افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
فرمانده انتظامی بم عنوان کرد:

کاهش ۳۴ درصدی تصادفات جرحی درون شهری در بم و بروات

  • کد خبر : 13795
  • 01 فروردین 1403 - 1:41
کاهش ۳۴ درصدی تصادفات جرحی درون شهری در بم و بروات

سرهنگ یوسف سلیمانی فرمانده انتظامی بم در نشستی که با اصحاب رسانه داشت ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز گفت: با تغییر سال، بهار طبیعت هم اتفاق می‌افتد و طبیعت سرسبز و نو می‌شود امیدواریم که دل‌ها، اخلاق، رفتار و کردار ما هم به سمت نیک تغییر پیدا کند و جامعه‌ای عاری از هرگونه پلیدی و بدی داشته باشیم.

به گزارش طلوع بم، سرهنگ یوسف سلیمانی فرمانده انتظامی بم در نشستی که با اصحاب رسانه داشت ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز گفت: با تغییر سال، بهار طبیعت هم اتفاق می‌افتد و طبیعت سرسبز و نو می‌شود امیدواریم که دل‌ها، اخلاق، رفتار و کردار ما هم به سمت نیک تغییر پیدا کند و جامعه‌ای عاری از هرگونه پلیدی و بدی داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به نقش مهم رسانه‌ها افزود: در حال حاضر بیشترین تاثیرگذاری را فضای جامعه و فضای مجازی که مرتبط با کار رسانه‌ها است‌ را اصحاب رسانه دارند. اگر کوچک‌ترین خبری جایی نشر پیدا کند اولین کاری که مردم انجام می‌دهند اینست که به سراغ گوشی و فضای مجازی می‌روند بنابراین پیشرفت جامعه‌های امروز نقش فضای مجازی و اطلاع رسانی را بیش از پیش نمایان کرده است.

وی افزود:‌ بسیاری از معضلات و مشکلاتی که ما الان در جامعه داریم اگر بگویم نتیجه کم کاری سایر ادارات و نهادهای دولتی است، چیز گزافی نگفته ایم.ای کاش نهادهای فرهنگی و اجتماعی ما کارشان را آنقدر دقیق انجام می‌دادند‌ که نیاز نبود فرد دیگر مرتکب جرم شود و سر و کارش با پلیس باشد.

وی در خصوص عملکرد پلیس در یک سال گذشته گفت: عملکرد پلیس در یک سال گذشته نشان دهنده این است که پلیس کار خودش را انجام می‌دهد اما در بعضی از موارد هم ما مشکلاتی‌ داشتیم. امسال ضمن استقبال از میهمانان نوروزی و دعوت همه مردم برای بازدید از شهر جهانی بم، گشتی‌هایی در سطح شهر و سه ایستگاه ثابت نوروزی« پارکینگ استقبال ورودی شهر، پارک ۲۲ بهمن و ارگ قدیم» برای راهنمایی و تامین امنیت گردشگران داریم و این نوید را هم به مردم می‌دهیم که بم با جاذبه‌های گردشگری با امنیت‌ کامل پذیرای میهمانان نوروزی است.

فرمانده انتظامی شهرستان بم ضمن درخواست از مردم برای ارایه گزارشات خود از خودروهای حامل سوخت و اتباع در شهر گفت: ما هم از مردم خواهش می‌کنیم‌ در این زمینه همکاری لازم را با پلیس داشته باشند و شماره ۱۱۰ برای مقابله با همه ناهنجاری‌ها و هرگونه خبر امنیتی و غیر امنیتی که دارند در اختیار مردم است. ما در کنار شهروندان هستیم و این نوید را هم می‌دهیم که جاده‌ها را برای انجام مسافرت‌های نوروزی ایمن نگه میداریم.

سلیمانی در زمینه تصادفات در مرکز شهر بم و بخش بروات عنوان کرد: پلیس راهور ما همیشه  مستقر می‌باشد و در تصادفات جرحی درون شهری‌در بم و بروات ما ۳۴ درصد کاهش تصادفات داشتیم که این نوید بسیار خوبی است. و در تصادفات فوتی درون شهری ۲۲ نفر فوتی داشتیم که دو نفر نسبت به سال گذشته کاهش تلفات داشتیم

‌ وی در ادامه گفت: از مردم متواضعانه خواهش داریم که در این ایام مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با توجه به اینکه در این ایام به سفر می‌روند حتماً ‌برای حفظ خانه‌های خود نکات امنیتی که پلیس به آن اشاره می‌کند را حتماً رعایت کنند و حتما خانه خود را به فردی امین بسپارند و لامپی در خانه روشن کنند.اگر وسایل و اشیا قیمتی دارند حتماً آن را به دست کسی بسپارند و یا به صندوق امانات بانک بسپارند.

وی در بحث عفاف و حجاب افزود: نیروی انتظامی هم بنا به وظیفه قانونی خودش چهار طرحِ ناظر را که شامل کنترل معابر، صنوف، عابرین، سرنشینان خودرو و فضای مجازی است انجام داده و انجام می‌دهد و فضای عمومی شهرستان خیلی ناراحت کننده نیست و بحث پوشش در شهرستان ولایتمدار بم رعایت می‌شود.

سرهنگ سلیمانی در زمینه قاچاق سوخت گفت: دراین زمینه نسبت به سال گذشته افزایش آمار داریم و همچنین در زمینه کشف سلاح با برخورد خوبی که با دارندگان سلاح و مواد صورت گرفت دو درصد افزایش کشف نسبت به سال گذشته در این زمینه داشتیم. در کشف مواد مخدر آمار کاهشی داریم اما در زمینه دستگیری معتادین ۱۱ درصد افزایش داشتیم. وی ادامه داد: در زمینه دستگیری خرده فروشی مواد مخدر که یکی از دغدغه‌های پلیس است نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشتیم. در زمینه دستگیری اتباع بیگانه هم با توجه به اینکه در مسیر ترانزیتی هستیم و از طرفی هم دغدغه امنیتی که سیستان سیستان و بلوچستان دارد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش آمار داشتیم. در زمینه جرایم سایبری با توجه به اینکه استفاده صحیح از فضای مجازی را بلد نیستیم و نبودیم بعضاً در این فضا جرایمی اتفاق افتاده است و ۵۰۴ فقره پرونده در این راستا داشتیم که ۹۵ درصد از پرونده‌ها هم منجر به کشف و بیش از ۳ میلیارد تومان عودت وجه در زمینه اقتصادی و کلاهبرداری اینترنتی داشته ایم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.