد حائز صلاحیت برای شرکت در این نمایشگاه معرفی شوند.

حسین زاده با اشاره به نگاه کیفی به جشنواره صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: داشتن پروانه تولید معتبر از الزامات حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی کرمان است و آثاری واجد ارزش برای نمایش و فروش در نمایشگاه باید دارای اصالت، هویت، کیفیت مناسب و مزیت رقابتی باشند.

وی با بیان اینکه قیمت آثار تولید شده باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد افزود: هنرمندانی که به عنوان پشتیبان برای هنرمندان ایجاد شغل کرده‌اند و دارای مهر اصالت، برند معتبر و همچنین کالای آنها دارای بسته‌بندی با لوگو معتبر باشد برای حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی کرمان در اولویت هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی ۹۰ غرفه برای هنرمندان کرمانی و مابقی برای هنرمندان خارج از استان در نظر گرفته شده است.
حسین‌زاده با بیان اینکه ثبت‌نام هنرمندان هیچ‌گونه تعهدی برای واگذاری غرفه ایجاد نمی‌کند خاطرنشان کرد: درخواست هنرمندان برای حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی مورد بررسی قرار می‌گیرد و کسانی که دارای شرایط لازم باشند فراخوانده می‌شوند.

وی تاکید کرد: از همه هنرمندان، فعالان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمان برای شرکت هرچه باشکوه در این نمایشگاه دعوت به عمل می آوریم.

به گزارش ایرنا، استان کرمان دارای غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت، همچنین صنایع دستی مشهور و پرآوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.

شهرستان سیرجان به واسطه روستای دارستان آن به عنوان دهکده جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده است و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

به گزاش ایرنا در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان غیر از ثبت دهکده جهانی گلیم، این استان با هفت اثر ثبت جهانی دیگر بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11132

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.